خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزیر بهداشت خبر داد:

افزایش آمار مبتلایان کرونا به ۱۷۳۶۱ نفر/ بهبودی و ترخیص ۵۷۱۰ بیمار

افزایش آمار مبتلایان کرونا به ۱۷۳۶۱ نفر/ بهبودی و ترخیص ۵۷۱۰ بیمار
کد خبر : ۸۸۸۰۵۵

معاون بهداشت وزیر بهداشت از افزایش آمار مبتلایان کرونا به ۱۷۳۶۱ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رئیسی» معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ گفت: براساس آخرین آماری که از روز گذشته اعلام شده است ۱۱۹۲ نفر به مبتلایان اضافه شده‌اند که در مجموع ۱۷۳۶۱ نفر کل مبتلایان هستند. همچنین تعداد ۵۷۱۰ نفر بهبود یافته اند و متاسفانه ۱۴۷ نفر جان باختنه اند و کل فوتی ها این بیماری ۱۱۳۵ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از برخی استان‌ها گلایه دارم، علیرغم تذکراتی که داده می‌شود، همه می‌دانند که این بیماری قابل انتشار است و باید در منزل بمانند، اما عجیب است که مردم آن را جدی نمی گیرند در تهران بازارها شلوغ است. وقتی تذکر می دهیم در خانه بمانند سوار ماشین می شوند و به شمال می‌روند. وضعیت اصلا خوب نیست و مردم باید رعایت کنند و گرنه ما ماه‌ها درگیر این بیماری خواهیم بود.

معاون بهداشت خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا قرنطینه شده است و جریمه سنگین در نظر گرفته اند، اما ما براساس وضعیت فرهنگی افراد را ترغیب کرده ایم که در خانه بمانند و از حضور در جمع اجتناب کنند و تسهیلات خوب در کشور فراهم کرده ایم. اگر ما دو هفته بتوانیم این موضوعات را رعایت کنیم و در خانه بمانیم و اگر فردی مشکل دارد براساس دستورالعمل‌ها راهنمایی کنیم مشکل برطرف می شود، اما اگر رعایت نکنیم و این زمان را از دست بدهیم قطعا بیش از ۲ ماه دیگر درگیر این بیماری هستیم و تلفات و آسیب های زیادی خواهیم دید.

او با تاکید بر اینکه  اعلام آمار روزانه تنها یک اطلاع رسانی است، اقدام اصلی را مبارزه با ویروس دانست و گفت:  کار فعال مبارزه با ویروس است و آن هم با در خانه ماندن میسر می شود.

بنابر اعلام رییسی موارد جدید بیماران کووید۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها به شرح زیر است:

تهران: ۲۱۳

قم: ۲۲

گیلان: ۲۱

اصفهان: ۱۶۲

البرز: ۷۶

مازندران: ۶۱

مرکزی: ۲۳

قزوین: ۵۳

سمنان: ۶۰

گلستان: ۲۰

خراسان رضوی: ۳۰

فارس: ۶۰

لرستان: ۳۹

آذربایجان شرقی: ۸۴

خوزستان: ۲۸

یزد: ۴۵

زنجان: ۲۰

کردستان: ۲۲

اردبیل: ۱۰

کرمانشاه: ۷

کرمان: ۱۱

همدان: ۱۳

سیستان و بلوچستان: ۶

هرمزگان: ۱۲

خراسان جنوبی: ۲۱

چهارمحال و بختیاری: ۴

ایلام: ۱۰

آذربایجان غربی: ۴۲

کهگیلویه و بویراحمد: ۱۳

بوشهر: ۴

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز