خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری رویداد «وعده صادق» مطرح شد؛

اسرائیل تمام خطوط قرمز بشری را زیر پا گذاشته!

اسرائیل تمام خطوط قرمز بشری را زیر پا گذاشته!
کد خبر : ۱۴۹۱۴۶۵

ایجاد بانک اطلاعاتی برای هنرمندان حوزه مقاومت

نشست خبری رویداد «وعده صادق» با حضور معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه، دبیر رویداد و دیگر مسئولان صبح امروز در حوزه هنری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رویداد «وعده صادق» صبح امروز یکشنبه بیستم خردادماه در سالن صفارزاده حوزه هنری تهران برگزار شد. 

گفتنی است «وعده صادق» رویدادی است که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. بخش‌های این رویداد که به جبهه مقاومت اختصاص دارد عبارتند از (ادبیات: شعر، داستان کوتاه و دلنوشته)، (پویانمایی: انمیشین و موشن گرافیک)، (هنرهای تصویری: کلیپ، نماهنگ، مستند و فیلم کوتاه)، (هنرهای تجسمی: پوستر، اینفوگرافیک و کاریکاتور)، (سرود، موسیقی، موزیک ویدئو)، (پادکست) و (استندآپ) .

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نادری (معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه و رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد وعده صادق)، ابوالفضل همراه (دبیر رویداد)، سعید لشگری (معاون راهبری استان‌های حوزه هنری) و عبدالحمید قدیریان (دبیر علمی رویداد وعده صادق) در این نشست خبری حضور داشتند.

در ابتدای برنامه پس از پخش تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی کشور حجت‌الاسلام علی نادری گفت: ایام مبارک ذی‌حجه و پیوند آسمانی فاطمه زهرا (س) و امیرالمونین (ع) را خدمت شما تبریک می‌گویم و به روح مطهر همه شهدای عزیز و والامقام بخصوص شهید آیت‌‌الله ابراهیم رئیسی و همراهنش درود می‌فرستم. و همچنین برای رهبر انقلاب آرزوی سلامتی دارم.  خداوند را شکر  می‌گویم که زحمات همکاران عزیز ثمر داد و امروز به مناسبت برگزاری اولین رویداد «وعده صادق» توفیق حضور در جم شما را دارم. 

او افزود: این ایام بسیار خاص است؛ چه برای جبهه حق و چه جبهه باطل. اسرائیل و جبهه باطل، از زمان تاسیس قلدری را یاد گرفته و در مقابلش کسی قد علم نکرده؛  لذا برهه تاریخی فعلی حساس است. سرعت حوادث بسیار است و تحلیلگران و جامعه‌شناسان و فعالان از قضایا و اتفاقات جا می‌مانند.

«طوفان الاقصی» منشا تحولات اساسی خواهد بود

نادری گفت: در یک سال اخیر منطقه میزبان اتفاقات بزرگی بوده و منشا تحولات اساسی خواهد شد. آن ضربه کاری از «طوفان الاقصی» شروعی بود که مهلک بود. 

معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: اسرائیل تمام خطوط قرمز بشری را زیر پا گذاشته و دلیلش شکستش در «طوفان الاقصی» است. امروز صهیونیست همه خط قرمزها را رد کرده است. 

او ادامه داد: صهیونیست در یک باریکه ۳۶۰کیلومتری به اندازه جنگ دوم جهانی روی مردم بمب ریخته است. آن‌ها همین چند روز پیش برای آزادی ۴ اسیر افراد بسیاری را کشت و زخمی کرد،‌ اما با همه اینها هنوز احساس پیروزی نکرده است.

نادری با بیان اینکه تکنیک‌های جنگی ارتش اسرائیل با تکنیک‌های راهبردی مهم جبهه مقاومت مهم سطح نیست. دانشجویان و استادان با مردم فلسطین همدردی می‌کنند و قبلا اینطور نبود.

نادری بیان کرد: زمانی می‌گفتیم چند کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و حال باید بگوییم چند کشور فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسند؟ و روال برعکس شده است. 

اوج تهدید اسرائیل حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود

او بیان کرد: روزگاری ما را تهدید می‌کردند و دم از حمله می‌زنند تا وقتی که به کنسولگری ما در سوریه حمله کردند و این اوج تهدیداتشان بود. صهیونیست از اول تا الان یکه بزن بوده و حال معادله عوض شده است.

نادری گفت: در نهایت «وعده صادق» اتفاق افتاد و بعد همه می‌خواستند ایران را از حمله منصرف کنند. در آن چند ساعت پیش از حمله ایران، همه پای تلویزیون‌ها نشستند و شاهد صلابتمان بودند.  و بالاخره ارتش ما آن‌ها را به لاک دفاعی برد. . 

روایت درست نکنیم دشمن غلط روایت می‌کند

وی بیان کرد: برای نشان دادن «وعده صادق» نیاز به حمایت‌های رسانه‌ای و برگزاری برنامه‌هاست و باید روایت درستی داشته باشیم؛ چراکه اگر غیر این باشد، دشمن موضوع را روایت خواهد کرد، آنطور که خود می‌خواهد.

حجت‌الاسلام نادری ادامه داد: ما به دنبال این هستیم با تلاش صحیح و مقابله با تحریف و به کارگیری هنرمندان و مردم در این کار، بتوانیم با یک روایت هنری، زوایای این کار بزرگ را آشکار کرده و در معرض قضاوت همگان قرار دهیم. 

معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه و رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد «وعده صادق» در پایان گفت: امیدواریم با مشارکت هنرمندان رویدای مفید برگزار کنیم که خروجی آن آثار فاخر باشد. و هم اینکه با برگزاری این رویداد، تقدیرهایی صورت خواهد گرفت و استعدادهایی نیز معرفی می‌شوند. 

در ادامه برنامه ابوالفضل همراه دبیر رویداد «وعده صادق» به بیان توضیحاتی پرداخت.

او گفت: همه افتخار می‌کنیم  که فرزند ایران زمین هستیم و سربازانی داریم که از میهن دفاع می‌کنند. امروز می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم چراکه ما دفاع مقدس و حماسه مدافعان حرم را داشته‌ایم

همراه افزود: امیدوارم برای رویداد «وعده صادق» دبیر خوبی باشم. این رویداد یکی از اتفاقات بزرگ کشور خواهد شد که رقابتی است و مربوط به همین عملیات وعده صادق است که بخش‌های مختلفی دارد. 

او ادامه داد: وعده صادق و دستاوردهای نظامی و سیاسی و فرهنگی، وعده صادق و دانشگاه‌های دنیا، وعده و دفاع جانانه، برخی از بخش‌ها هستند. و اینکه با توجه به شهادت شهید تهرانی مقدم در آبان‌ماه طی رویداد وعده صادق به صنعت موشکی و این شهید توجه خواهیم داشت.

 

اسرائیل تمام خطوط قرمز بشری را زیر پا گذاشته!

ایجاد بانک اطلاعاتی برای هنرمندان حوزه مقاومت

همراه بیان کرد: هر بخش  از رویداد یک دبیر دارد و تلاش کرده‌ایم از ظرفیت هنرمندان در بخش‌های مختلف آن  استفاده کنیم.دوستانی هم در دبیرخانه به ما کمک می‌کنند و مشاوران رئیس فرهنگستان هنر است. قاعدتا در شورای سیاست‌گذاری نیز در خدمت دوستان هستیم. 

این بازیگر با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری رویداد «وعده صادق» مشارکت جامعه هنرمندان کشور است؛ توضیح داد: یکی اهداف برگزاری این رویداد ایجاد بانک اطلاعاتی برای هنرمندان حوزه مقاومت است. و می‌خواهیم برای مشکلات این دسته از هنرمندان با بخش‌ها و نهادهای مرتبط فرهنگی در تماس باشیم.

مهلت ارسال آثار تا سی‌ام تیرماه 

همراه بیان کرد: ما از فردا جمع آوری آثار را داریم که تا سی‌ام تیرماه ادامه دارد. سایتی داریم و پلتفرم‌های داریم که متقاضیان می‌توانند به آن واسطه ثبت نام کنند. بررسی آثار مردادماه است و داوری شهریور است و مهر یا اواخر آبان اختتامیه برگزار می‌شود.

بودجه و ارقام رویداد فعلا اعلام نمی‌شود!

ابولفضل همراه در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه بودجه جشنواره چقدر است، گفت: بودجه با کمک‌های نیروی هوافضای سپاه تامین شده اما فعلا نمی‌توانم رقم آن را اعلام کنم. اما می‌توانم بگویم نه آنقدر زیاد است که به ریخت و پاش منجر شود و نه آنقدر کم است که نتوان با آن کاری کرد. ازطرفی بخش‌های زیادی داریم که هیچکدام با بقیه قابل قیاس نیستند. 

او ادامه داد: اتفاقی که افتاده این است که دوستان تلاش کرده‌اند تا طی اولین رویداد سفارش کار داشته باشیم. اما اجازه دهید درباره کمک‌ها فعلا توضیحی ندهم. 

او درباره جوایز نیز گفت: در حوزه‌های مختلف نفر  اول برخی بخش‌ها هشت میلیون تومان و برخی دیگر بنا به رشته پانزده و ده میلیون‌ تعریف شده است و نفرات دوم و سوم و چهارم هم به ترتیب مبالغ کمتری دریافت خواهند کرد. و اینکه شایسته تقدیر بخش‌های مختلف نیز چهار میلیون تومان دریافت خواهند کرد. ارقامی هم برای حمایت‌ها در نظر گرفته شده که به فراخور اعلام خواهد شد.

او در پایان گفت: داورها در هر بخش با مشورت کارگروه‌ها به ارزیابی‌ها می‌پردازند. قطعا از داوران باسابقه بهره خواهیم برد. بازدید از دستاوردهای هوا فضا هم بخش دیگری از برنامه‌هاست.

در ادامه برنامه عبدالحمید قدیریان به بیان توضیحاتی پرداخت.

دبیر علمی اولین رویداد «وعده صادق» گفت: وقتی وارد فضای هنری می‌شویم نگاه باید فرهنگی‌تر شود نه سیاسی‌تر. این رویدادها بستری برای فرهنگی‌تر کردن فضاست.

او با بیان اینکه تاریخ در حال ورق خوردن است و در حال ورود به جهان جدیدی هستیم، گفت: جایگاه ایران در حال مرتفع‌تر شدن است. منظورم بحث قدرت سیاسی و اینها نیست و فراتر است. این فضا باید خودش را پیدا کند و ما سالهاست در این بخش عقبیم.

نیاز به چیدمان و نگرش فرهنگی در حوزه مقاومت

قدیریان ادامه داد: برخی رویدادها ملی هستند و همه مدیون این امنیتی هستیم که وجود دارد. فضای الان برای ورود به عرصه فرهنگ مناسبت است. از طرفی شاهد بیداری در اروپا و آمریکا هستیم و بالاخره اینها باید به یک قوامی برسد. چه کسی این نوازد را به لحاظ فرهنگی تغذیه خواهد کرد؟ در ادامه به چیدمان و نگرش فرهنگی نیاز داریم.

قدیریان بیان کرد: «وعده صادق» ملی و فرا ملی است؛ لذا بستر خوبی برای ما محسوب می‌شود تا فرهنگ و هنرمان را معرفی کنیم.

عبدالحمید قدیریان در پایان گفت: انشالله این پشتوانه‌هایی که داریم را با فرهنگ جلو ببریم. 

در ادامه برنامه سعید لشکری (معاون راهبردی استان‌ها) هم بیان کرد: حوزه هنری از اول مامن تولید آثار انقلابی بوده و حال پس از چهل سال پای کار انجام فعالیت‌های این چنینی است. این رویداد آغاز تولید آثار درباره جبهه مقاومت خواهد بود. 

رویداد «وعده صادق» شکر نعمت است

لشکری گفت: باید از شهدایی چون تهرانی مقدم یاد کنیم که باعث شدند ایران جلوتر از دیگران حرکت کند. این کارهای هنری شکر نعمت اتفاقاتی است که در جبهه مقاومت رخ داده است. و البته تعاملی میان هنرمندان ما جبهه مقاومت ایجاد خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز