خبرگزاری کار ایران

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران خبر داد:

فرایند نحوه تبدیل بیمه رانندگان خودرو سرویس شهر از خویش‌فرما به اجباری در دستور کار شهرداری قرار گرفت

فرایند نحوه تبدیل بیمه رانندگان خودرو سرویس شهر از خویش‌فرما به اجباری در دستور کار شهرداری قرار گرفت
کد خبر : ۱۰۱۳۵۱۹

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران از در دستور کار قرار گرفتن فرایند نحوه تبدیل بیمه رانندگان خودرو سرویس شهر از خویش‌فرما به اجباری خبر داد.

به گزارش ایلنا، افشین حبیب زاده از برگزاری نشست با مدیران معاونت مالی و اقتصادی، پشتیبانی و شرکت خودرو سرویس شهر به منظور رسیدگی به مشکلات رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر خبرداد و گفت: در این جلسه ضمن برشماری برخی از مشکلات و دغدغه های اصلی رانندگان شرکت خودرو سرویس درباره قرارداد منعقده، کارکرد رانندگان، بهره مندی از مزایای رفاهی همچون سایر کارکنان شهرداری، مدیرعامل شرکت و مدیرکل پشتیبانی شهرداری تهران توضیحاتی در این خصوص ارائه کردند.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بیمه رانندگان خودرو سرویس بیمه خویش فرما محسوب می شود، اظهار کرد: در این جلسه از شهرداری خواسته شد تا با بررسی جوانب، شرایط بیمه اجباری برای رانندگان خودرو سرویس شهر فراهم تا آنان نیز بتوانند از مزایای قانونی بیمه اجباری بهره مند شوند. 

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران به مشکلات اقتصادی و معیشتی طبقات متوسط و ضعیف جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از درخواست های رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر بهره مندی از مزایایی است که به سایر کارکنان شهرداری تهران داده می شود. طبق توافق به عمل آمده قرار شد از محل سپرده های پرداختی و در نظر گرفتن اعتبار در بودجه، امکانات رفاهی برای رانندگان در نظر گرفته شود.

وی درباره زمان پرداخت مابه تفاوت افزایش نرخ کارکرد سال ۹۸ به ۹۹ به رانندگان شرکت واحد گفت: طبق اظهارات مدیرعامل شرکت خودرو سرویس، قرارداد امسال رانندگان از ابتدای تیرماه منعقد شده و تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ است. از این رو حدود ۲۵ تا ۳۲ درصد نرخ کارکرد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که معوقات رانندگان در این خصوص در دی ماه به رانندگان پرداخت خواهد شد.

حبیب زاده افزود: در این میان برای خودروهایی که مدلشان پایین تر بود، درصد افزایشی در نرخ کارکرد آنها نسبت به سال قبل در نظر گرفته نشده بود که با رایزنی های صورت گرفته، مشکل این دست از رانندگان نیز که حدود ۱۶۰ نفر هستند، حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه دغدغه‌های رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر درباره اجرای طرح سهند مطرح شد، اظهار کرد: طبق اظهارات مدیرکل پشتیبانی شهرداری تهران، طرح سامانه هوشمندسازی ناوگان داخلی (سهند) به منظور مدیریت سفرها صورت گرفته است که از دی ماه به مدت ۶ ماه این طرح در ۴ منطقه به صورت پایلوت اجرایی و پس از بررسی نتایج آن، تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به گفته مدیران معاونت مالی شهرداری تهران در صورت اجرای این طرح،  نه تنها میزان دریافتی رانندگان کاهش پیدا نمی‌کند بلکه با افزایش کارکرد آنها، میزان دریافتی‌شان بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز