خبرگزاری کار ایران

شرکت ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در آئین اعتکاف دستاورد ارزشمندی است

شرکت ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در آئین اعتکاف دستاورد ارزشمندی است
کد خبر : ۱۵۸۷۰۲۱

وزیر آموزش و پرورش گفت: شرکت ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در آئین اعتکاف سال جاری یکی از ارزشمندترین دستاوردهای نظام آموزش و پرورش است.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در نهمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، بر اهمیت انتقال باورها، سنت‌ها و فرهنگ دینی تأکید کرد و آن را از اولویت‌های اصلی وزارتخانه آموزش و پرورش دانست.

وزیر آموزش و پرورش با تصریح بر اهمیت اقامه نماز در مدارس، بیان کرد: برنامه‌های این وزارتخانه در راستای گسترش معنویت و ترویج فرهنگ نماز متمرکز است.

وی سلامت معنوی را نتیجه یک نظام تربیتی منسجم و پایدار دانست و افزود: غفلت از این انسجام می‌تواند در آینده مشکلات جدی به‌دنبال داشته باشد.

کاظمی همچنین با بیان چالش‌های موجود در دوره‌های پیش‌دبستانی، ابراز کرد: تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی گامی مؤثر خواهد بود تا همه کودکان پیش از ورود به مدرسه تحت پوشش تربیتی مناسب قرار گیرند.

کاظمی دوران پیش‌دبستانی و ابتدایی را مهم‌ترین اولویت وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده و خبر از اجرای اقدامات گسترده برای ارتقای سلامت معنوی کودکان در این دوره داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شرکت ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در آئین اعتکاف سال جاری یکی از ارزشمندترین دستاوردهای نظام آموزش و پرورش است، اما در عین حال آسیب‌های قابل توجه در میان دانش‌آموزان دختر و پسر وجود دارد.

وی ادامه داد: امروزه گفتمان معیشت و اقتصاد بر خانواده‌ها مسلط شده و تربیت فرزندان به حاشیه رفته است که به ای مسئله بایستی بیشتر پرداخته شود.

کاظمی با بیان تغییر نقش‌های تربیتی در خانواده‌ها، گفت: رسانه‌ها و فضای مجازی جایگزین پدر، مادر و معلمان شده‌اند و بسیاری از آسیب‌های مشاهده‌شده در میان دانش‌آموزان و دانشجویان برخاسته از تضاد میان باورهای متناقض موجود در فضای مجازی و نظام تربیتی رسمی است.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تقویت باورهای دینی از طریق یادگیری عملی در مدارس تأکید و اذعان کرد: این امر نیازمند تغییرات بنیادی در رویکردهای آموزشی است که همواره مورد اهتمام وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت باید از وضعیت فعلی فاصله گرفته و به سمت مهارت‌محوری حرکت کند و برنامه‌های درسی نیز باید به شکلی منظم، خلاقانه و تمرینی طراحی شوند تا وابستگی به حفظ کردن کاهش یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز