خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

شستا با خرید سهام هلدینگ مفید، دست در جیب بازنشستگان کرده است

شستا با خرید سهام هلدینگ مفید، دست در جیب بازنشستگان کرده است
کد خبر : ۱۵۳۱۹۰۹

رئیس کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی گفت: معامله ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی (برابر با ۱۰ میلیارد دلار) و خرید سهام بی‌ارزش و گران و بدون مزایده‌ی هلدینگ مفید توسط مدیرعامل شرکت شستا، خیانت در حق بازنشستگان بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی سلطانی‌کیا، رئیس کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی، گفت: برکناری فوری مدیر عامل شرکت شستا به دلیلِ اقداماتی که ایشان بر ضد منافع سازمان تامین اجتماعی انجام دادند، درخواست ما بازنشستگان از وزیر کار است.

وی توضیح داد: معامله ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی (برابر با ۱۰ میلیارد دلار) و خرید سهام بی‌ارزش و گران و بدون مزایده‌ی هلدینگ مفید توسط مدیرعامل شرکت شستا در آخرین روزهای وزارت آقای مرتضوی، خیانت در حق بازنشستگان بود.

وی گفت: این اتفاق درحالی افتاده که سازمان تامین اجتماعی به علت مشکلات مالی قادر به پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان نیست و ماه‌ها است که به بیمه تکمیلی و بیمارستان‌ها و داروخانه ها بدهکار است.

سلطانی‌کیا ادامه داد: در چنین شرایطی  چطور ۶۰۰ هزار میلیارد تومان حقوق و پس‌انداز بازنشستگان را بدون اجازه‌ی آنها بابت خرید سهام غیر مفید هزینه می‌کنند؟

وی گفت: وقتی سازمان پول ندارد برای مستمری و همسان‌سازی و بیمه عمر و دارو درمان ما بازنشستگان هزینه کند،  چرا آقایان مرتضوی و نوروزی خریدی  به این عظمت انجام می‌دهد و آینده بازنشستگان و سازمان را در گرو این خرید می گذارند؟

سلطانی کیا افزود: ضمن اینکه خرید مزبور مغایر با موضوع منع بنگاه‌داری است؛ چطور دولت فشار می‌آورد که سازمان سهام خوب خودش را بفروشد و از مدیریت و مالکیت سهام خوب خود خارج شود، ولی از آن طرف سازمان را وارد بنگاه‌داری غیرقابل توجیه می‌کند؟

وی گفت: با این کار عملا پول را از جیب سازمان برمی‌دارند و سهامی را بدون مزایده و تشریفات قانونی می‌خرند.

سلطانی‌کیا تاکید کرد: ما بازنشستگان تامین اجتماعی، خواهان لغو معامله شرکت شستا با گروه مفید هستیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز