خبرگزاری کار ایران

تفاوت مهم استقلال و پرسپولیس؛ راز گاریدو برای موفقیت سرخ‌ها

تفاوت مهم استقلال و پرسپولیس؛ راز گاریدو برای موفقیت سرخ‌ها
کد خبر : ۱۵۳۳۰۹۴

یکی از تفاوت‌های مهم دو تیم پایتخت، نحوه بدنسازی در نظر گرفته شده توسط کادرفنی سرخابی‌ها بود.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس و استقلال در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر و یک هفته قبل از دیدار حساس دربی به مصاف حریفان خود رفتند و سرخپوشان تحت هدایت گاریدو موفق شدند با دو گل آلومینیوم اراک را شکست دهند اما شاگردان نکونام در وطنی توسط نساجی متوقف شدند و به تساوی دست یافتند.

اما موضوع مشهود و محسوس در بین بازیکنان پرسپولیس و همچنین نحوه بازی تیم گاریدو این بود که سرخپوشان رفته رفته و بازی به بازی در فرم بهتری قرار گرفتند و علاوه بر اینکه هر بازی به میزان هماهنگی تیمی آن‌ها افزوده می‌شود، هیچ نوع خستگی در ساق پای بازیکنان این تیم حتی در دقایق پایانی نیمه دوم هم مشخص نیست.

نمونه بارز آن هم نیمه دوم دیدار پرسپولیس مقابل الاهلی بود که سرخپوشان علیرغم اینکه در امر گلزنی و تغییر نتیجه بازی ناکام بودند اما تا سوت پایان بازی توسط داور، دروازه تیم پرستاره الاهلی را تحت فشار قرار داده بودند و مقابل آلومینیوم هم در حالی که از ایرالکو پیش بودند اما همچنان بدون عقب‌نشینی و خستگی به طراحی موقعیت ادامه می‌دادند.

زمانی که گاریدو و کادرش خصوصا بدنساز مراکشی او یعنی ادریس ساسی تمرینات پرفشاری را برای بازیکنان پرسپولیس طراحی می‌کردند، احتمالا برنامه سنگین این تیم را در نظر گرفته بودند. گاریدو در برنامه آماده‌سازی پیش فصل، هر روز دو جلسه تمرین استقامتی و تاکتیکی پرفشار برای آن‌ها طراحی می‌کرد و حالا به نظر می‌رسد مزد زحماتش را در نحوه بازی تیمش می‌بیند.

در سوی مقابل استقلال که از هفته سوم و پس از دیدار با استقلال خوزستان، بدنساز خود یعنی یوسو سسما را اخراج کرد، هنوز مربی بدنساز ندارد و مشخص نیست چه زمانی مربی جدید به کادرفنی آن‌ها اضافه خواهد شد. مربی بدنساز این تیم در تمرینات پیش فصل هم به دلیل مشکلات قراردادی و مشخص نبودن شرایطش در تمرینات حضور نداشت تا این تیم به نوعی بدون فصل بدنسازی روانه مسابقات شود.‌

حالا این موضوع تا حد زیادی در نوع بازی تیم نکونام خصوصا در نیمه‌های دوم مشهود است و این تیم حتی از تعطیلات فیفادی برای جبران مافات استفاده نکرد تا در آستانه دربی حساس شماره ۱۰۴، یک تفاوت مهم و اساسی روی نتیجه این دیدار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز