خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد ایران به اعضای کشورهای OIC:

به دنبال شهرهای کوچک و مقاصد نوظهور باشید

به دنبال شهرهای کوچک و مقاصد نوظهور باشید
کد خبر : ۱۴۹۴۱۹۴

در دوازدهمین نشست وزرای گردشگری کشورهای OIC، ایران نیز به عنوان یکی از اعضای فعال در این سازمان پیشنهاداتی را مطرح کرد. تسهیل ورود گردشگر، تشکیل کمیته‌های منطقه‌ای و تشکیل شبکه تورگردانان بین کشورهای عضو OIC از جمله مواردی است که نماینده ایران در این رویداد بین‌الملی بر آن تاکید داشت. نماینده ایران از اعضای OIC درخواست کرد که نگاه‌ها از پایتخت کلان‌شهرها برداشته و به شهرهای کوچک و مقاصد نوظهور توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دوازدهمین نشست وزرای گردشگری کشورهای OIC (سازمان همکاری‌های اسلامی) در شهر خیوه ازبکستان برگزار شد. این سازمان دارای ۵۷ عضو است و ایران نیز به عنوان یکی از ۹ عضو کارگروه تصمیم‌گیری انتخاب شهرهای گردشگری OIC، نقش پررنگی را در این انتخاب ایفا می‌کند.

«مسلم شجاعی» مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی به‌عنوان نماینده ایران به ایلنا گفت: در دوازدهمین نشست وزرای گردشگری کشورهای OIC (سازمان همکاری‌های اسلامی) بر اهمیت توسعه گردشگری کشورهای OIC، تعامل هر چه بهتر میان اعضای OIC، اهمیت آموزش گردشگری و همچنین تسهیل و روند بررسی ورود گردشگر تاکید شد.

او با اشاره به اینکه ایران یکی از ۹ عضو کمیته انتخاب شهرهای گردشگری OIC است و در سال ۲۰۱۸ تبریز میزبان نشست وزرای گردشگری کشورهای OIC بود، ادامه داد: از آنجا که ۵۷ کشور در OIC عضویت دارند و تعداد اعضا بسیار زیاد است از این رو، انتخاب دوباره شهرهایی که منتخب شده بودند بسیار سخت است. در این نشست، کشورهایی که تاکنون میزبان نبودند منتخب شدند. درحال حاضر شهر داکا از سنگال در سال ۲۰۲۵، شهر قاهره از مصر در سال ۲۰۲۶ و لاهور پاکستان در سال ۲۰۲۷ به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب شده‌اند.

نماینده ایران در کشورهای عضو OIC در این رویداد درباره اهمیت نقش خصوصی در توسعه و تعاملات اعضای OIC تاکید کرد و با خطاب قرار دادن یگر اعضا، پیشنهاد تسهیل ورود گردشگر، تشکیل کمیته‌های منطقه‌ای و تشکیل شبکه تورگردانان بین کشورهای عضو OIC را مطرح کرد.

شجاعی در این نشست نیز پیشنهاد کرد که کشورهای عضو OIC به شهرهای کوچک و مقاصد نوظهور توجه ویژه‌ای داشته باشند. چراکه پایتخت کشورهای اسلامی شناخته شده هستند و گردشگران خود را دارند اما شهرهای کوچک و مقاصد نوظهور که از زیرساخت‌های مناسب گردشگری برخوردارند اما شناخته شده نیستند با میزبانی از کشورهای OIC امکان بیشتری برای معرفی پیدا می‌کنند و موجب ارتقای گردشگری شهر خود می‌شوند.

این پیشنهاد درحالی از سوی نماینده ایران مطرح و توسط اعضای OIC پذیرفته شد که به گفته شجاعی توجه به شهرهای ناشناخته درجهت توسعه گردشگری در اساسنامه کشورهای OIC نیز اضافه شده است.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ایران همچنین به نقشه راه توسعه گردشگری در کشورهای OIC اشاره کرد که به عنوان سند به امضا اعضا رسیده و مورد تایید واقع شده است.

او گفت: درحال‌حاضر ایران با ۱۹ کشور عضو OIC لغو روادید است و بیش از ۸۰ درصد گردشگر ورودی به ایران را کشورهای OIC تشکیل می‌دهد. از همین رو، طی جلساتی با آقای حسین براهیم طاها دبیر کل OIC و دیگر اعضای OIC برگزار شد، دبیرکل OIC از ایران خواست تا برنامه‌ها و پوروپوزال خود را در جهت الگوهای توسعه گردشگری و تقویت گردشگری ایران با دیگر اعضا را مطرح و زمینه همکاری‌های هر چه بهتر و بیشتر را با اعضای OIC را فراهم کند.

نماینده ایران در این نشست نیز با نماینده کشورهای عربستان، مراکش، کویت، پاکستان، اوگاندانا، ترکیه، آذربایجان قزاقستان و تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.

همچنین اعضای حاضر در نشست اصلی یک دقیقه به احترام شهید آیت الله رئیسی و هیئت همراهشان سکوت کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز