خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه سلامت در پاسخ به ایلنا:

توزیع داروی بیماران اس‌ام‌ای به زودی آغاز می‌شود/ آغاز اجرای طرح دارورسان به بیماران صعب‌العلاج

توزیع داروی بیماران اس‌ام‌ای به زودی آغاز می‌شود/ آغاز اجرای طرح دارورسان به بیماران صعب‌العلاج
کد خبر : ۱۲۹۰۵۸۵

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به تفاهم سازمان غذا و دارو و بیمه سلامت از توزیع داروی بیماران اس‌ام‌ای در فاز نخست آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت در مراسم روز ملی بیمه سلامت و رونمایی ازصندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج که صبح امروز در هتل قلب تهران برگزار شد با تأکید بر لزوم تقویت بیمه‌ها اظهار کرد: پوشش رایگان ۶ میلیون ایرانی کار بسیار بزرگی بود که در این دولت اتفاق افتاد. یکی از طرح‌های مهم بیمه سلامت، بیمه رایگان سه دهک اول جامعه بوده که جمعیتی در حدود ۵.۴ میلیون نفر هستند. در حال حاضر یک میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه نیستند که امیدواریم برای پوشش بیمه‌ای بر اساس آزمون وسع، اقدام کنند.

 وی همچنین با اشاره به اجرای طرح دارویار نیز گفت: در پرداخت‌های دارویار، به روز هستیم تا مؤسسات ارائه دهنده خدمت، از نقدینگی لازم برخوردار باشند.این طرح، یکی از اقدامات سخت و دشواری بود که در این دولت شکل گرفت.

ناصحی با اشاره به صدور ۱۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی، گفت: ۲۷ قلم داروی مورد نیاز به زودی در هیأت دولت مصوب می‌شود تا بر تعداد داروهای تحت پوشش بیمه سلامت افزوده شود.

ناصحی همچنین با اشاره به راه‌اندازی صندوق بیماران خاص نیز اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، یکی دیگر از اقدامات ما برای حمایت بیشتر از بیماران است.

مدیرعامل بیمه سلامت همچنین از اجرای طرح دارورسان به بیماران خاص خبر داد و گفت: این طرح را برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و مزمن در تهران به صورت پایلوت از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شده که شش هزار و ۸۰۰ نفر آنها بیمار ام اس هستند. 

ناصحی همچنین در یک نشست خبری که پس از این برنامه برگزار شد در پاسخ به خبرنگار ایلنا، در مورد مشکلات بیماران اس ام ای نیز اظهار کرد: این داروها با دستور رئیس جمهور وارد کشور شدند، حداکثر اثربخشی این داروها ۳۰ تا ۴۰ درصد است. وظیفه بیمه سلامت بر اساس اسناد خدمتی که وجود دارد پرداخت پول است. تا کنون سابقه نداشته که بدون خدمت پولی داده شود. با این حال ما بر اساس تفاهم نامه‌ای که با سازمان غذا و دارو انجام شد در فاز  نخست این مشکلات را حل کنیم. برای فاز اول بیماری، مشکل مالی نداریم و سهم پرداختی بیمار صفر است و به زودی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه‌ها، دارو در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی افزود: من با انجمن اس ام ای صحبت کردم، می‌توانیم از طریق خیرین، بیمه‌های تکمیلی مسیر کمک به بیماران اس ام ای را باز کنیم.

وی همچنین در رابطه با صندوق بیماران خاص نیز گفت: حدود ۲۶ بیماری را در این صندوق تعریف کرده‌ایم. احتمالا این موضوع به ۴۴ بیماری برسند. ۵ بیماری اصلی خاص در این لیست هستند و برخی خدمات آنها که قبلا تحت پوشش بیمه نبوده نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

ناصحی ادامه داد: محاسبه ما ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بود که با توجه به منابع محدود، ۵ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد.

وی افزود: متأسفانه برخی شرکت‌های واردات دارو، در صدد تحمیل داروهایی هستند که اثرپذیری آنها چندان تأیید نشده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در واکنش به کندی اینترنت و مشکلاتی که برای نسخه نویسی الکترونیک گفت: ما اعلام کردیم در شرایط اضطرار، درصدی از نسخ به صورت کاغذی تجویز شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز