خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

موضوع آرد و نان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قزوین بررسی می‌شود

موضوع آرد و نان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قزوین بررسی می‌شود
کد خبر : ۱۲۱۴۰۷۹

استاندار قزوین گفت: از این پس آرد و نان وارد دستورالعمل اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهد شد تا این موضوع به شکل جدی‌تری دنبال شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی در کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مقوله نان در استان و شهر قزوین یکی از مشکلات آزاردهنده است که با بی نظمی، نبود نظارت کافی و بی برنامگی در طول سالیان متعدد همراه بوده و از مسیری که باید در مسیر خدمتگزاری باشد فاصله گرفته است.

استاندار قزوین با بیان اینکه برای کنترل این مهم دو برنامه کوتاه مدت و میان مدت در نظر گرفته شده است، گفت: در میان مدت نظارت هوشمند مبتنی بر امکاناتی که در اختیار است صورت خواهد گرفت و بر این اساس نظام توزیع و پخت آرد و نان نظارت می‌شود، روشی که می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور مطرح شود.

وی با بیان اینکه در کوتاه مدت باید دستگاه‌های متولی ورود جدی‌تری داشته باشند، افزود: یکی از مقوله‌های اشتباه در روند مدیریت نان در استان صدور مجوزهای غیرواقعی است که در این زمینه از این به بعد اقدام قانونی صورت خواهد گرفت تا مجوز فروشی فرآیند بسیار پرریسکی باشد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد کارگروهی راه اندازی شود و روند نظارت را به شکل بهتر و در ساعت بیشتر دنبال کند، البته فرمانداری قزوین متولی نظارت بر شهر قزوین و معاونت اقتصادی با کمک سازمان جهاد کشاورزی به صورت‌ استانی نظارت را انجام خواهند داد.

وی عنوان کرد: شکل نظارت سنتی به دلیل محدودیت امکانات و نبود نظارت مجدد، دیگر پاسخگوی نیاز بازار نیست و باید به سمت نظارت هوشمند برویم و اطلاع رسانی مناسب به مردم انجام شود.

اعلایی گفت: یکی از روش‌هایی که در کالاهای حمایتی بسیار مطلوب است استفاده از فروشگاه الکترونیکی است که از مردم تقاضا می‌کنیم این موضوع را جدی بگیرند و با سهولت هر چه بیشتر کالای مورد نیاز خود را تهیه‌ و تأمین کنند که تأثیر بسزایی در روند توزیع کالا خواهد داشت.

استاندار قزوین اضافه کرد: تنظیم بازار یکی از اصلی‌ترین مقولات استان است و رهاوردهای متعددی را داشته است که امیدواریم با رضایت مردم هم همراه باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز