خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

بین شادی و سلامت روانی دانش‌آموزان رابطه مستقیم وجود دارد

بین شادی و سلامت روانی دانش‌آموزان رابطه مستقیم وجود دارد
کد خبر : ۱۵۰۰۰۶۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: بین شادی و نشاط بچه‌ها و سلامت روانی آنها رابطه مستقیم وجود دارد و والدین باید حضور دانش‌آموزان را در این پایگاه‌ها تقویت کنند.

به گزارش ایلنا، رضامراد صحرایی در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان در اردوگاه شهید باهنر گفت: امید سوخت حرکت به سمت آینده است و یکی از مهمترین اهداف این برنامه، باید ایجاد امید و نشاط در بچه‌ها باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: فرهنگ ما در جای جای جهان به عنوان یک فرهنگ ناب شناخته شده است، باید فرهنگ خودمان را ( فرهنگ ایثار، فداکاری، مهربانی احترام به والدین و معلمان، فرهنگ سخت‌کوشی، تلاش، کمک به دیگران) را به خوبی به بچه‌ها یاد داد.

صحرایی به تنوع فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: تنوع کار‌های فرهنگی برای تابستان امسال خیلی خوب است، علاوه بر فعالیت‌های اردویی و ورزشی، فعالیت‌های مهارتی و علمی هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در دولت شهید رییسی موضوع بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها یک اصل بوده و هست، گفت: ما می‌توانیم از تابستان به‌ عنوان یک فرصت مهم استفاده کنیم، برای تقویت بیشتر یافته‌های آموزشی که این خیلی مهم است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سرخط امید و هویت باید در این برنامه‌ها مورد توجه قرار بگیرد، گفت: ما باید براساس آنچه که داریم برای ساختن آینده و به دست آوردن آنچه نداریم بکوشیم. داشته ما پله ما برای به دست آوردن نداشته‌ها هستند. اگر بر اساس داشته‌ها به آینده نگاه کنیم مانند این است که از فراز قله به آینده نگاه کنیم.صحرایی با بیان اینکه دشمن ما می‌خواهد به نداشته‌ها تاکید کنیم، گفت: در کدام کشور کاستی وجود ندارد؟ هیچ جا. باید به دست بیاوریم و بکوشیم تا چیز‌های لازم را به دست بیاوریم و راه آن این است که به داشته‌ها افتخار کنیم. به همین خاطر اردو‌های پیشرفت برای شناخت داشته‌ها خیلی مهم هستند.

صحرایی بر تنوع در برنامه‌ها، جذابیت برنامه و تکیه بر هویت و نشاط و امید در فعالیت‌های تابستانی تاکید کرد و گفت: این ۲۰ هزار پایگاه را باید تا آغاز سال تحصیلی زنده و پویا نگاه داریم. باید رسانه‌ها این فعالیت‌ها را به‌خوبی به والدین معرفی کنند. بین شادی و نشاط بچه‌ها و سلامت روانی آنها رابطه مستقیم وجود دارد و والدین باید حضور دانش‌آموزان را در این پایگاه‌ها تقویت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز