خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کارگری میانه مطرح شد:

ناترازی منابع سال‌هاست که سازمان تامین اجتماعی را رنج می‌دهد/ خانه کارگر توانسته پله‌های ترقی را به نفع جامعه کارگری و بازنشستگی بردارد

ناترازی منابع سال‌هاست که سازمان تامین اجتماعی را رنج می‌دهد/ خانه کارگر توانسته پله‌های ترقی را به نفع جامعه کارگری و بازنشستگی بردارد
کد خبر : ۱۵۴۴۷۳۵

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: ناترازی منابع سالهاست که سازمان تامین اجتماعی را رنج می‌دهد که امیدواریم برای رفع آن برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش تجلیل از نخبگان و حامیان جامعه کارگری میانه با حضور علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و باقر هنربر فرماندار ویژه میانه، مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه و ترکمنچای و کریم صادق زاده، دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی، دباغ مدیرکل تامین اجتماعی، مقامات و مسئولان این شهرستان بویژه دادستان شهر میانه و هئیت مدیره کانون بازنشستگان میانه و اعضای شورای شهر میانه در تالار اجتماعات هلال احمر میانه برگزار شد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه جامعه کارگری و بازنشستگی با مشکلات فراوانی روبروست و ما در هر محفلی مسائل و مشکلات را با صدای رسا فریاد می‌زنیم، گفت: خانه کارگر با هدف دفاع از آزادی‌های مشروع انسانی برای شکوفایی استعدادهای کارگری و سایر اقشار برای ایفای نقش خلاق در تعیین سرنوشت اجتماعی خویش، ریشه کردن فقر با تأکید بر ارزش کار، تلاش برای تحقق اصل چهل و سوم قانون اساسی تا جایی که آحاد نیروی کار در مالکیت ابزاری که با آن کار می‌کند، مشارکت دارد. حمایت از توسعه و تحکیم روابط برادرانه با همه کارگران مسلمان و حمایت از حرکت‌های حق طلبانه کارگران مستضعف نیز زمینه‌های اصلی فعالیت خانه کارگر را تشکیل می‌دهد. 

کریم صادق زاده تبریزی با بیان اینکه خانه کارگر به پاس تلاش‌های دبیرکل آن توانسته پله‌های ترقی را به نفع جامعه کارگری و بازنشستگی بردارد، گفت: عضویت خانه کارگر در اتحادیه کارگران جهان و سازمان جهانی کار، اجرای برنامه‌های آموزشی و رفاهی از جمله ایجاد ۱۲۰۰ واحد اقامتی با نازلترین قیمت برای این قشر و ایجاد مراکز آموزشی از جمله این دستاوردهاست. 

وی با اشاره به فعالیت‌های خانه کارگر آذربایجان شرقی در بخش‌های مختلف گفت: این نهاد کارگری در آذربایجان شرقی توانسته برای ۱۲۷ هزار نفر در ۶۷ رشته آموزش رایگان ارایه دهد. 

صادق زاده با بیان اینکه به اعتقاد دبیرکل خانه کارگر هیچ کارگری نباید به دلیل کمی درآمد از آموزش و تفریح بماند، گفت: انشالله با حضور آقای محجوب در هیات امنای تامین اجتماعی شاهد اقدامات مثبتی در سازمان تامین اجتماعی در جهت حفظ و کرامت انسانی خواهیم بود. 

صادق زاده با اشاره به مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی اظهار داشت: جمع‌بندی این موارد در ۲۲ بند تقدیم رییس جمهور شده و ایشان قول رسیدگی داده‌اند. 

صادق زاده با اشاره به حضور چهار نماینده از استان آذربایجان شرقی در کمیسیون اجتماعی گفت: یکی از این نمایندگان از شهرستان میانه است که ما انتظار زیادی داریم برای رفع مشکلات این قشر از جمله اجرای ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی در زمینه الزام درمان رایگان، افزایش صحیح حقوق کارگران و بازنشستگان، جلوگیری از افزایش سن بازنشستگی کارگران شاغل، حذف مالیات کارگران شاغل در واحدهای تولیدی و جلوگیری از اتلاف منابع تامین اجتماعی پیشقدم باشند. 

وی در ادامه با اشاره به آغاز کار شعبه خانه کارگر در شهرستان میانه اظهار داشت: مطابق مقررات زمانی تعداد اعضای خانه کارگر در شهرستانی به بیش از یک هزار نفر می‌رسد، امکان تبدیل دفترامور اعضا آن می‌تواند به شعبه ارتقا و خدمات بیشتری را ارائه دهد. در حال حاضر در سطح استان ۱۱ دفتر امور اعضا داریم و با استقبالی که شده ترجیح دادیم میانه در گام اول و گام دوم شهرهای مراغه و بناب به شعبه تبدیل شوند. امیدواریم با حمایت کارگران این شهر صنعتی فعالیت‌های خانه کارگر با افتتاح رسمی توسعه بیشتری یابد. 

رییس شورای شهر میانه:

وضعیت امنیت شغلی کارگران نگران کننده است

در ادامه این مراسم محمدی رییس شورای شهر میانه در سخنانی بر فقدان مهارت کارجویان در سطح شهرهای استان و کشور اشاره کرد و گفت: ضروری است مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را در این زمینه به کارجویان بدهند. 

محمدی نبود امنیت شغلی کارگران را ناراحت کننده خواند و گفت: اکنون حتی قراردادهای سه ماهه هم به قراردادهای یک ماهه تبدیل شده که باید برای آن چاره اندیشیده شود. 

وی بر لزوم توسعه صنعت فولاد و کمک به ایجاد زنجیره فولاد در این شهرستان تاکید کرد و گفت: متاسفانه در شهرک‌های صنعتی برخی واحدهای تولیدی به لحاظ مسایل اقتصادی متحیر مانده‌اند که باید برای رفع مشکلات این واحدهامسئولان وارد میدان شوند.

مهدی اسماعیلی نیز با اشاره به مسایل این قشر تاکید کرد: کارگران و بازنشستگان با موضوعات مختلفی دست به گریبانند، افزایش سن بازنشستگی شاغلین، عدم افزایش مناسب حقوق و دستمزد متناسب با تورم و بیمه کارگران ساختمانی از آن جمله است که برای رفع آن‌ها تلاش خواهم کرد.

وی با استقبال از افتتاح خانه کارگر در میانه اظهار داشت: راه اندازی خانه کارگر در میانه می‌تواند به مسایل کارگران این شهرستان سرو سامان دهد و ما را از نظرات کارشناسی برخوردار نماید.

او در ادامه به نرخ بالای بیکاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: وجود نرخ ۲۲ درصدی بیکاری میانه را رنج می‌دهد و باید مسئولان اجرایی با حمایت از سرمایه گذاران و تکریم و تسهیل‌گری در ارایه مجوز به آن‌ها برای اشتغال برنامه مناسبی داشته باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی:

ناترازی منابع سال‌هاست که سازمان تامین اجتماعی را رنج می‌دهد

یونس دباغ صادقی‌پور مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با حسن انتخاب علیرضا محجوب به عنوان یکی از اعضای هیات امنای صندوق تامین اجتماعی گفت: ناترازی منابع سالهاست که سازمان تامین اجتماعی را رنج می‌دهد که امیدواریم برای رفع آن برنامه ریزی اساسی صورت گیرد. 

دباغ صادقی‌پور با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: در این سیاست‌های ابلاغی چالش‌های اساسی سازمان تامین اجتماعی تبیین شده و باید اجرای آن را به طور جدی دنبال کنیم. 

در ادامه این مراسم از ۷۲ نفر از نخبگان و حامیان جامعه کارگری با اهدای تندیس ویژه تقدیر شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز