خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران، فرصت خوبی برای ارائه گزارش به مردم و شوراست

تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران، فرصت خوبی برای ارائه گزارش به مردم و شوراست
کد خبر : ۱۵۳۲۴۸۷

معاون شهردار تهران به تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران که از سوی برخی از اعضای شورا مطرح شده بود، واکنش نشان داد.

«لطف‌الله فروزنده» معاون مالی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در ۴ ماه نخست امسال سهم درآمدهای پایدار کاهش یافته است و کسب درآمد با عوارض شهرسازی و فروش املاک بوده است، گفت: اینکه گفته می‌شود ۷۰ درصد درآمد ناپایدار است، عمدتا مربوط به شهرسازی است و یک اصطلاح است و ۶۰ درصد درآمد شهرداری تهران در همه دوره‌ها از پروانه‌ها و عوارض بوده است و به آن ناپایدار گفته می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آقای امانی اعلام کرده‌اند که حدود ۵ هزار میلیارد از درآمدهای شهرداری در ۴ ماه نخست از محل فروش املاک بوده است، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: آمار وجود دارد در ابتدای سال اصلا املاک ثبت نمی‌شود، چراکه تا کارشناسی شود زمان می‌برد. این درآمد از چند راه کسب شده است.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: این درآمد یا از طریق شهرسازی است، یا ارزش افزوده و یا عوارضی است که باید مردم پرداخت کنند. اتفاقا در سه ماهه ابتدایی سال ۲۵ درصد درآمد محقق شده و بی‌نظیر بوده است.

فروزنده در پاسخ به این سوال که اعضای شورا نسبت به تاخیر در ارسال گزارش به شورا گلایه داشتند علت این تاخیر چه بوده است، گفت: معاون مالی در این باره توضیح داده‌اند که به علت تغییر سیستمی که داشتیم این موضوع ایجاد شده بود همچنین یک ارزش افزوده بی‌جهت از کارکنان ما کم می‌کردند و یک ارزش افزوده بیشتری را از عملیات ما کم می‌کردند ما در این زمینه با سازمان امور مالیاتی جلسه گذاشتیم و پیگیری کردیم این موارد برگردانده شد. در صحن شورا نیز این توضیحات را ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: علت تاخیر در ارائه گزارش ۴ ماهه ابتدایی سال به این دلیل بوده است و الان گزارش مالی برای ماه‌های تیر و مرداد را نیز به شورا ارائه کرده‌ایم.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا با تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران که از سوی برخی از اعضای شورای شهر مطرح شده است، موافقت می‌کند، گفت: ما در این زمینه مشکلی نداریم. اتفاقا یکی از بخش‌های ما که بسیار موفق بوده، سازمان املاک است و از این مورد استقبال می‌کنیم. این فرصت خوبی است که هم به مردم و هم به شورا گزارش دهیم.

فروزنده درباره سرانجام ملک ماهان گفت: شورا مجوز آن را ارائه کرده است و قرارداد آن در اختیار بانک تجارت است انشالله امضا کنند، پول آن در حساب می‌نشیند. همه زمین‌ها بارگذاری می‌شود و با بارگذاری به فروش می‌رسد در حالی که خام فروشی به این صورت است که زمینی را بدون بارگذاری به فروش رسانند، اما در صورتی که بارگذاری شود یعنی مولدسازی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز