خبرگزاری کار ایران

محدودیت‌های پرداختی مانع جذب پزشکان می‌شود

محدودیت‌های پرداختی مانع جذب پزشکان می‌شود
کد خبر : ۱۴۱۱۵۵۲

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به محدودیت‌های پرداختی در سازمان به پرسنل و به ویژه پزشکان گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته شکاف درآمدی بین سازمان و دیگر ارگان‌ها از جمله بخش خصوصی تهدیدی برای جذب و نگهداشت پزشکان است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، امیرحسین مهدوی صبح امروز چهارشنبه سوم آبان ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: جذب پزشک و کارمند از معضلات اصلی پزشکی قانونی است و به واسطه صعوبت کار سازمان از یک سو و محدودیت‌های پرداختی در حقوق و مزایا از سوی دیگر، در جذب پزشکان با مشکل مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاران سازمان علی رغم مشکلات و محدودیت‌های پرداختی همواره تلاش کرده‌اند به نحو شایسته به مردم ارائه خدمت کنند و این کمبودها تاثیری در خدمتگزاری به مراجعین نداشته است.

وی اظهار داشت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری محرومیت از مطب پزشکان و نیز ارتقاء محدود در پرداختی‌ها هنوز نتوانسته‌ایم فاصله درآمد پزشکان سازمان را با دیگر سازمان‌های موازی و بخش خصوصی جبران کنیم.

مهدوی در ادامه با اشاره به ارتقای تجهیزات پزشکی قانونی استان زنجان گفت: خوشبختانه در حال حاضر آزمایشگاه پزشکی قانونی این استان از نظر تجهیزات و نیروی فنی مشابه مرکز است و نیازی به ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی به دیگر استان‌ها ندارد.

وی افزود: ارتقای تجهیزات پزشکی قانونی زنجان موجب کاهش اطاله دادرسی و پاسخگویی سریع‌تر به درخواست‌های مراجعین شده که جای خرسندی دارد. معاون آموزشی و پژوهشی سازمان در خصوص مشکلات اعتباری استان نیز گفت: بخش اعظمی از بودجه ادارات کل پزشکی قانونی استان‌ها به صورت استانی تخصیص داده می‌شود و سازمان به عنوان کمک، اعتباراتی را به استان‌ها ابلاغ می‌کند بنابراین از نهادهای استانی به ویژه دادگستری کل استان می‌خواهیم که با افزایش حمایت‌های بی‌دریغ خود، به جذب اعتبارات بیشتر برای پزشکی قانونی و رفع مشکلات موجود در این زمینه کمک کنند.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های دکتر بابک غیاثی مدیر کل سابق استان، برای دکتر مهرشاد طهماسبی مدیر کل جدید آرزوی موفقیت کرد.

نیمی از حوزه‌های قضایی استان فاقد پزشکی قانونی هستند

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فرجی برحق رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه پزشکی قانونی از بخش‌های مهم قوه قضاییه در ارائه خدمت به مردم است گفت: پزشکی قانونی در کنار دستگاه قضایی عهده‌دار امور مهمی است که بدون آن امکان صدور حکم در پرونده‌های قضایی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: پزشکی قانونی استان زنجان به دلیل نداشتن زیرساخت‌ها و برخی امکانات با مشکلاتی مواجه است اما با وجود این مشکلات ارائه خدمت به مردم را به نحو مناسب انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: اهمیت بالای کار پزشکی قانونی در صدور آرای قضایی، ضرورت توجه ویژه به این سازمان و تخصیص و تأمین اعتبارات مورد نیاز برای آن را دوچندان می‌کند که امیدواریم با همکاری ستاد سازمان و دیگر نهادهای مسئول این مهم اجرایی شود.

رییس کل دادگستری با تاکید بر اینکه برخی شهرستان‌ها استان پزشکی قانونی ندارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه از ۱۳ حوزه قضایی استان تنها در ۶ حوزه پزشکی قانونی مستقر است و همین امر مشکلاتی را برای مردم جهت دریافت خدمات پزشکی قانونی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام فرجی تصریح کرد: وجود یک پزشک با توجه به مشکلات و تنوع کاری پزشکی قانونی نیاز ضروری شهرستان‌های فاقد پزشکی قانونی است تا بتوان با اظهار نظر کارشناسی و دقیق به نحو مناسبی به مردم ارائه خدمت کرد.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان اظهار امیدواری کرد: با همت و حمایت مسوولین مرکز و نهادهای استانی شاهد راه اندازی مراکز جدید، تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تجهیز هرچه بیشتر مراکز پزشکی قانونی استان باشیم.

رییس کل دادگستری در پایان با قدردانی از مدیرکل سابق و آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید در خصوص همکاری و حمایت هر چه بیشتر دادگستری استان از پزشکی قانونی قول مساعد داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز