خبرگزاری کار ایران

یورو ۲۰۲۴

پیش بازی انگلیس - استارت سه شیر در یورو با صرب‌ها

پیش بازی انگلیس - استارت سه شیر در یورو با صرب‌ها
کد خبر : ۱۴۹۴۶۶۱

صربستان نخستین حریف انگلیس در مسیر طلسم‌شکنی کسب جام اروپایی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حضور در یورو 2024 به امید فتح نخستین جام قهرمانی اروپایی تاریخ انگلیس، برای گرت ساوت‌گیت حکم رسیدن به «همه یا هیچ» را دارد. او صورت فتح عنوان قهرمانی، می‌تواند به ادامه کار امیدوار باشد اما ناکامی دوباره در این تورنمنت، پایان دوران حضور گرت ساوت‌گیت روی نیمکت تیم ملی فوتبال انگلیس را رقم خواهد زد.

جام ملت‌های اروپا

دور نخست مرحله گروهی

گروه سوم

انگلیس – صربستان

یکشنبه 27 خرداد

ساعت 22:30 به وقت تهران

استادیوم گلزن‌کرشن

داور: دنیله اورساتو (ایتالیا)

تیم ساوتگیت بیش از سایر دوران مدعی فتح مسابقات بوده و پس از به پایان رساندن جام‌جهانی 2018 در جمع 4 تیم برتر، فینال یورو 2020 را در ضربات پنالتی به ایتالیا واگذار کرده و برای عبور از فرانسه در جام‌جهانی 2022 هیچ کم نداشت. با صرف‌نظر از ضربات پنالتی، انگلیس‌ها تنها یک از 18 بازی اخیرشان در تاریخ یورو را با شکست پشت سر گذاشته‌اند (10 پیروزی و 7 تساوی) و آن تنها شکست، بازی به یادماندنی یک‌هشتم نهایی یورو 2016 مقابل ایسلند بوده است.

نفرین «سه‌شیر»

سه‌شیر برای عبور از نفرین تاریخی به اوج درخشش هری کین در این تورنمنت احتیاج خواهد داشت. او پس از به ثمر رساندن 44 گل با پیراهن بایرن‌مونیخ در نخستین فصل حضورش در فوتبال آلمان، آماده تا به میزبانی همین کشور، جام نقره‌فام اروپایی را به تیم ملی کشورش پیشکش کند.

هری کین با پیراهن تیم ملی در 3 تورنمنت اخیر 12 گل به ثمر رسانده و درحالی که سهم جام‌جهانی 2018 برای او 6 گل بود، در یورو 2020 بیش از 4 گل به ثمر نرساند و باتوجه به تغییر وظایفش در میدان همزمان با حضور در جام‌جهانی 2022، تعداد گل‌های بهترین گلزن تاریخ «سه‌شیر» در آن تورنمنت از 2 تجاوز نکرد.

رویای کسب جام برای کاپیتان هری

هیچ بازیکن اروپایی به جز کیلیان امباپه، چنین عملکردی را در مدت مورد اشاره از خود بر جای نگذاشته اما امباپه علاوه بر نایب قهرمانی یورو، یک بار جام جهانی را فتح کرده اما هری کین دستش از رسیدن به جام در هر 2  تورنمنت کوتاه ماند.

پیش‌بینی می‌شود به لطف حضور بازیکنانی چون جود بلینگام، بوکایو ساکا و فیل فودن در میدان، هری کین شانس اصلی فتح عنوان برترین گلزن مسابقات باشد اما افتخارات فردی برای بهترین گلزن جام‌جهانی 2018 در برابر لذت در آغوش کشیدن جام با پیراهن تیم ملی انگلیس از کم‌ترین ارزش برخوردار خواهند بود.

نگرانی در آسمان محوطه جریمه

برای بازی امشب، گرت ساوت‌گیت و تیمش از بابت عدم آمادگی مدافعان نگران خواهند بود و درحالی که هری مگوایر در لیست تیم حضور ندارد، جان استونز به بازی می‌رسد و احتمالاً مارک گهی او را در قلب خط دفاع همراهی می‌کند اما نکته اینجاست صربستان حریف دست و پا بسته‌ای مقابل انگلیس نخواهد بود.

صرب‌ها در دور مقدماتی یورو 2024، بیش از هر تیم دیگری گلزنی با ضربات سر را تجربه کردند و 5 از 15 گل این تیم با ضربات سر به ثمر رسید. این میزان تکیه بر گلزنی از مسیر ارسال‌های بلند برای جملگی تیم‌های حاضر در آلمان به جز صربستان بی‌سابقه بوده .

معمای ترنت

یک خط جلوتر، ساوت‌گیت برای به میدان فرستادن زوج دکلان رایس باید از میان کوبی مینو و ترنت الکساندر آرنولد یکی را انتخاب کند که انتخاب هرکدام از این بازیکنان، نقاط قوت و ضعف منحصر به خود را در برابر چنین تیم فیزیکی خواهد داشت. ترنت در مجموع 25078 دقیقه با پیراهن لیورپول در مسابقات رسمی به میدان رفته اما کمتر از یک درصد این مدت زمان را در پست هافبک میانی حاضر بوده است.

در نتیجه قمار ساوت‌گیت مبنی بر به میدان فرستادن آرنولد در پست هافبک میانی در این تورنمنت، حکم بازی با آتش را خواهد داشت. هرچند تکیه بر نبوغ ترنت در میانه میدان، بهترین راه‌حل برای انگلیس در مسیر مقابله با «بلاک سنگین» خواهد بود. با صرف‌نظر از دروازه‌بان‌ها، ترنت هشتمین بازیکن برتر فصل گذشته لیگ برتر انگلیس از نظر ارسال پاس بلند صحیح (147) و سومین بازیکن برتر مسابقات باتوجه به تغییر موفقیت‌آمیز منطقه بازی (32) بود.

بازی با آتش

به میدان فرستادن ترنت در مصاف با تیمی چون صربستان که آرایش 2-5-3 فشرده را به خود می‌گیرد و به احتمال فراوان هافبک‌هایش یارگیری نفر به نفر نزدیکی را با فودن و ساکا انجام خواهند داد، گزینه مناسبی خواهد بود. با این حال انگلیس تحت هدایت ساوت‌گیت هم بهترین تیم هر تورنمنت از نظر گلزنی با استفاده از ضربات کاشته بوده و تعداد گل‌های به ثمر رسیده «سه‌شیر» از مسیر ضربات کاشته در 3 تورنمنت اخیر از جام‌جهانی 2018 تا 2022، به ترتیب 6، 3 و 2 بوده است.

از وقنی ترنت الکساندر آرنولد سال 2016 برای نخستین باربه میدان رفتن در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرد، رکورددار ارسال پاس گل از روی ضربات کاشته در این مسابقات بوده (20) و در میان 3 بازیکن برتر این مسابقات از نظر ایجاد شانس گلزنی به لطف ایستادن پشت ضربات کاشته (184) جای می‌گیرد.

لذت شگفتی‌سازی در نخستین تجربه

این نخستین تورنمنت اروپایی صربستان زیر پرچم کشوری مستقل در تاریخ خواهد بود. بازیکنان صرب پیش از این به‌عنوان ملی‌پوشان تیم‌های یوگسلاوی به افتخارات قابل توجهی در تاریخ جام ملت‌های اروپا دست یافته بودند. سرمربی این تیم، دراگان استویکوویچ رکورددار حضور در جام ملت‌های اروپا به عنوان بازیکن صرب‌تبار بوده و درحالی که 7 بازی در این مسابقات انجام داده، یک گل هم به ثمر رسانده است.

صربستان در دور مقدماتی، شانس صعود به‌عنوان صدرنشین را به مجارستان واگذار کرد اما همچنان یکی از اصلی‌ترین شانس‌های شگفتی‌سازی در یورو 2024 به حساب می‌آید. تحت هدایت استویکوویچ، صربستان تنها 5 کلین‌شیت در 25 دیدار داشته و بهترین روش دفاع کردن این تیم در حمله کردن خلاصه می‌شود!

چهارگوشه ستارگان

خط آتش صربستان با حضور دوشان تادیچ و الکساندر میتروویچ در حمایت از دوشان ولاهوویچ، دردسر بزرگی برای هر تیم در این تورنمنت خواهد بود و این تیم در تنها 2 از 25 دیدار مورد اشاره تحت هدایت استویکوویچ موفق به گلزنی نشده. مصاف با نروژ در لیگ ملت‌ها و تقابل با برزیل در جام‌جهانی گذشته، تنها دیدارهایی بوده‌اند که صربستان از گشودن دروازه رقیب ناکام بود.

الکساندر میتروویچ، ستاره این تیم اگرچه لیگ عربستان سعودی را به لیگ برتر انگلیس ترجیح داده اما هنوز هم یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان صربستانی به حساب می‌آید و در فصل گذشته لیگ سعودی، در 28 دیدار با پیراهن الهلال موفق شد 28 گل به ثمر برساند و تنها کریستیانو رونالدو را در جدول برترین گلزنان فصل (35 گل در 31 بازی) بالاتر از خودش دید.

نبرد رخش با شیر!

بنابراین در این دیدار اگر انگلیس از موقعیت‌هایش به خوبی استفاده نکند، صربستان بازیکنان تاثیرگذاری خواهد داشت که در چشم بر هم زدنی، شاگردان ساوت‌گیت را مجازات کنند.

این نخستین مصاف تاریخ انگلیس با صربستان به‌عنوان کشوری مستقل در تاریخ فوتبال خواهد بود اما وقتی صربستان زیر پرچم کشور «صربستان و مونته‌نگرو» تا سال 2006 به میدان می‌رفت، انگلیس سال 2003 یک دیدار دوستانه با این تیم برگزار کرد و به برتری رسید.

صدالبته انگلیس زمانی که تحت هدایت سر الف رمزی عنوان «قهرمان جهان» را یدک می‌کشید در جام ملت‌های اروپا 1968 به مصاف یوگسلاوی رفت اما در تورنمنتی 4 تیمه بازی اول در مرحله نیمه‌نهایی را به این تیم واگذار کرد.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز