خبرگزاری کار ایران

ابراز تمایل رییس سازمان محیط زیست برای گسترش روابط با چین

ابراز تمایل رییس سازمان محیط زیست برای گسترش روابط با چین
کد خبر : ۱۴۹۹۷۴۱

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن دعوت از وزیر محیط زیست چین برای سفر به ایران، نسبت به گسترش روابط محیط زیستی با این کشور ابراز تمایل کرد.

به گزارش ایلنا، علی سلاجقه در حاشیه نشست بریکس در دیدار با هوانگ رونکیو - وزیر محیط زیست چین - ضمن تشکر از عرض تسلیت شهادت آیت الله رییسی و دکتر امیرعبداللهیان تصریح کرد: جمهوری خلق چین یکی از کشورهای پیشرو و در حال توسعه جدی در منطقه آسیای جنوب شرقی است که با توجه به وسعت سرزمین و میزان جمعیت بالا از امکانات بالقوه و بالفعل برخوردار است.

 وی با اشاره به برنامه راهبردی ۲۵ ساله و وجود بستر جاده ابریشم افزود: سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون چند سند همکاری با این کشور به امضا رسانده است و با توجه به پیشرفت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه‌های محیط‌ زیست دریایی و سواحل، در حوزه آلودگی هوا، خاک و آب، حفاظت از جنگل‌ها و تالاب‌ها، در حوزه بیابان‌زدایی، مقابله با گردوغبار و مدیریت پسماند تجربیات ارزنده‌ای دارد.

سلاجقه در این دیدار با دعوت از وزیر محیط زیست چین برای سفر به ایران، نسبت به گسترش روابط محیط زیستی با جمهوری خلق چین ابراز علاقه کرد و توجه به مفاد یادداشت تفاهمنامه‌های امضا شده میان دو کشور و اجرای آنها را از مهم‌ترین مباحث محیط زیستی میان دو کشور دانست.

وی همکاری در زمینه مقابله با آلودگی هوا، استفاده از ظرفیت چین در زمینه مقابله با پدیده بیابان‌زایی و گردوغبار را از محورهای مذاکراتی دو کشور دانست و بر استفاده از ظرفیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی پرسنل سازمان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، سلاجقه همچنین حمایت ایران و چین از مواضع یکدیگر در مجامع بین‌المللی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: تشویق چین برای سرمایه‌گذاری در ایران و ارائه امکانات و تجهیزات محیط زیستی و حمایت چین از مواضع ایران در سازمان همکاری های شانگهای همچنین همکاری نزدیک در قالب بریکس و شانگهای را پتانسیلی برای بهبود وضعیت محیط زیستی دو کشور دانست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز