خبرگزاری کار ایران

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد؛

تشکیل واحد اطلاعاتی ویژه‌ برای ترور «یحیی سنوار» توسط شاباک

تشکیل واحد اطلاعاتی ویژه‌ برای ترور «یحیی سنوار» توسط شاباک
کد خبر : ۱۵۲۹۶۹۵

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که سازمان اطلاعات داخلی این رژیم (شاباک) واحد اطلاعاتی ویژه‌ای برای ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تشکیل داده است.

به گزارش ایلنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که سازمان اطلاعات داخلی این رژیم (شاباک) واحد اطلاعاتی ویژه‌ای برای ترور «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی  فلسطین (حماس) تشکیل داده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این شبکه تلویزیونی صهیونیستی در گزارش مفصلی روی پایگاه اینترنتی خود با عنوان «در انتظار یک اشتباه: عملیات پیگرد یحیی سنوار اینگونه اداره می‌شود» از تشکیل واحد اطلاعاتی ویژه برای ترور سنوار خبر داد.

این شبکه بدون ذکر منبع این خبر اعلام کرد که «سازمان شاباک» از آغاز جنگ غزه در تاریخ هفتم اکتبر ۲۰۲۳ یک واحد اطلاعاتی را برای کنترل تحرکات سنوار اختصاص داده است و این واحد اطلاعاتی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است که دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی منابع هنگفتی را برای تحت پیگرد قرار دادن سنوار تخصیص داده است، اما سنوار «هر بار توانسته است چند ساعت قبل از دسترسی به وی فرار کند؛ هر چند که اسرائیل تلاش‌های گسترده ای در این زمینه انجام می‌دهد و اظهارات متعددی به تعقیب و پیگرد وی اشاره کرده‌اند.»

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که سنوار از مدت‌ها قبل از تلفن همراه و وسایل ارتباطی الکترونیک استفاده نمی‌کند و به جای آن از شبکه متعدد خبر رسان‌ها برای مدیریت عملیات‌های نظامی حماس استفاده می‌کند.

اسرائیل سنوار را طراح عملیات «طوفان الاقصی» می‌داند که گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی در تاریخ هفتم اکتبر گذشته علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در مجاورت نوار غزه اجرا کردند و منجر به وارد شدن خسارت‌های جانی و نظامی بزرگ به تل آویو شد و بر روی وجهه امنیتی و اطلاعاتی این رژیم در عرصه بین المللی تأثیر منفی گذاشت.

در نتیجه این عملیات، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ترور سنوار یکی از بزرگ‌ترین هدف‌های جنگ فعلی در غزه به شمار می‌رود که این رژیم نام «شمشیرهای فولادی» روی آن گذاشته است.

با وجود اینکه، سنوار از آغاز جنگ غزه در ملاء عام دیده نشده است، اما در سه مورد با صدور بیانیه‌ها و نامه‌های رسمی حضور خود را اعلام کرده است. وی در تاریخ ۲۸ اکتبر با صدور بیانیه‌ای آمادگی جنبش حماس برای انجام مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد. در ۱۱ سپتامبر جاری نامه تبریکی به مناسبت پیروزی مجدد «عبد المجید تبون» در انتخابات رئیس‌جمهوری این کشور فرستاد و جمعه گذشته هم با ارسال نامه‌ای به «سید حسن نصر الله» دبیر کل جنبش حزب الله لبنان از مشارکت وی در مقابله با حملات رژیم صهیونیستی در جریان نبرد «طوفان الاقصی» تشکر کرد که جنبش حزب‌الله هم دریافت این نامه را تأیید کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز