خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا استان خبر داد؛

بررسی مستمر کیفیت آب شرب استان مرکزی در 28 واحد آزمایشگاهی

بررسی مستمر کیفیت آب شرب استان مرکزی در 28 واحد آزمایشگاهی
کد خبر : ۱۴۹۶۳۹۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: کیفیت آب شرب و پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در 28 واحد آزمایشگاهی این استان به صورت مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد. در این راستا برنامه ایمنی آب در 5 شهر و 3 روستای استان مرکزی در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا، حشمت اله عباسی افزود: 5 واحد آزمایشگاهی مرکزی شامل باکتریولوژی آب، شیمی فیزیک آب و فاضلاب و ریزآلاینده‌های آلی آب در ستاد شرکت و آزمایشگاه باکتریولوژی آب شهر ساوه موفق به دریافت گواهینامه 17025 شده‌اند.

وی به اهمیت دریافت گواهینامه برنامه ایمنی آب در راستای کیفیت این مایه حیات اشاره کرده و ادامه داد: کسب گواهینامه برنامه ایمنی آب از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سندی برای تضمین کیفیت آب آشامیدنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: طرح ملی مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب مطابق بر روش اجرایی توصیه شده سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر به صورت ممیزی و با نظارت مدیران و کارشناسان مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب در سطح کشور اجرا می‌شود.

عباسی تصریح کرد: اجرای کالیبراسیون سالیانه تجهیزات در آزمایشگاه‌های موجود، از دیگر اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی است. انجام پایش و تدابیر لازم به منظور اطمینان از سلامت آب شرب برای این شرکت در صدر اولویت‌ها قرار دارد.

وی بیان داشت: کنترل کیفی آب شرب در سراسر استان مرکزی به صورت مداوم و بر اساس استانداردهای روز در حال اجرا است. یکی از رویکردهای اصلی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، تضمین کیفیت آب شرب مصرفی در چارچوب استانداردهای تدوین شده برای مشترکین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تأکید کرد: اجرای 12 هزار و 556 آزمایش باکتریولوژی، 433 هزار و 634 آزمون کلرسنجی و کدورت سنجی از شبکه آبرسانی، 5659 آزمون فیزیکی شیمیایی و باکتریولوژی پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، از اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت، در راستای نظارت بر کیفیت آب شرب، در سال گذشته بود.

عباسی ابراز داشت: همچنین شست‌وشوی 2906 کیلومتر شبکه آبرسانی، شست‌وشوی 100 درصدی مخازن ذخیره آب، انجام 29 هزار و 306 آزمون فیزیکی شیمیایی فلزات سنگین و مواد آلی از منابع مخازن و شبکه شهری و روستایی، از دیگر اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان مرکزی در راستای نظارت بر کیفیت آب شرب، در سال گذشته بود.

وی به چگونگی تأمین آب مورد نیاز استان مرکزی و تعداد مشترکان این استان اشاره داشته و اضافه کرد: آب مورد نیاز این استان از 726 حلقه چاه، 42 رشته چشمه و 26 رشته قنات تأمین می‌شود. در بخش شهری 337 هزار مشترک و در بخش روستایی نیز 169 هزار مشترک در استان وجود دارد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز