خبرگزاری کار ایران

بهره مندی بیش از ۱۰۸ هزار نفر از خدمات بهزیستی چهارمحال و بختیاری

بهره مندی بیش از ۱۰۸ هزار  نفر از خدمات بهزیستی چهارمحال و بختیاری
کد خبر : ۱۵۰۷۳۹۶

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان بیش از ۱۰۸ هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

به گزارش ایلنا، مهشید سلیمانی در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: در استان  ۴۸ هزار و ۵۲۴ خانوار تحت پوشش بهزیستی  قرار دارند.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۰۸ هزار و ۸۴ نفر در استان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۱۰۶ نفر دارای معلولیت می باشند.

سلیمانی بیان کرد: امروز هیچ متقاضی برای دریافت مستمری و دریافت کمک هزینه پرستاری در بهزیستی استان در صف انتظار نیست.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مراکز شبانه روزی زیر نظر استان ۴۲۶ مرکز است.

وی تصریح کرد: در استان بیشترین معلولیت جسمی و حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان، شنوایی و بینایی است.

سلیمانی ادامه داد: در سال‌گذشته ۲ هزار دستگاه وسایل توانبخشی از جمله ویلچر، تشک مواج، تشکچه ویلچر خریداری و بین جامعه هدف توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در سال گذشته ۶۰۳ دستگاه سمعک، ۲۵ هزار حلقه انواع باتری سمعک و انواع وسایل نابینایان خریداری و بین جامعه هدف توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هشت هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی که زیرپوشش بیمه سلامت هستند نشان‌دار شده‌اند گفت: این افراد از خدمات رایگان و تخفیف ۷۰ درصدی خدمات هزینه‌ها توسط بیمه سلامت و ۳۰ درصد توسط سازمان بهزیستی بهره‌مند شدند.

وی یاد آور شد: هم‌اکنون ۲۹۰ مرکز و موسسه غیردولتی زیرمجموعه بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۱۷۵ مرکز غیردولتی، ۶۷ موسسه خیریه، پنج انجمن استانی و ۴۳ سایر موسسات است.

به گزارش ایلنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و از ۱۰۸ هزار و ۸۴ نفر در استان زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۱۰۶ نفر دارای معلولیت هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز