خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی خبر داد:

برگزاری «گردهمایی تورگردانان جهان در ایران» با حضور بیش از ۱۰۰ تور اپراتورهای مرجع از ۳۳ کشور جهان

برگزاری «گردهمایی تورگردانان جهان در ایران» با حضور بیش از ۱۰۰ تور اپراتورهای مرجع از ۳۳ کشور جهان
کد خبر : ۱۶۲۹۳۷۷

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از برگزاری «گردهمایی تورگردانان جهان در ایران» با حضور بیش از ۱۰۰ تورگردان از ۳۳ کشور همزمان با اکسپو ایران ۲۰۲۵ خبر داد و این رویداد را فرصتی برای معرفی ایران به عنوان مقصدی امن و مقابله با ایران‌هراسی دانست. مسلم شجاعی به ایلنا گفت: انجمن صنفی خدمات مسافرتی ایران مجری این برنامه بوده و امیدواریم در آینده، اقداماتی از این دست از سوی بخش خصوصی بیشتر برنامه‌ریزی شود چراکه دولت همواره به‌عنوان سیاستگذار پشتیبان چنین اقداماتی بود و نهایت همکاری را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ، در نشست خبری که صبح امروز  یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، مدیر کل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از برگزاری رویداد «گردهمایی تورگردانان جهان در ایران» با نام ITF همزمان با هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۵) خبر داد.

«مسلم شجاعی»، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی با اعلام اینکه در این رویداد، بیش از ۱۰۰ تورگردان از ۳۳ کشور مختلف حضور خواهند داشت گفت: نشست B۲B درحالی روز سه‌شنبه در هتل استقلال برگزار خواهد شد که در این رویداد که با هدف معرفی ایران به عنوان یک مقصد امن و مبارزه با ایران‌هراسی برگزار می‌شود، تورگردان‌ها و توراپراتورهای مرجع از کشورهای مختلفی چون ویتنام، تایلند، هندوستان، تاجیکستان، ارمنستان، ترکیه، اگاندا، موریس، بوسنی، عربستان، بحرین، هلند، قزاقستان، بنگلادش، ازبکستان، آفریقای جنوبی، پاکستان، بلغارستان، ترکمنستان، عمان، مالزی، اسلواکی، آذربایجان، عراق، افغانستان، ایتالیا، آلمان، انگلستان، تونس، قرقیزستان، روسیه، فرانسه، برونئی و تایلند حضور دارند.

شجاعی اعلام کرد: این برنامه فرصتی طلایی بود که نباید از دست می‌رفت. چراکه صنعت‌ گردشگری ایران به‌عنوان یکی از صنایع ارزآور و اشتغالزا در جهان ورود پیدا کرده تا توانمندی‌های صادراتی خود را عرضه کند.

او همچنین برنامه‌های تورگردانان حاضر در این رویداد را شامل بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ایران همچون کاخ سعدآباد، موزه ایران باستان، اراضی عباس‌آباد و سفر به جزیره کیش برشمرد.

او همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا نقش انجمن صنفی دفاتر خدماتی مسافرتی را در برگزاری این برنامه بسیار مهم دانست و عنوان کرد: دعوت از توراپراتورهایی که به ایران سفر کرده‌اند، با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران صورت گرفته به‌طوری که انتخاب این کشورها کاملا هدفمند صورت گرفته و با انتخاب این لیست از کشورها برای اثرگذاری مطلوب با شناسایی و انتخاب انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران صورت گرفته است.

او گفت: درواقع ما سراغ کشورهایی رفتیم که پس از دعوت به ایران و مذاکره با هر یک از این کشورها به یک بسته سفر دست پیدا کنیم. از همین رو از بخش خصوصی خود قدردانی می‌کنی و امیداوریم در آینده این اقدامات از سوی بخش‌های خصوصی گردشگری بیشتر برنامه‌ریزی شود چراکه ما به‌عنوان دولت پشتیبان هستیم و نهایت همکاری را خواهیم داشت.

معرفی ایران و جذب گردشگران خارحی دو رسالت مهم

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی در ادامه افزود: دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی دو رسالت مهم معرفی ایران و جذب گردشگران خارجی را بر عهده دارد. در این راستا، رویدادهای بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای ارتقاء تصویر ایران در دنیا اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر اهمیت گردشگری به‌عنوان یکی از ابزارهای دیپلماسی عمومی، آن را یکی از هوشمندترین راه‌ها برای معرفی ایران دانست و گفت: میزبانی از رویدادهای بین‌المللی یکی از سیاست‌های کلیدی ما در این مسیر است.

شجاعی در ادامه به حضور ایران در سی‌وهفتمین نشست کمیسیون منطقه‌ای شرق آسیا و اقیانوسیه و شصتمین نشست کمیسیون منطقه‌ای جنوب آسیا سازمان جهانی گردشگری (CAP/CSA) که اخیراً در جاکارتا برگزار شد، اشاره کرد و افزود: حضور ایران در این نشست‌ها و عضویت کشور در شورای اجرایی سازمان گردشگری مللی متحد، فرصت‌های جدیدی را برای توسعه صنعت گردشگری ایران فراهم کرده است.

وی همچنین به امضای تفاهم‌نامه با سازمان گردشگری سازمان ملل متحد برای برگزاری اجلاس گردشگری شهری در تهران اشاره کرد.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از اهمیت استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای اعتمادسازی و معرفی ایران به دنیا سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که با تولید محتواهای تعاملی، معرفی ایران در رسانه‌ها و فضای دیجیتال گسترش یابد.

شجاعی همچنین به برنامه‌ریزی برای حضور ایران در ۱۰ نمایشگاه بین‌المللی و برگزاری پنج Road Show در کشورهای مختلف اشاره کرد. وی اظهار کرد: برگزاری این رویدادها در شهرهای بصره، بغداد، کربلا و نجف در کشورهای عربی و همچنین در لهستان، مجارستان، صربستان و روسیه، گامی موثر در جذب گردشگران خارجی خواهد بود.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی همچنین از برگزاری اجلاس جاده ابریشم به میزبانی سمنان و سومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو به میزبانی همدان در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز