خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی به عنوان وزیر ارشاد معرفی شد

سیدعباس صالحی به عنوان وزیر ارشاد معرفی شد
کد خبر : ۱۵۱۵۹۸۰

سیدعباس صالحی (رئیس موسسه اطلاعات) به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی پس از اطلاع از اینکه نامش به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی وزارت توسط کارگروه انتخاب شده است، در نامه‌ای به علیرضا تابش دبیر کمیته فرهنگ از گزینه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی انصراف خود را اعلام کرد.

در نامه او آمده است: «ادله گوناگونی برای اطلاع جنابعالی و کمیته محترم دارم که در این مختصر مجال توضیح نیست، اما بویژه به حکم ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه راه فقید زنده یاد، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی در مؤسسه اطلاعات اشاره می‌کنم؛ مؤسسه گرانقدری که سهم شایانی در حیات فرهنگی - رسانه‌ای ایران زمین در قریب یک قرن اخیر داشته است و طبعاً تداوم این راه مسئولیت سنگینی را بر عهده بنده و همکاران عزیزم در این مؤسسه نهاده است.»

اما درنهایت او احتمالا پس از رایزنی‌های شورای راهبردی و مسعود پزشکیان، به عنوان گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازسوی پزشکیان به مجلس معرفی شد.

صالحی در دولت یازدهم و در دوره وزارت علی جنتی از سوی علی جنتی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد؛ در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ علی جنتی از سمت وزیر ارشاد استعفا داد و حسن روحانی، بلافاصله پس از استعفای علی جنتی، سیدعباس صالحی را به سرپرستی وزارت فرهنگ و ارشاد منصوب کرد.

صالحی تا زمان اخذ رأی اعتماد از مجلس، سرپرست این وزاتخانه باقی ماند و با آغاز به کار دولت دوم حسن روحانی، از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد.

وی پس از درگذشت سیدمحمود دعایی (مدیرمسئول سابق روزنامه اطلاعات از سال ۱۳۵۹)، هجدهم خرداد خرداد ۱۴۰۱ طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب سید عباس صالحی به عنوان نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول جدید روزنامه اطلاعات منصوب شد.

سیدعباس صالحی متولد ١٣٤٣ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزا حسن صالحی(متوفی ١٣٩٦) است. او دانش آموخته علوم حوزوی و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و دیگران تلمذ کرده؛ هرچند لباس روحانیت به تن ندارد. صالحی همچنین در مباحث فلسفی از محضر استادان ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز