خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به رئیس شورای اروپا مطرح شد؛

درخواست رهبران ۴ کشور اروپایی برای بررسی آتش‌بس اسرائیل و حماس در نشست آتی

درخواست رهبران ۴ کشور اروپایی برای بررسی آتش‌بس اسرائیل و حماس در نشست آتی
کد خبر : ۱۴۲۶۸۷۱

رهبران ایرلند، اسپانیا، بلژیک و مالت در نامه‌ای به رئیس شورای اروپا، خواستار بحث و گفت‌وگو درباره لزوم آتش‌بس در غزه در نشست آتی اتحادیه اروپا شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، رهبران ایرلند، اسپانیا، بلژیک و مالت در نامه‌ای به «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، خواستار بحث و گفت‌وگو در نشست آتی اتحادیه اروپا در مورد لزوم آتش‌بس در غزه شدند.

رهبران این چهار کشور اروپایی تأکید کردند: «این نامه را با توجه به گامی که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل برای رسیدگی فوری به فاجعه انسانی در حال وقوع در غزه برداشت، به شما می‌نویسیم». 

«لئو وارادکار» نخست‌وزیر ایرلند، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا، «روبرت آبلا» نخست‌وزیر مالت و «الکساندر دو کرو» نخست‌وزیر بلژیک، تعداد کشته‌ها، ویرانی‌ها و وضعیت انسانی ناشی از جنگ غزه را «هشدار دهنده» توصیف کردند.

هر چهار مقام اروپایی پیش از این به طور علنی خواستار آتش‌بس در غزه شده بودند و برخی از شدیدترین محکومیت‌های اقدا‌م‌های اسرائیل در غزه را از سوی رهبران اتحادیه اروپا ارائه کردند.

در ادامه آمده است: «با توجه به وخامت اوضاع و پتانسیل تشدید تنش در کرانه باختری، برای ما ضروری است که در نشست آتی شورای اروپا که در تاریخ ۱۴ و ۱۵ دسامبر برگزار می‌شود، بحث جدی درباره جنگ داشته باشیم».

این رهبران همچنین خواستار اتخاذ «اقدام‌های مؤثر» برای محافظت از «غیرنظامیان بی‌گناه» غزه شدند که تحت تأثیر درگیری قرار گرفته‌اند  و تأکید کردند که کمک های بشردوستانه باید «بدون مانع» به منطقه محصور تحویل داده شود.

آنها همچنین در این نامه بر «نیاز فوری» به «فرایند سیاسی بر اساس اجرای راه حل دو دولتی» تأکید کردند.

در ادامه پیشنهاد شده است که یک کنفرانس صلح بین‌المللی به منظور اجرای راه حل دو دولتی برگزار شود.

رهبران این چهار کشور این نامه را با این هشدار به پایان رساندند که «اعتبار اتحادیه اروپا در خطر است».

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز