خبرگزاری کار ایران

برگزاری مجموعه رویدادهای هنر مشارکتی «پل» با هدف حمایت از هنرهای معاصر

برگزاری مجموعه رویدادهای هنر مشارکتی «پل» با هدف حمایت از هنرهای معاصر
کد خبر : ۱۵۳۵۳۶۱

رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر از برگزاری مجموعه رویدادهای هنر مشارکتی «پل» به دنبال اشاعه هنرهای معاصر در قالب هنر مشارکتی و مکان‌ویژه با رویکرد هنر اجتماعی هستند، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از  واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  جعفر واحدی، رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر از برگزاری مجموعه رویدادهای هنر مشارکتی «پل» که مبتنی بر مدیوم‌های جدید هنری طراحی شده و به دنبال اشاعه هنرهای معاصر در قالب هنر مشارکتی و مکان‌ویژه با رویکرد هنر اجتماعی هستند، خبر داد. 

واحدی ضمن اعلام این خبر افزود: موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر به‌واسطه ماهیت و کارکرد خود و با هدف حمایت از هنرهای معاصر، طی ماه‌های گذشته، مجموعه رویدادهای هنر مشارکتی با عنوان «پل» را طراحی و برگزار کرده است. این رویدادها مبتنی بر مدیوم‌های جدید هنری بوده و به دنبال اشاعه هنرهای معاصر در قالب هنر مشارکتی و مکان‌ویژه با رویکرد هنر اجتماعی هستند. 

رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر درباره علت برگزاری این مجموعه رویدادها در موزه‌های هنری بیان کرد: انتخاب موزه‌ها به دلیل اهمیت فرهنگی و تاریخی آن‌هاست؛ چراکه می‌توانند مانند پلی میان ویژگی‌های ممتاز فرهنگی، هنری و ساختارهای تاریخی با هنر معاصر ایران عمل کنند. موزه‌ها مکان‌هایی هستند که غالبا در آن‌ها نماد و نشانه‌هایی از فرهنگ، تاریخ و تمدن ملل مشاهده می‌شود. موزه‌ها مانند کتاب، می‌توانند زنده و روایت‌گر باشند و پذیرای رویدادها، اتفاقات جدید و جریان‌های هنر معاصر شوند. باوجود این، در کشور ما بیشتر موزه‌ها کارکرد اجتماعی خود را از دست داده‌اند. 

واحدی ادامه داد: در میان موزه‌های فعال در ایران به ندرت می‌توان موزه‌ای را یافت که فارغ از کارکرد نگهداری و نمایش آثار هنری، کارکردی اجتماعی و کنشگر داشته باشد. ما در مجموعه رویدادهای هنر مشارکتی «پل» از یک سو در پی برقراری ارتباط میان مردم و موزه‌ها هستیم و از سوی دیگر، موضوع شکل‌گیری تعامل و مشارکت میان شهروندان و هنرمندان را دنبال می‌کنیم. 

او در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت رویکردهای هنری تعاملی، تصریح کرد: اکنون رویکردهای هنری تعاملی و مکان‌ویژه در هنر معاصر جهان مورد توجه و تاکید بسیاری قرار دارند. ایده‌های شاخص هنری با استقرار در فضای موزه‌ها قادرند معانی و مفاهیم متفاوتی را بیابند و تداوم این روند، می‌تواند زمینه پیوند منسجم هنرهای معاصر با موزه‌ها را فراهم سازد. 

رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در بخش پایانی اظهارات خود یادآور شد: تاکنون دو رویداد از مجموعه رویدادهای هنر مشارکتی «پل» برگزار شده است؛ رویداد نخست با عنوان «فرش پرنده» در موزه فرش و رویداد دوم با عنوان «بُعد محال» در موزه ملک برگزار شد که مورد توجه مخاطبان و موزه‌ها قرار گرفت. بر همین اساس، به زودی سومین رویداد هنری از این مجموعه در موزه موسیقی برگزار خواهد شد که جزییات آن متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز