خبرگزاری کار ایران

آخرین خبرها از حادثه معدن زغال سنگ طبس؛

افزایش آمار جان‌باختگان به ۵۰ نفر/ اعلام اسامی ۱۵ نفر از ۱۷ مصدوم/ ۳ روز ‌عزای عمومی در خراسان جنوبی

افزایش آمار جان‌باختگان به ۵۰ نفر/ اعلام اسامی ۱۵ نفر از ۱۷ مصدوم/ ۳ روز ‌عزای عمومی در خراسان جنوبی
کد خبر : ۱۵۳۲۴۴۳

آخرین آمار جانباختگان و مصدومان حادثه انفجار گاز در معدن زغال سنگ معدنجو در طبس اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در استان خراسان جنوبی در ارتباط با انفجار معدن زغال سنگ در معدن زغال سنگ معدنجو که تا این لحظه به کشته شدن ۱۹کارگر و مصدوم شدن حدودا ۱۶ تا ۱۷ کارگر دیگر انجامیده، اطلاعاتی ارائه کردند.

از قرار معلوم، ۶۹ کارگر در بلوک بی‌و سی معدن زغال سگ معدنجو مشغول کار بودند که حوالی ساعت ۲۲:۲۱ دقیقه شب گذشته ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، معدن زغال سنگ پرورده استان خراسان جنوبی در محور یزد به طبس دچار انفجار شد که در بدنبال آن شمار زیادی کارگر دچار حادثه شدند.

گفته می‌شود درحال حاضر تمامی ۴۰ تیم تخصصی معدن پروده طبس در محل برای امدادرسانی حاضر هستند و کار امدادرسانی بعد از اتمام در بلوک b در بلوک cانجام خواهد شد.

احتمال افزایش جانباختگان

محمدعلی آخوندی (مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی) درباره آخرین وضعیت مصدومان و جانباختگان حادثه انفجار گاز در معدن زغال سنگ در طبس گفت: به گفته حاضران در صحنه در زمان انفجار احتمالا ۶۹ نفر در معدن مشغول فعالیت بوده‌اند که انفجار گاز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به حضور نیروهای امدادی در محل حادثه گفت: تاکنون ۱۹ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ الی ۱۷ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

آخوندی تصریح کرد: بالگرد برای انتقال مصدومان در محل حادثه حضور دارد. 

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی با توجه به شرایط احتمال افزایش جانباختگان نیز وجود دارد. 

دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به حادثه

الیاس حضرتی در تماس تلفنی با جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی آخرین وضعیت انفجار در معدن معدنجوی را بررسی کرد.

حضرتی همچنین از دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به این حادثه خبر داد و گفت: وزرای کار و صنعت، معدن، تجارت نیز با دستور رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعزام شدند تا جلسات مرتبط را برگزار کنند. همچنین نیروهای هلال احمر، اورژانس و… نیز در محل به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بوده و دستورات لازم بهرا در این خصوص صادر کرده است.

وی با بیان این‌که «رئیس جمهور محترم دستور ویژه‌ای را برای رسیدگی به مصدومان و خانواده آنان و همچنین خانواده جانباختگان صادر کرده است»، گفت: پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین از سوی دکتر پزشکیان تاکید شد که علت این حادثه به‌طور دقیق بررسی و اعلام شده و با مقصران احتمالی این حادثه نیز به طور قاطع برخورد شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پایان با تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه و مردم ایران گفت: لازم است تمامی امکانات در این خصوص مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس هلال احمر عازم طبس شد

 پیرحسین کولیوند با هدف حضور میدانی و مدیریت عملیات جست‌وجو و نجات کارگران مفقود شده در حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ طبس، راهی استان خراسان جنوبی شد.

 از دقایق ابتدایی این عملیات، ۶ تیم تخصصی جست‌وجو و نجات در آوار هلال‌احمر در قسمت های مختلف معدن، عملیات امدادی را آغاز کرده اند.

 تاکنون ۶۹ نفر در انفجار این معدن دچار حادثه شده‌ و ۱۹ نفر از کارگران معدن، جان خود را از دست داده‌اند.

افزایش آمار جان‌باختگان حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۲۸ نفر

پیرحسین کولیوند (رئیس جمعیت هلال احمر) اعلام کرد: با پیدا شدن ۹ پیکر دیگر از معدن‌چیان، تعداد فوتی‌های حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۲۸ نفر رسید.

وی ادامه داد: ۱۷ نفر مصدوم نیز به بیمارستان اعزام شده است.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد:  ۲۴ نفر هم تاکنون مفقود هستند.

 ۳۰ نفر تاکنون فوت کرده‌اند

عبدالهی (رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی) در رابطه با آخرین وضعیت حادثه معدن طبس اظهار کرد: به منظور بررسی حادثه به همراه مسئولان قضایی استان در محل حادثه حاضر شدیم.

وی بیان کرد: حادثه در دو بلوک b و c به وقوع پیوسته است. در بلوک b تعداد ۴۷ نفر ودر بلوک C، حدود ۲۳ نفر محبوس شده‌اند. در بلوک ۳۰ b نفر فوت و ۱۷ نفر مصدوم شده‌اند. بلوک b کاملا آواربرداری انجام شده است. عملیات جستجو در بلوک c آغاز شده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: دستورات قضایی برای جست‌وجو و امدادرسانی به مصدومان صادر شده است.

دستور قالیباف برای رسیدگی به حادثه

مصطفی پوردهقان درباره اقدام کمیسیون صنایع و معادن برای پیگیری حادثه معدن طبس گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دستور پیگیری این حادثه را داده است.

قرار است به زودی هیاتی از کمیسیون صنایع و معادن به طبس برای پیگیری این حادثه به طبس رفته و ضمن بررسی ابعاد و علل حادثه گزارش آن را به مجلس ارائه کنند.

 با قصور و ترک فعل‌های احتمالی برخورد می‌شود

 حجت‌الاسلام نسائی زهان (دادستان مرکز استان خراسان جنوبی) در رابطه با حادثه انفجار معدن در شهرستان طبس اظهار کرد: بلافاصله بعد از این حادثه دستورات قضایی برای امدادرسانی صادر شد.

وی افزود: انفجار در عمق زمین داده است و منجر به بسته شدن راه‌ها و تجمع گاز شده است به همین دلیل افرادی هم که برای امدادرسانی در محل حاضر شده اند دچار آسیب می‌شوند به همین دلیل دستور داده شده است امدادرسانی به گونه‌ای انجام شود که کمترین آسیب به امدادگران وارد شود و حادثه جدیدی رخ ندهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر امدادگران از شهرستان معین در محل حاضر شدند و بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در کل استان در آماده باش کامل هستند.

حجت‌الاسلام نسائی زهان گفت: در حال حاضر اولویت امدادرسانی به مجروحان و خارج کردن افراد از زیر آوار است، اما یقینا به قصور و تقصیر عوامل مربوطه رسیدگی و با ترک فعل‌های رخ داده شده در این زمینه برخورد می‌شود.

وی افزود: موضوع حادثه باید توسط کارشناسان بررسی و قصور و تقصیر‌ها مشخص شود.

دستور عارف برای بسیج امکانات به منظور امدادرسانی

محمدرضا عارف صبح امروز (یکشنبه) در گفتگو با استاندار خراسان جنوبی، ضمن پیگیری اخبار این انفجار، علل این اتفاق را جویا شد و نسبت به یافتن سایر معدن کاران و نیز استفاده از تمامی ظرفیت‌ها های بهداشتی و درمانی برای مداوای آسیب دیدگان تاکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ با خانواده جانباختگان اظهار همدردی کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در تماس با وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن دریافت آخرین اطلاعات از وضعیت معدن معدنجوی طبس، وی را مامور کرد ضمن حضور میدانی در محل حادثه با همکاری سایر صنایع استان به امر امداد رسانی و جستجوی مفقودین حادثه سرعت بخشد. 

عارف همچنین در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وی را مامور کرد با پیگیری لحظه به لحظه حادثه؛ با بکارگیری تمام ظرفیت های درمانی دانشگاه های علوم پزشکی خراسان جنوبی و درصورت نیاز آماده باش بیمارستان های استان های معین، درمان مصدومان را سرعت بخشند. 

معاون اول رئیس جمهور همچنین در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد:در صورت نیاز سایر نیروهای امداد رسان منطقه نیز به کمک نیروهای میدانی آمده و با تجهیزات مناسب به جستجو برای یافتن مفقودین و مجروحان این حادثه و درمان مصدومان بپردازند. 

در این تماس های تلفنی جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی،سیدمحمداتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیر حسین کلیوند رئیس جمعیت هلال احمر ضمن تشریح زوایای حادثه رخ داده در معدن معدنجوی طبس و ارائه آخرین آمار جانباختگان و خسارت های مادی وارد شده، از تلاش های حداکثری همه بخش ها برای زنده یافتن سایر معدن کاران خبردادند.

ماموریت معاون روابط کار در طبس و سفر وزیر کار

در پی بروز این حادثه، احمد میدری، وزیر کار به «علی‌حسین رعیتی‌فرد»، معاون روابط کار این‌وزارتخانه ماموریت داد تا برای بررسی علل بروز حادثه به این منطقه سفر کند. میدری نیز همچنین امروز به محل حادثه سفر می‌کند.

وزارت کار به جامعه کارگری و هموطنان اطمینان می‌دهد که گزارش دقیقی از دلایل حادثه و تقصیر یا قصورهای احتمالی در زمینه رعایت اصول ایمنی معدن تهیه و منتشر کند.

آخرین وضعیت مصدومان حادثه+اسامی

حادثه انفجار معدن زغالسنگ معدنجو طبس که شب گذشته رخ داد، تاکنون ۱۷ مصدوم داشته که از قرار معلوم ۱۵ نفر از آن‌ها در محل بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی (ره) بستره شده‌اند.

لیست این مصدومان، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجندبه شرح جدول زیر است:

۱-میثم معینی بستری در بخش icu

۲-هادی محمدنژاد، بستری در بخش داخلی

۳-مهدی علی زاده بستری در بخش icu

۴-حسین کرمی بستری در بخش داخلی

۵-حجت عصمتی بستری در بخش icu

۶-مجتبی حسین‌پور بخش داخلی

۷-حسن قلی نژاد بستری در بخش داخلی

۸-علیرضا کدهی بستری در بخش ccu

۹-امیر سلطانی بستری در بخش icu

۱۰-علی عباس زاده بستری در بخش داخلی

۱۱-ناصر آخوندی بستری در بخش ccu

۱۲-کاظم نخعی بستری در بخش icu

۱۳-هادی نوباغی تحت نظر در بخش اورژانس

۱۴-رمضانعلی دهقان نژاد تحت نظر در بخش اورژانس

۱۵-محمد بهمدی بستری در بخش جراحی عمومی

همچنین یک مصدوم بدحال نیز با اورژانس هوایی طبس به بیمارستان اعزام شده است.

اخبار تکمیلی در خصوص اسامی مصدومین و آخرین وضعیت درمانی آنان بروزرسانی خواهد شد.

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در نتیجه آن تاکنون ۳۰ کارگر جان خودرا از دست داده و۱۷ کارگر دیگر مصدوم شده‌اند.

اعلام آخرین آمار مصدومان

بابک یکتاپرست (سخنگوی اورژانس کشور) درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه انفجار در معدن زغال سنگ در طبس گفت: تاکنون ۲۴ مصدوم در این حادثه داشته‌ایم که ۸ مصدوم در محل درمان شده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۶ مصدوم اعزام شده‌اند و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور ۱۳ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حضور دارند. همچنین از طریق بالگرد هوایی خدمات ارایه شده است.

به محبوسان بلوک C معدن طبس دسترسی پیدا نکردیم

یک منبع کارگری درباره آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات در معدن زغالسنگ معدنجو طبس گفت: همه نیروهای امدادرسان، بدون وقفه مشغول کار در بلوک cهستند با این وجود، هنوز نتوانسته‌ایم به محبوسان دسترسی داشته‌باشیم.

به گفته وی؛ از مجموع ۴۷ کارگری که دیشب در بلوک B بودند ۳۰ نفر فوت کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال موفقیت عملیات تا ساعات آینده وجود دارد، گفت: پیش‌بینی دقیق نمی‌توان کرد؛ . در بلوک C تراکم گاز متان بسیار زیاد است و به نظر می رسد تا پایان امروز وضعیت آن مشخص می‌شود.

گفتنی است که طبق اظهارات مقامات مسئول هنوز ۲۲معدنچی در تونل، محبوس هستند.

آماده‌باش مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی پس از حادثه معدن طبس

سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام آماده‌باش کامل در مراکز درمانی و بیمه‌ای استان خراسان جنوبی، اعلام کرد با تمامی ظرفیت خود در کنار آسیب‌دیدگان این حادثه قرار داشته و حمایت‌های قانونی این سازمان از حادثه‌دیدگان و خانواده‌های افراد جانباخته با فوریت انجام خواهد شد.

در پی حادثه تلخ «معدن زغال سنگ معدنجوی طبس» در شامگاه شنبه سی و یکم شهریور ماه، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در تماس با مدیران بیمه و درمان تأمین‌اجتماعی خراسان جنوبی، ضمن ابراز تسلیت به عموم مردم ایران اسلامی و خانواده‌های افراد درگذشته این حادثه، بر لزوم آماده‌باش کامل مراکز درمانی و ارائه خدمات درمانی به مجروحان و همچنین لزوم پیگیری و اجرای فوری تعهدات بیمه‌ای برای تمامی حادثه‌دیدگان و خانواده جانباختگان این حادثه تلخ تأکید کرده و دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین محمد محمدی، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در مکاتبه‌ای با مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان خراسان جنوبی، ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه تلخ، بر اهمیت خدمت‌رسانی به موقع و تسریع در ارائه کلیه حمایت‌های قانونی به بیمه‌شدگان آسیب دیده و خانواده جانباختگان تأکید کرده و خواستار تعامل لازم با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پیگیری ایمن‌سازی و ارتقای شرایط کارگاه‌های مشابه و جلوگیری از تکرار این حوادث شد.

توصیه وزیر بهداشت برای حضور حداکثری ناوگان اورژانس

محمدرضا ظفرقندی در تماس با میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور خواستار حضور حداکثری نیروها و ناوگان اورژانس در محل حادثه و انتقال مصدومان به مراکز درمانی شد.

وی همچنین در تماس با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی شایسته به مصدومان این حادثه، بر آمادگی مراکز درمانی و حضور نیروهای متخصص برای ارائه خدمات درمانی تاکید کرد.

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی  ابعاد حادثه

 در پی وقوع حادثه در معدن زغال سنگ طبس و جان باختن تعدادی از معدن‌کاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، به وی دستور داد تا ضمن همکاری و مساعدت با دستگاه‌های مسئول به منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و جستجوی مفقودین و درمان مصدومین این حادثه دلخراش، به سرعت ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با مقصرین و خاطیان احتمالی، برخورد مقتضی و قانونی را به عمل آورد.

درخواست قالیباف برای بررسی علل وقوع حادثه و شناسایی متخلفان

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی وقوع حادثه انفجار گاز در معدن ذغال‌سنگ معدن جوی طبس در استان خراسان‌جنوبی، پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است:

لازم است نهادهای امدادرسان اقدامات درمانی و کمک‌های لازم به مصدومان و آسیب‌دیدگان را انجام داده و کمیسیون صنایع و معادن مجلس با فوریت نسبت به بررسی دقیق علل وقوع حادثه و شناسایی متخلفان احتمالی اقدام کرده و در اسرع وقت گزارش آن را به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

ضمن اظهار تسلیت به مردم شریف استان خراسان جنوبی، کارگران پرتلاش کشور و خانواد‌های داغ‌دیده، برای مصدومین شفای عاجل و برای جان‌باختگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند مسئلت می‌کنم.

دامنه خسارات حادثه بسیار سنگین است

محمد نصیری ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس و تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه در تشریح جزییات آن، گفت: متاسفانه این حادثه تلخ شب گذشته حدود ساعت ۲۱ در شرکت خصوصی معدنجو در دو بلوک B و C به وقوع پیوست که در بلوک‌ B  ۳۰ نفر جان خشنود را از دست داده و پیکر آنها خارج شده است و بلوک دیگر نیز به دلیل وجود مونوکسیدکربن امدادگران در حال استخراج این گاز هستند.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده بلافاصله بعد از وقوع این حادثه طی تماسی با آقای قالیباف جزییات این حادثه را تشریح کردم و وی نیز با وزرای مربوطه اعم از صنعت، معدن و تجارت، کشور و تعاون، کارو رفاه اجتماعی تماس گرفتند و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: با توجه به اینکه دامنه خسارات ناشی از وقوع این حادثه بسیار سنگین است قرار بر این شد که این وزرا در محل حادثه حضور پیدا کنند که جای دارد در اینجا از آنها قدردانی کنم و امیدوارم در این زمینه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بعد از این شاهد وقوع این گونه حوادث تلخ بخصوص برای قشر زحمتکش کارگر نباشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به دستور رییس مجلس شورای اسلامی قطعا گزارشی در خصوص دلایل وقوع این حادثه تهیه شده و ابعاد مختلف آن از نظر تجهیزات و رعایت اصول ایمنی بررسی خواهد شد که در این راستا بعد ازظهر امروز نشستی با حضور وزراء مربوطه برگزار خواهد شد.

دولت پشتیبان حادثه‌دیدگان است

 فاطمه مهاجرانی معدن طبس را به خانواده های جانباختگان این حادثه و مردم شریف ایران تسلیت گفت.

وی همچنین بیان کرد: دولت تمام قد برای پشتیبانی از این عزیزان و خانواده های آنان ایستاده است و رییس جمهور به وزیران محترم صمت ،بهداشت و کشور دستور پیگیری این حادثه را داده‌اند.

به گفته مهاجرانی وزیران  صمت و تعاون،کار و رفاه اجتماعی برای بررسی علل این حادثه و اقدامات ضروری راهی طبس شده اند و به زودی اطلاعات تکمیلی درباره  این حادثه دردناک اعلام خواهدشد.

وزرای کار و صمت به طبس اعزام شدند

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به حادثه معدن در طبس نوشت: خبر حادثه معدن معدنجوی طبس بسیار دردناک و تأثر برانگیز است‌. به هموطنانی که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و خود را شریک غم آنان می‌دانم. وزرای کار و صمت برای بررسی دقیق و رسیدگی به موضوع به طبس اعزام شده‌اند.

نزدیک شدن امدادگران به محل محبوس شدن معدنچیان

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در محل حادثه معدن  طبس گفت: عوامل امدادی توانسته‌اند تا الان بلوک بی رو کاملا رهاسازی کنند که متاسفانه تا الان ۳۰ نفر به رحمت خدا رفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۷ نفر هم مجروح شده که به مرکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی گفت: در بلوک سی عوامل امدادی در حال امدادرسانی هستند و به افرادی که محبوس شده‌اند، نزدیک شده‌اند، انشالله که بتوانیم خیلی سریعتر تعیین تکلیف کنیم و وضعیت آنها را مشخص کنیم.

وی تصریح کرد: با تمام توان امدادگران عملیات را انجام می‌دهند و انشالله به زودی اطلاعات تکمیلی را اعلام خواهیم کرد.

۱۸ معدنچی همچنان در معدن محبوس هستند

محمدعلی آخوندی (مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی) درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در حادثه معدن طبس گفت: در پی وقوع انفجار در معدن زغال سنگ طبس که شب گذشته اتفاق افتاده است، تاکنون ۳۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

وی با اعلام اینکه مصدمان این حادثه به مراکز درمانی منتقل شده اند، گفت: در حال حاضر ۱۸ نفر همچنان در معدن محبوس هستند و عملیات امداد و نجات برای خروج این افراد نیز ادامه دارد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی احتمال افزایش جانباختگان همچنان وجود دارد.

افزایش آمار جان‌باختگان به ۵۰ نفر/ ۱۷ نفر مصدوم شده‌اند

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم رحیمیان (دبیر اجرایی خانه کارگر طبس در استان خراسان جنوبی) که در محل حادثه حضور دارد، درباره آخرین آمار جانباخته‌گان حادثه گفت: حادثه انفجار معدن تا این لحظه به کشته شدن ۵۰ کارگر و مصدوم شدن حدودا ۱۷ کارگر دیگر انجامیده است.

از قرار معلوم، ۶۹ کارگر در بلوک بی‌و سی معدن زغال سگ معدنجو مشغول کار بودند که حوالی ساعت ۲۲:۲۱ دقیقه شب گذشته ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، معدن زغال سنگ پرورده استان خراسان جنوبی در محور یزد به طبس دچار انفجار شد که بدنبال آن شمار زیادی کارگر دچار حادثه شدند.

در پی انفجار گاز متان در ۲ بلوک B و C معدن طبس، ساعتی پیش کار بلوک B تمام شد و از ۴۷ کارگری که در این بلوک مشغول کار بودند ۳۰ نفر فوت کردند و ۱۷ نفر مصدوم هم به بیمارستان منتقل شدند.

در پی ادامه روند امدادرسانی در قسمت بلوک c که ۲۲ کارگر محبوس بودند به علت افزایش گاز متان، همگی جان باختند.

۳ روز ‌در خراسان جنوبی عزای عمومی اعلام شد

در پی حادثه تأسف برانگیز در معدن معدنجو طبس و ‌جان باختن و مجروح شدن جمعی از کارگران شریف آن خطّه، امام جمعه و استاندار خراسان جنوبی این ضایعه جانگداز را به مردم گرانقدر استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض کرده‌ و از روز دوشنبه دوم مهر ‌ماه، سه روز در استان خراسان جنوبی، عزای عمومی اعلام می‌‌شود.

پیگیری حادثه از سوی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس

رضا علیزاده با اشاره به آخرین وضعیت محبوسان و حادثه‌دیدگان معدن طبس گفت: متاسفانه شب گذشته که این اتفاق در این معدن رخ داد و ما به کمیته‌های معدن و صنایع معدنی ماموریت دادیم که موضوع را از طرف کمیسیون صنایع دنبال کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر صمت به همراه وزرای دیگر به محل حادثه رفته‌اند. ظاهرا بحث ایمنی مطرح است و مسئولان بخش تامین ایمنی آنجا بایستی پاسخ دهند. طبق گزارش اولیه‌ای که به من دادند این وظیفه به وزارت کار مربوط می‌شود. ما منتظر دریافت گزاراشات رسمی هستیم.

وی تاکید کرد: از طرف کمیسیون صنایع و معادن کمیته‌های مرتبط دنبال موضوع هستند، از وزارت‌خانه هم منتظر دریافت گزارش موثق و دقیق در رابطه با علت و دلیل بروز این اتفاق هستیم.

علیزاده در خصوص دستور پیگیری از سوی رئیس مجلس برای حادثه معدن طبس گفت: نماینده منطقه خودش در جریان است و از دیشب پیگیر موضوع هستند روسای کمیته معدن و صنایع معدنی از سوی کمیسیون مجلس هم پیگیر موضوع هستند. از سوی مجلس هم اکیپ اعزام خواهیم کرد، گزارش خواهیم خواست و مسئولان مربوطه را دعوت خواهیم کرد.

دستور رئیس سازمان بازرسی: بر نحوه امدادرسانی نظارت شود

در پی حادثه در معدن زغال سنگ معدنجو در طبس و فوت، مصدومیت و گرفتار شدن تعدادی از هموطنان، خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به مهدی رحیمی بازرس کل قضایی استان خراسان جنوبی، به وی ماموریت داد با حضور در صحنه و نظارت بر نحوه امدادرسانی، خدمات رسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان، ابعاد مختلف حادثه را بررسی و نسبت به معرفی متخلفین احتمالی و ترک فعل‌ها به مراجع قضایی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

توضیح درباره محل نگهداری اجساد حادثه معدن طبس

«محمد علی آخوندی» مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت جستجوی معدنچیان مفقودی در حادثه معدن زغال سنگ طبس گفت: در حال حاضر آمار جانباختگان و مصدومان تغییری نکرده است و همچنان 18 نفر در معدن گرفتار هستند.

وی ادامه داد: عملیات جستجو و تخلیه گاز و پیمایش و ایمن‌سازی به دلیل برخی ریزش‌ها در معدن همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی درباره کمبود محل نگهداری در سردخانه در طبس گفت: برای نگهداری اجساد نیز با هماهنگی فرمانداری یک محل در نظر گرفته شده است تا اجساد را بتوانیم در آنجا نگه داری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای شناسایی اجساد با مشکل مواجه هستیم، گفت: مشکل خاصی در شناسایی این افراد وجود ندارد چراکه دارای تجهیزات و پلاک‌های مشخص بوده‌اند.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز