خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر در آیین تجلیل از نخبگان جامعه کارگری در میانه:

اجحافات زیادی در پرداخت مطالبات تامین اجتماعی صورت گرفت

اجحافات زیادی در پرداخت مطالبات تامین اجتماعی صورت گرفت
کد خبر : ۱۵۴۴۷۱۵

محجوب اظهار کرد: با تورم منابع ذخیره شده به جیب ثروتمندان می‌رود و آنان بیش از ثروتمندتر می‌شوند و باید برای آن فکری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و عضو هیئت امنا سازمان تامین اجتماعی، مسئله منابع را مهمترین مشکل سازمان تامین اجتماعی خواند و گفت: در طول سال‌های گذشته اجحافات زیادی در جهت پرداخت مطالبات این سازمان صورت گرفته است. 

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی که در آیین تجلیل از نخبگان و حامیان جامعه کارگری میانه در استان آذربایجان شرقی سخن می‌گفت، تورم را موجب فقیر شدن بیشتر کارگران و فقرا دانست و گفت: با تورم منابع ذخیره شده به جیب ثروتمندان می‌رود و آنان بیش از ثروتمندتر می‌شوند وباید برای آن فکری اندیشیده شود. 

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس با بیان اینکه باید در هیأت امنای صندوق‌ها برای محاسبات ادواری تغییراتی ایجاد شود تا بر این اساس تا شاغل بیمه‌پرداز و یا یک مستمری بگیر بیش از آن در این زمینه دچار زیان نشود، گفت: بررسی‌هایی که صورت گرفته نشان می‌دهد ارزش بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی طی سال‌های گذشته ۳ تا ۷.۵ برابر کاهش یافته است. 

وی به تاثیرگذاری تورم در دستمزد و حقوق سالانه اشاره کرد و گفت: آنچه اتفاق می‌افتد به شکاف هرچه بیشتر درآمد و هزینه‌های زندگی کارگران و خانوارها منجر می‌شود در حالی که باید این محاسبات دستمزدی بر اساس میزان قدرت خرید انجام شود این درست نیست که واقعی‌سازی قیمت به نفع یک طرف بوده و طرف دیگر تابع آن باشد.

محجوب خاطرنشان کرد: این عدالت نیست که خریدهای یکسو با نرخ دلار و طرف دیگر ریالی باشد. باید همه در این صف یکجا دیده شوند و این موضوعی است که بارها بر آن تاکید داشته و همچنان به آن اعتقاد داریم نباید تنها کارگران و قشر ضعیف جامعه سنگ زیرین آسیاب بوده و دسته آسیاب بر روی آن بچرخد. 

دبیرکل خانه کارگر افزود: باید در نظر گرفت رشد اقتصادی در صورت توجه به همه بخش‌ها حاصل می‌شود، و همانطور که با مشکل در طرف تقاضای نیروی کار یعنی کارفرما، تولید راکد می‌شود، با مشکل در طرف عرضه نیروی کار یعنی کارگر نیز شرایط اقتصادی بد می‌شود. این موضوعی است که در کشورهایی مانند کره جنوبی، آمریکای لاتین تجربه شده و هر موقع در این کشورها تورمی رخ می‌دهد، به سراغ دستمردها هم می‌روند و آن را نیز اصلاح می‌کنند و این موضوعی است که نمی‌توانیم از آن فاصله بگیریم. 

این فعال کارگری و حقوق بازنشستگان با اشاره به موضوع امنیت شغلی کارگران گفت: در چندین دوره گذشته مجلس و فعالیت‌های دولت‌های مختلف شاهد بوده‌ایم وقتی این موضوع در کمیسیون اجتماعی مطرح می‌شود دولت‌ها از آن استقبال می‌کنند اما وقتی در صحن علنی به بحث گذاشته می‌شود دولت‌ها که مربوط به هیچ دولت خاصی نیست با آن مخالفت می‌کنند و البته این موضوع با وجود ۴۷۰ هزار کارگر دولت که درگیر امنیت شغلی هستند، قابل پیش‌بینی است. 

وی همچنین از تشکل‌های صنفی شهرستان میانه خواست با بررسی مسایل این قشر نتایج مباحث کارشناسی خود را برای پیگیری از طریق خانه کارگر ارائه دهند.

محجوب در سفری یک روزه به شهرستان میانه و بازدید از سه واحد تولیدی در این همایش شرکت کرد. 

در این همایش که با استقبال کارگران و بازنشستگان همراه شده بود، معاونت استانداری استان و فرماندار ویژه میان و اسماعیلی نماینده میانه و ترکمانچای و مقامات و مسئولین شهر به‌ویژه اعضای هیئت مدیره کانون و اعضای شورای شهر میانه و دادستان میانه شرکت داشتند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز