خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت نادر نادرپور برگزار می‌شود

بزرگداشت نادر نادرپور برگزار می‌شود
کد خبر : ۱۴۸۷۹۳۳

روز چهارشنبه ۱۶ خرداد همزمان با زادروز شاعر معاصر نادر نادرپور، مراسم نکوداشت این شاعر فقید در موسسه بزرگمهر حکیم برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، در راستای تداوم گرامی داشت بزرگان فرهنگ و ادب کشور، در روز چهارشنبه  ۱۶ خرداد همزمان با زادروز شاعر معاصر نادر نادرپور، مراسم نکوداشت این شاعر  فقید را برگزار می‌کند. 

در این مراسم محمد رسولی٫ شاهنامه‌شناس و پژوهشگر ادبیات، عظیم زرین کوب، پژوهشگر و نویسنده و دیگر افراد سخنرانی خواهند داشت. 

نادر نادرپور شاعر و نویسنده  ایرانی بود که در ۱۶ خرداد ۱۳۰۸ خورشیدی در تهران متولد شد، وی دوره متوسطه خود را در دبیرستان ایرانشهر تهران گذراند و در ۱۳۲۸ خورشیدی برای تحصیل عازم فرانسه شد و توانست در ۱۳۳۱ خورشیدی از دانشگاه سوربن پاریس در رشته زبان و ادبیات فرانسه فارغ‌التحصیل شود که بعد از بازگشت به ایران برای چندین سال در وزارت فرهنگ و هنر در مسوولیت‌های مختلف مشغول به کار شد. 

وی همچنین در ۱۳۴۳ خورشیدی برای آموختن زبان ایتالیایی به این کشور سفر کرد و به تحصیل زبان ایتالیایی پرداخت. این شاعر و مترجم سرشناس در ۱۳۴۶ خورشیدی همراه با تعدادی از روشنفکران و نویسندگان برجسته ایرانی کانون نویسندگان ایران را تاسیس کردند و به عنوان یکی از اعضای نخستین دوره هیات دبیران کانون انتخاب شد. 

نادرپور در سال ۱۳۷۸ و در شهر لوس آنجلس آمریکا دیده از جهان بست. 

موسسه فرهنگی، هنری  بزرگمهر حکیم پیش از این، مراسم بزرگداشت مهدی اخوان ثالث، همایش گرامی داشت یعقوب لیث صفاری (احیاگر زبان فارسی)، همایش بزرگداشت بزرگمهر حکیم (حکیم ایران باستان) و گرامی داشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را نیز برگزار کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز