خبرگزاری کار ایران

پیکر جلیل شعبانی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت

پیکر جلیل شعبانی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت
کد خبر : ۱۵۳۹۱۷۷

پیکر مرحوم جلیل شعبانی با حضور جمعی از همکارانش به خاک سپرده شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تشییع و تدفین پیکر جلیل شعبانی (تهیه‌کننده سینما) صبح امروز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم دانش اقباشاوی که به تازگی فیلم سینمایی «اسفند» را به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی کارگردانی کرده، گفت: جلیل به تولید فیلم خوب علاقه‌مند بود و به کیفیت اهمیت می‌داد و چون از فیلم و خود کارگردانی خیلی مراقبت می‌کرد بین کارگردان‌ها جدلی وجود داشت تا با او کار کنند.

حبیب ایل‌بیگی (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم آثار تولید شده توسط این تهیه‌کننده را در سینمای ایران بسیار با ارزش دانست.

سپس محسن امیریوسفی (رئیس کانون کارگردانان خانه سینما) در سخنانی کوتاه گفت: جلیل شعبانی را از سال‌ها قبل می‌شناختم. او در همه گونه‌های سینمایی کار کرد و وجه مشترک آثارش نیز نگاه حرفه‌ای و صادقش بود. امیدوارم مسیر او ادامه داشته باشد.

لیلی عاج که ساخت فیلم «سرهنگ ثریا» به تهیه‌کنندگی مرحوم شعبانی را در کارنامه خود دارد نیز اظهار کرد: زمان کار خیلی مضطرب بودم و ایشان در روزهای پیش‌تولید به من گفتند که دنیا را جدی نگیر و حالا امروز باید بگویم که واقعاً دنیا جدی نیست.

محسن دریالعل (مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج) نیز در سخنانی کوتاه درگذشت جلیل شعبانی را تسلیت گفت.

علیرضا نجف زاده، (مدیر انجمن برنامه ریزان سینما) هم در سخنانی گفت: در اولین جلسه که برای فیلم «اسفند» داشتیم و آخرین کارش هم شد، جلیل یک جمله گفت؛ اینکه همه آبروی خود را بگذاریم که پیش شهید هاشمی‌ سربلند باشیم. واقعا هم برای فیلم همین کار را کرد و با وجود آنکه بعد از جراحی پزشکان تاکید داشتند که نباید دچار اضطراب شود، اما کار را رها نکرد و سر پروژه آمد. حالا میخواهم بگویم آقای سید علی هاشمی، شهدای هور، جلیل جان خود را گذاشت که نزد شما سربلند باشد. شما هم آبروی خو را بگذرد تا این شب اول را با سربلندی و آرامش بگذراند.

در پایان داود شعبانی برادر این تهیه‌کننده فقید با تشکر از سینماگرانی که برای بدرقه برادرش آمده بودند، گفت: افتخار می‌کنم که او چنین دوستان و همکارانی داشت. البته می‌دانم که تفریح او کارش بود و برای آن زحمت زیادی کشید.‌ یک روز تعریف می‌کرد که برای تعیین یک لوکیشن که فکر می‌کنم برای فیلم «خیلی دور خیلی نزدیک» بود، با یک موتور در مدت سه، چهار روز از زاهدان تا سمنان را طی کرده تا جایی را که می‌خواست پیدا کند.

محمدمهدی عسگرپور (رییس هیات مدیره خانه سینما)، منوچهر شاهسواری، علی قائم‌مقامی، محمدرضا عرب، سعید خانی، سعید سعدی، مهدی آذرپندار (مدیر انجمن سینمای جوانان ایران)، محمد حمیدی مقدم (مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی)، بیژن میرباقری، امیر عباس ربیعی، مهدی شاه محمدی، علی شاه‌حاتمی، محمد تخت‌کشیان، یوسف حاتمی‌کیا، آرش قاسمی، جواد اردکانی، سیاوش سرمدی، کامران حجازی، مهدی زمین‌پرداز حضور داشتند.

گفتنی است، جلیل شعبانی پنج شنبه، ۱۲ مهرماه پس از یک دوره تحمل بیماری بر اثر عارضه مغزی از دنیا رفت.

مراسم ترحیم زنده یاد جلیل شعبانی، سه شنبه ۱۷ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد حجت بن‌الحسن در خیابان سهروردی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز