خبرگزاری کار ایران

پرفوسور روی لبه تیغ

اخراج برانکو هزینه زیادی برای فوتبال چین دارد

اخراج برانکو هزینه زیادی برای فوتبال چین دارد
کد خبر : ۱۵۳۳۳۷۸

برانکو ایوانکوویچ سرمربی محبوب اسبق پرسپولیس که به تازگی هدایت تیم ملی چین را بر عهده گرفته بود بنظر می‌رسد پس از کسب نتایج ضعیف در بازی های اخیر بخصوص باخت تحقیر آمیز جلوی ژاپن خیلی زود در آستانه برکناری قرار گرفته است‌.

به گزارش ایلنا، چین در اولین دیدار از مرحله گروهی انتخابی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ امریکا، کانادا و مکزیک که در قاره آسیا برگزار می‌شود، مقابل ژاپن با نتیجه دور از انتظار 7 بر صفر شکست خورد تا باخت تلخ و تحقیرآمیزی را تجربه کرده باشد.

حالا رؤیای صعود به جام جهانی برای آنها بسیار دور از دسترس است، خصوصاً که آنها در بازی بعدی هم در خانه با نتیجه 2-1 برابر عربستان که ۱۰ نفره شده بود، بازی را واگذار کردند. البته تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۶ به ۴۸ تیم افزایش پیدا کرده و به همین دلیل سهمیه آسیا هم اضافه شده اما چین حالا شانس زیادی برای صعود ندارد.

در این میان، رسانه معروف چینی سوهو مدعی شده که این نتایج باعث شده برانکو ایوانکوویچ سرمربی این تیم، به صورت جدی برای استعفا از سمتش تحت فشار باشد. هواداران چینی به این مربی کروات حمله کرده و این سؤال را از او مطرح می‌کنند: «آیا از اینکه 7 بر صفر باختی خجالت نمی‌کشی؟ مربیان تیم ملی عمان و استرالیا استعفا کرده‌اند و برانکو هم باید کناره‌گیری کند. چرا زودتر از این تیم نمی‌روی؟» اما برانکو به هیچ وجه تصمیمی در این زمینه ندارد و در این باره گفت: «من قصد ندارم بر اساس خواسته و تصمیم خودم از جایگاهم به عنوان مربی این تیم کنار بروم چون اگر داوطلبانه استعفا بدهم، مبلغی برای غرامت دریافت نخواهم کرد.»

سوهو پیش از این خبر داده بود که دستمزد سالانه برانکو 5/1 میلیون یورو است و اگر فدراسیون فوتبال چین هم تصمیم به اخراج او بگیرد، باید جریمه سنگینی بابت مدت زمان ۹ ماهه باقی‌مانده از قراردادش به او پرداخت کند.

فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی در ماه فوریه تصمیم گرفت که یورگن کلینزمن را پس از ناکامی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اخراج کند و مبلغ زیادی با توجه به دو سال باقی مانده از قراردادش به او پرداخت کرد. آیا چین هم تصمیم مشابهی خواهد گرفت؟

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز