خبرگزاری کار ایران

نامه حجت‌الاسلام علی کشوری به مسعود پزشکیان:

تحول در اداره کشور از تحول در شاخصه‌های ارزیابی پیشرفت آغاز می‌شود

تحول در اداره کشور از تحول در شاخصه‌های ارزیابی پیشرفت آغاز می‌شود
کد خبر : ۱۵۲۶۵۷۴

حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) در نامه‌ای خطاب به مسعود پزشکیان با اشاره به دو پیشنهاد کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی برای استفاده از تحقیقات کارشناسان و مواجهه با برخی از دیدگاه های منسوخ کارشناسی تأکید کرد: تحول در اداره کشور از تحول در شاخصه‌های ارزیابی آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، نامه حجت‌الاسلام علی کشوری به مسعود پزشکیان به شرح زیر است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان (رئیس دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران)

سلام علیکم

نظر به تأکیدات مکرر جنابعالی درباره استفاده از تحقیقات کارشناسان و برای مواجهه با برخی از دیدگاه های منسوخ کارشناسی؛ دو پیشنهاد کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی را برای شما بازخوانی می کنم. توفیقات جنابعالی برای اجرای دیدگاه های امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام در اداره کشور -خصوصاً در حوزه عدالت و تقدم رضایت عامه بر رضایت خواص- را  از خداوند رحمن خواستارم.

پیشنهاد اول: شاخصه های ارزیابی پیشرفت در حوزه ها مختلف را بازتعریف نمایید. بسیاری از شاخصه های امروزی ارزیابی پیشرفت، مصداق نظریات کارشناسی منسوخ و معیوب محسوب می شوند. توضیح بیشتر اینکه: بی توجهی پزشکان نسبت به شاخص پیشگیری ساختاری از بیماری، بی توجهی اقتصاددان‌ها به شاخص تجارت عمومی و بی توجهی مهندسان و معمارها به شاخص دار واسعه، بی توجهی مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی به شاخص حمل و نقل معقول، بی توجهی معلمان و وزارت آموزش و پرورش به شاخص حرفه آموزی در زمان معقول، بی توجهی رئیس جمهور به تحقق شاخص ازدواج در سن پائین و مناسب و بی توجهی مردم به انتخاب مشاغل برتر و مستقل؛ مصادیقی از اختلال در نظام شاخصه ها و نظام ارزیابی کشور محسوب می شوند.

پیشنهاد دوم: برای تبیین بیشتر مبانی نظری و شیوه محاسبه شاخص‌های جدید پیشرفت، مدیریت برگزاری اولین همایش ملی شاخص های پیشرفت را به عهده بگیرید. تبیین شاخصه های جدید ارزیابی پیشرفت برای مسئولین و کارشناسان دستگاههای مختلف کشور، اولین گام تحول در الگوی اداره کشور است. از منظر کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی، شاخصه های فعلی ارزیابی، فاصله طبقاتی و نارضایتی را به مردم تحمیل می کنند.

والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته

علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی)

پنجشنبه اول ربیع المولود ۱۴۴۶

۱۵ شهریور ۱۴۰۳- قم

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز