خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

سند تحول دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی تهیه شد/حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار سازمان بازرسی قرار دارد/کاهش جمعیت کیفری نیز نباید منجر به کاهش امنیت در جامعه شود

سند تحول دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی تهیه شد/حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار سازمان بازرسی قرار دارد/کاهش جمعیت کیفری نیز نباید منجر به کاهش امنیت در جامعه شود
کد خبر : ۱۲۷۵۸۵۳

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سند تحول دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی تهیه شد و این سند یکی از جامع ترین و دقیق ترین اسناد تحول در کشور است، چرا که این سند مبتنی بر آسیب شناسی است که توسط افراد صاحب نظر، استادان دانشگاه و همکاران قضایی تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ذبیح اله خداییان در شورای قضایی استان مرکزی، افزود: با توجه به آسیب هایی که در سند تحول دستگاه قضا شناسایی شده، راهکارهای لازم ارائه و به آن زمان بندی داده شده که در قالب کوتاه، میان و بلند مدت مورد توجه قرار گرفته است. دوره کوتاه مدت در اجرای سند تحول قوه قضاییه به پایان رسیده و دوره میان مدت درحال سپری شدن است.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه همواره بر این مهم تاکید دارند که سند تحول دستگاه قضا به صورت جامع دیده شود، به این معنا که در اجرای احکام همه جانبه مورد توجه قرار گیرد و توجه به حمایت از تولید به خصوص در استان هایی مانند مرکزی که صنعتی است این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: حمایت از تولید به ویژه شرکت های دانش بنیان در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد. برای توجه به این موضوع، دفتر حمایت از سرمایه گذاری تأسیس شده و به صورت مرتب پیگیر مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و بنگاه های تولیدی است.

خداییان با اشاره به اینکه 35 برنامه نظارت و بازرسی در حمایت از فرایندهای اشتغال آفرینی، تولیدی و دانش بنیان تاکنون توسط همکاران قوه قضاییه انجام شده است، تصریح کرد: 187 نشست توسط همکاران قوه قضائیه در سراسر کشور با بنگاه های اقتصادی و فعالان برای کمک به رفع موانع تولید برگزار شده است.

وی بیان داشت: در این رابطه بانک هایی که همکاری لازم با شرکت های دانش بنیان ندارند با هشدار همکاران مواجه شده اند. در حوزه هشداری به بانکها برای رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و تولیدی، 30 مورد هشدار ثبت شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: اگر دستگاه قضایی حمایت از بنگاه های اقتصادی نداشته باشد ممکن است آن مجموعه اقتصادی تعطیل شود یا در مرز ورشکستگی قرار گیرد. بنابراین نیاز است دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های اجرایی از بنگاه های اقتصادی حمایت کند.

خداییان با بیان اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی بسیاری در این راستا برگزار و گام های بزرگی در این رابطه برداشته شده است، ابراز داشت: سال گذشته 3500 واحد صنعتی با کمک دستگاه قضایی از ورشکستگی نجات پیدا کردند و فعالیت اقتصادی خود را ادامه دادند، موضوعی که در دوره های قبل کمتر مورد توجه قرار داشت.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی از شان و جایگاه ویژه ای برخوردار است و این جایگاه به لحاظ وظیفه ای است که برعهده این دستگاه گذاشته است. وظیفه اجرای عدالت جایگاه دستگاه قضا را ارتقا داده، اما اجرای عدالت کاری سهل و آسانی نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین گفت: کاهش اطاله دادرسی، پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از تولید و کاهش اطاله دادرسی در سند از جمله مواردی است که به آن پرداخته شده و اگر اهتمام لازم در اجرای سند لحاظ شود به اهداف قوه قضاییه خواهیم رسید.

خداییان افزود: در کنار کاهش اطاله دادرسی باید سرعت رسیدگی منجر به کاهش کیفیت نشود. کاهش جمعیت کیفری نیز نباید منجر به کاهش امنیت در جامعه شود و برخورد با مفسدان اقتصادی، مالی و جرائم خشن باید جدی گرفته شود.

وی به برخی از اطاله دادرسی‌ ها در برخی استان ها انتقاد داشته و ادامه داد: این اطاله دادرسی ها در استان مرکزی گزارش نشده و برای کاهش آن شعب ویژه ای برای پرونده بازرسی اقتصادی اختصاص یافته تا سرعت رسیدگی در این شعب بیشتر شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز