خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی: یزد، فارس و اصفهان مثلث طلایی گردشگری هستند/| 400 هزار میلیارد تومان پروژه بر زمین مانده گردشگری در استان یزد وجود دارد

وزیر میراث فرهنگی: یزد، فارس و اصفهان مثلث طلایی گردشگری هستند/| 400 هزار میلیارد تومان پروژه بر زمین مانده گردشگری در استان یزد وجود دارد
کد خبر : ۱۵۲۶۲۵۹

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به استان یزد و در دیدار با آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه این استان اعلام کرد: «یزد، فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران می توانند منشا تحول اقتصادی و معیشتی در منطقه باشند.»

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید رضا صالحی امیری، با اعلام اینکه یزد در حوزه گردشگری و صیانت از میراث فرهنگی جایگاه والایی در کشور دارد، اعلام کرد: باید با توسعه گردشگری و صنایع دستی در استان یزد، اشتغالزایی این حوزه را افزایش داد و مشاغل گردشگری و صنایع دستی را حفظ کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این دیدار گفت: باید تصویر جهانیان را نسبت به ایران اصلاح کرد تا گردشگران خارجی معرف ایران حقیقی باشند.

آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت خوب گردشگری مذهبی استان یزد اعلام کرد: در ایام محرم، گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای تماشای مراسم عزاداری یزدی ها به این استان سفر می کنند.

آیت الله ناصری گفت: دنیا مطالبی که رسانه های خارجی از ایران مخابره می کنند را می بیند و ما باید در زمینه معرفی ایران در رسانه های بین المللی بیشتر تلاش کنیم؛ باید در برنامه ریزی های سفر گردشگران به ایران، شناختی از انقلاب حقیقی و ایران اسلامی به آنها بدهیم تا سفیر اسلام حقیقی در دنیا باشند.

وی افزود: بناهای تاریخی و خانه های قدیمی با شیشه های رنگی و نحوه قرارگیری آنها در مسیر تابش خورشید، همه با برنامه ریزی و حساب شده طراحی شده و زبان گویای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

درخواست از بخش خصوصی برای جمع کردن پروژه های بر زمین مانده یزد

سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری همچنین با حضور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد اعلام کرد: ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در قالب ۲۴۶۰ طرح گردشگری در استان یزد روی زمین مانده است که باید به کمک بخش خصوصی آنها را تکمیل و موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی را به این منظور برداشت.

وی بار دیگر با تاکید بر «شکستن قفل ایران هراسی برای جذب گردشگر به کشور» اعلام کرد: میزبانی یزد از اجلاس ACD در آبانماه می‌تواند به سکوی شکستن این زنجیره تبدیل شود.

سیدرضا صالحی امیری گفت: یزد به یک کارگاه بزرگ در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل شده و هم اکنون ۲۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طرح‌ در دست اقدام تنها در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این استان وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی افزود: اولویت‌بخشی تمام کشورهای موفق در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار حوزه گردشگری است و ما نیز باید از نقطه کنونی عبور کنیم. چون تا زمانی که اولویت اول کشور، نفت و پتروشیمی باشد نمی‌توان در توسعه گردشگری اقدام اساسی کرد. 

وی تاکید کرد: وقتی نفت ما در کشورهای دیگر سوخته و دود می‌شود، هیچ آورده فرهنگی برای کشورمان ندارد. ولی حضور گردشگران خارجی در ایران باعث افزایش قدرت نرم برای کشورمان خواهد شد.

وی گفت: باید باور داشته باشیم که بخش خصوصی راه نجات گردشگری ایران است و اتکا به دولت، ما را به جایی نخواهد رساند؛ همانگونه که طی ۴۳ سال گذشته نرسانده است.

صالحی امیری ادامه داد: باید سهم دولت،‌ بخش خصوصی و دستگاه‌های صنعتی و معدنی در استان برای تکمیل و توسعه طرح‌های گردشگری یزد مشخص شود و چهره یزد را از این طریق تغییر داد.

او گفت: باید برای توسعه گردشگری کشور، تبلیغات قدرتمند داشته باشیم و تصویر کشورمان را آنچنان که هست به جهانیان معرفی و نمایش دهیم.

وی با اشاره به تبلیغات هنگفت کشورهای همسایه، رسانه را یکی از ابزارها و ظرفیت‌های قدرتمند برای تبلیغ گردشگری کشورمان خواند.

صالحی امیری همچنین خواستار احیای صنایع دستی استان یزد برای استغالزایی و تولید شد و افزود: این جهش با جذب گردشگر دست یافتنی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز