خبرگزاری کار ایران

تصویب افزایش سرمایه بانک شهر

تصویب افزایش سرمایه بانک شهر
کد خبر : ۱۵۴۰۲۳۴

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تصویب افزایش سرمایه بانک شهر و اضافه شدن 3 ردیف بودجه برای افزایش سرمایه خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دویست‌وشصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای شهر پیرامون بررسی لایحه افزایش سرمایه بانک شهر، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ به شهرداری تهران برای افزایش سرمایه بانک شهر مجوز دادیم، با توجه به موضوعاتی که پیش از این توضیح داده شد، بانک شهر برای خروج از ماده ۱۴۱ و الزام بانک مرکزی، باید افزایش سرمایه را انجام دهد.

 
وی ادامه داد: سهم شهرداری تهران در این افزایش سرمایه هزار میلیارد تومان مشخص شد که با توجه به مجوز قبلی، برای تکمیل این مجوز باید ۶۸۸ میلیارد تومان دیگر پرداخت شود تا شهرداری بتواند از حق تقدم خود برای افزایش سرمایه استفاده کند.
 
آخوندی گفت: ماده واحده‌ای که در این لایحه تنظیم شده به این صورت است که به شهرداری تهران (بانک شهر) اجازه پرداخت ۶۸۸ میلیارد تومان داده شده است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که در لایحه شهرداری اشاره نشده بود که این مبلغ از کجا تأمین شود. برای تأمین اعتبار جلسه گذاشتیم و ۳ ردیفی که از بودجه تاکنون مصرف نشده و پیش بینی کردیم که تا پایان سال هم مصرف نمی‌شود را پیشنهاد دادیم که برای تأمین این مبلغ استفاده شود. اگر در این ردیف‌ها کسری هم وجود داشت؛ در متمم اصلاح می‌کنیم. 
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خاطرنشان کرد: ما می‌توانستیم به شهرداری بگوییم خودشان محل تأمین اعتبار را انتخاب کنند اما در جلسه کمیسیون بودجه به طور دقیق آن را مشخص کردیم. 
شایان ذر است که این لایحه با اکثریت آرا به تصویب رسید.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز