خبرگزاری کار ایران

در هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز مطرح شد:

صنعت قطعه سازی خودرو موجب اشتغال ۳ میلیون نفر در کشور شده است

صنعت قطعه سازی خودرو موجب اشتغال ۳ میلیون نفر در کشور شده است
کد خبر : ۸۶۷۸۳

حذف سیاست قیمت گذاری دستوری خودرو و تابعیت قیمت از معادلات مالی- اقتصادی و بازار در رفع مشکلات قطعه سازان خودرو موثر است.

ایلنا: مدیر عامل یکی از شرکت‌های قطعه سازی صنعت قطعه سازی خودرو، را دومین صنعت بزرگ کشور پس از صنعت نفت دانست.

به گزارش ایلنا در کرج این عضو اتاق بازرگانی البرز با بیان این مطلب افزود: صنعت قطعه سازی به صورت مستقیم و غیر مستقیم موجب اشتغال ۳ میلیون نفر شده و نقش مهم و موثری در ارتقاء شاخصه‌های کلان اقتصادی کشور بالاخص ایجاد ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی دارد.

به اعتقاد این عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز صنعت خودرو در کشورهای پیشرفته جزء صنایع مهم و استراتژیک به شمار می‌رود، بگونه‌ای که به محض پیش آمدن بحران، اولویت سیاست‌های حمایتی دولت‌ها، تقویت و کمک به این صنعت است.

علی فراهانی حذف سیاست قیمت گذاری دستوری خودرو و تابعیت قیمت از معادلات مالی- اقتصادی و بازار، احیا و ادامه سیاست‌های گذشته حمایت منطقی از صنعت خودرو همسو با اهداف سند چشم انداز کشور با استفاده از ابزارهای تعرفه‌ای، کنترل مجوز واردات خودرو و قطعه و سایر سیاست گذاری‌های تشویقی و هدایتی این صنعت در راستای رسیدن به جایگاه مورد انتظار افق ۱۴۰۴ و سیاست زدایی از صنعت خودرو و حاکم نمودن قواعد اقتصادی و صنعتی در اداره خودرو سازی‌های کشور را در رفع مشکلات قطعه سازان خودرو موثر دانست.

فراهانی همچنین تشکیل کارگروه مشترک صنعت خودرو و قطعه سازی را به منظور یافتن راهکارهای تعدیل و اصلاح مقررات جاری حاکم بر صنعت پیش از شروع به کار دولت جدید در راستای مرتفع شدن مشکلات این صنعت مثمر ثمر دانست و خواستار برگزاری جلسه‌ای فوق العاده توسط استانداری و مسوولان ذیربط برای بررسی و ارائه راهکار موثر شد.

وی در پایان با تبریک روز صنعت و معدن ابراز امیداوری کرد استان البرز با همت مسوولان دولتی و خصوصی شاهد سال‌های پررونق در صنعت باشد.

در ادامه رضا سرایی عضو هیات نمایندگان اتاق البرز در خصوص قدمت صنعت قطعه سازان خودرو گفت: صنعت قطعه سازی خودرو برای اولین بار در سال ۷۱ در کشور با تولید محصولات قابل قبول در این حوزه آغاز به کار کرد.

وی تحریم‌ها، عدم انتقال پولی و ارزی، کمبود نقدینگی را مانع اصلی توسعه و رشد این صنعت دانست و ادامه داد: کشور ما از لحاظ نیروی انسانی متخصص در صنف قطعه سازی پیشرو‌تر از کشورهای نظیر چین و ترکیه است.

سرایی تصریح کرد: سیاست‌های اقتصادی اشتباه موجب خروج ارز از کشور برای واردات محصولات بی‌کیفیت شده است در صورتیکه باید این پول صرف تزریق نقدینگی به قطعه ساز ایرانی و ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های داخلی می‌شد.

وی تاکید کرد: صنعت قطعه سازی به صورت مستقیم و غیر مستقیم موجب اشتغال میلیون‌ها نفر در کشور شده است و مشکلات صنعت قطعه سازی و خودرو موجب بیکاری قشر بسیاری در جامعه می‌شود که این امر باعث بروز تبعات اجتماعی خواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز