خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داد:

ساخت دو کشتی نفتکش غول پیکر افراماکس در شرکت صدرا

ساخت دو کشتی نفتکش غول پیکر افراماکس در شرکت صدرا
کد خبر : ۱۰۱۴۳۰۰

در سال جهش تولید، کشتی نفتکش غول پیکر "افراماکس" با ظرفیت ۱۱۳هزار تن و وزن ۲۲.۵ هزار تن ساخت متخصصان ایرانی در شرکت صنایع دریایی صدرای بوشهر با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی‌ خاتم‌الانبیاء(ص) به آب‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر ، نفتکش 113 هزار تنی افراماکس در شرکت صدرا در سال جهش تولید که با توان متخصصان داخلی تحت استانداردهای بین‌المللی در مدت 2 سال ساخته شده است در آب‌های خلیج فارس بوشهر به آب‌اندازی شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بعدازظهر امروز در آیین آب‌اندازی کشتی نفتکش غول پیکر افراماکس با ظرفیت 113 هزار تن در خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: این شناور دارای وزنی معادل 22 هزار و 500 تن قادر است 113 هزار تن محموله معادل 750 هزار بشکه نفت را بارگیری و حمل کند.

سردار سعید محمد با بیان اینکه "این کشتی با توان متخصصان داخلی طراحی، ساخته، تجهیز و به آب‌اندازی شده است" گفت: دومین کشتی نفتکش افراماکس به صورت ای‌پی‌سی در شرکت صدرا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه "کشتی نفتکش غول پیکر افراماکس پس از نصب بخش مسکونی و انجام تست‌های دریای و قبل از پایان سال آماده تحویل می‌شود" تصریح کرد: پیشرفت کنونی کشتی نفتکش غول پیکر افراماکس بالای 93 درصد است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) طول این نفتکش غول‌پیکر را 250، عرض 44 و ارتفاع 21 متر دانست و بیان کرد: آبخور این نفتکش 14.8 دهم متر با سرعت 15 گره دریایی است.

سردار محمد، ارزآوری حدود 60 میلیون یورو  را از دیگر ویژگی این کشتی دانست و افزود: تاکنون در شرکت صدرا 2 کشتی نفتکش غول پیکر افراماکس با ارزآوری 120 میلیون یورو ساخته شده است.

 وی با بیان اینکه "ساخت کشتی یادشده زیر نظر مؤسسه ایرانیان است" گفت: ساخت کشتی نفتکش غول پیکر افراماکس حدود 2 سال به طول انجامیده است و اشتغال‌زایی آن حدود 500 نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار و 500 نفر به طور غیرمستقیم است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به اینکه "تمامی مراحل طراحی، ساخت و تأمین تجهیزات توسط متخصصان داخلی انجام شده است" خاطر نشان کرد: ساخت این کشتی در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با استفاده از توان سازندگان داخلی انجام شده است.

سردار محمد، مهندسی و ساخت این کشتی را 100 درصد داخلی و تامین تجهیزات آن حدود 40 درصد  داخلی دانست و بیان کرد: درصورت سری‌سازی کشتی‌ها این سهم قابل افزایش می‌باشد.

وی با بیان اینکه "آمادگی داریم نیازهای کشور را در زمینه نوسازی ناوگان کشتیرانی با بهترین کیفیت و در کمترین زمان تامین کنیم"، ازمدیران شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکت‌های کشتیرانی برای بازدید از این کشتی و امکانات شرکت صدرا دعوت کرد.

بر پایه این گزارش تمامی فرآیندهای ساخت کشتی و دانش فنی  شامل تهیه نقشه، طراحی، اجرایی، نصب تجهیزات و فناوری‌های مختلف توسط متخصصان جوان ایرانی در شرکت صدرا ثبت و ضبط شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز