خبرگزاری کار ایران

بهترین مقصد سفر برای عاشقان فوتبال، قهوه و جشن‌های رنگارنگ

بهترین مقصد سفر برای عاشقان فوتبال، قهوه و جشن‌های رنگارنگ
کد خبر : ۱۳۹۲۱۹۸

فوتبال از پرطرفدارترین و پردرآمدترین ورزش‌های جهان است. مورخان معتقدند که اولین فوتبالیست‌های حدود 100 سال پیش از تولد حضرت مسیح متولد شده بودند و در چین باستان، این بازی رواج داشته است. بعدها نشانه‌هایی از فوتبال در کشورهایی چون روم و یونان نیز دیده شد. اما این کشور انگلیس بود که توانست در سال 1866، فوتبال را به‌صورت امروزی رواج دهد.

اما برای یک کشور، فوتبال فقط یک ورزش نیست. بلکه هویت ملی و افسانه‌های آن سرزمین با فوتبال درهم تنیده است. اینجا برزیل است. کشوری رنگارنگ و شاد که مهد فوتبال است و علاوه بر عاشقان ورزش می‌تواند دوست‌داران قهوه، ساحل، جنگل‌های آمازون و شناخت فرهنگ‌های جذاب را نیز به سمت خود جذب کند. اگر به دنبال یک تور خارجی منحصربه‌فرد هستید و می‌خواهید جایی متفاوت را ببینید، در این مطلب همراه‌مان باشید. می‌خواهیم برای‌تان از تور برزیل و یک آژانس گردشگری بسیار خبره بگوییم که مجری برگزاری بهترین تورهای خاص به سراسر دنیاست.

 

مرور تاریخ فوتبال در برزیل

استادیوم‌های زیادی در جهان نیستند که می‌توانند ادعا کنند علاوه بر ثبت لحظات ورزشی، تاریخ‌ساز نیز بوده‌اند. اما ورزشگاه ماریو فیلیو معروف به ماراکانا با معماری بی‌نظیر گنجایش عظیم و نمای فوق‌العاده خود قطعاً یکی از آن‌هاست. ورزشگاه غول‌پیکر ماراکانا، که در قلب ریودوژانیرو و پیش از جام جهانی ۱۹۵۰ ساخته‌ شده، صحنه‌های فراموش‌نشدنی از فوتبال برزیل و جهان را شاهد بوده است. در رقابت داغ آمریکای جنوبی و در میان هواداران متعصب فوتبال ماراکانا نماد قلعه‌ای مستحکم است. بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال برزیل- په له، گارینشا، زیکو و روماریو- در این ورزشگاه توپ زده‌اند و باید اذعان کرد فقط حریفان سرسخت می‌توانند از جهنمی، که گنجایش ۱۸۳ هزار نفر تماشاچی را دارد، جان سالم به دربرند.ماراکانا در شرق ریو قرار گرفته و مثل ورزشگاه «نیوکمپ» بارسلونا برای برزیلی‌ها اهمیت دارد. در فضای داخلی استادیوم، سالن‌هایی به موزه تبدیل شده‌اند و می‌توانید با پیراهن بعضی از بازیکنان جام‌جهانی 2014 عکس بگیرید. بی‌شک این تجربه برای دوست‌داران فوتبال و برزیل، فراموش‌نشدنی خواهد بود.

 

برزیل فقط برای عاشقان فوتبال است؟

قطعا نه! برزیل کشوری بی‌نهایت زیباست. سواحل برزیل، جزو زیباترین و جذاب‌ترین سواحل دنیا هستند. اگر علاقه‌مند به ساحل‌گردی، رقص و موسیقی خیابانی، طبیعت‌گردی حرفه‌ای و... هستید، برزیل می‌تواند مقصد جذابی برای سفر شما باشد. جنگل‌های سرسبز و باران‌خیز، آبشارهای خروشان، کوه‌های مرتفع و جزیره‌های استوایی نشان ‌می‌دهد که چرا برزیلی‌ها معتقدند «Deus e Brasileiro»، یعنی «خدا برزیلی است!». برزیل، با دارا بودن ۳۰درصد از ذخیره آب‌های شیرین دنیا و بزرگ ترین جنگل‌های جهان، بخشی از ریه‌های زمین محسوب می‌شود. با سفر به برزیل، می‌توان در کنار استراحت در سواحل زیبا، از تماشای حیات وحش در جنگل‌های بارانی، پیاده‌روی در آمازون، پاراگلایدرسواری، کایت سواری، غواصی و اسنورکلینگ و... لذت برد.

از آنجا که برزیل در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است، آب‌وهوایی متفاوت با نیمکره شمالی دارد. به همین سبب وقتی هوا در ایران و دیگر کشورها سرد و زمستانی است، برزیل هوایی معتدل و بهاری را ارائه می‌دهد. در این زمان کارناوال‌ها و فستیوال‌های رنگارنگی نیز راه می‌افتند و صحنه‌های باشکوهی در خیابان‌های برزیل دیده می‌شود.

تجربه دیدن جنگل‌های آمازون در تور برزیل دالاهو

در آمازون می‌توانید تمساح‌هایی را بببنید که «کِیمن» اسم علمی‌شان است و در آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می‌کنند. در حقیقت با «کروکودیل‌ها» و «الیگیتورها» هم‌خانواده‌اند. کیمن‌ها از یک تا 4 متر طول دارند و با حس شنوایی و بینایی فوق‌العاد‌ه‌شان یکی از بهترین شکارچیان این منطقه‌اند؛ هر چند که به پای جگوار نمی‌رسند. با اینکه گوشتخوارند و از ماهی‌ها تغذیه می‌کنند.

حالا که این همه راه را تا کشور برزیل آمدید، حیف است که بازدید از دلفین‌های آمازون را از دست بدهید. اینبار کانال‌‌های فرعی برزیل را مقصدتان قرار دهید. در این کانال‌ها  «دلفین صورتی» یا «بوتو» را خواهید دید.

 

به جز دلفین صورتی فکر می‌کنید چه چیزهایی می‌بینید؟ میمون‌های بازیگوش و «تنبل»ها هم از دیگر موجوداتی هستند که هرجایی نمی‌توانید پیدایشان کنید. می‌دانستید تنبل‌ها به قدری کند هستند که خزه‌ها روی بدنشان رشد می‌کنند؟ البته کندی حرکت‌شان به خاطر کاهش مصرف انرژی است وگرنه زمانی که دشمن به آن‌ها حمله می‌کند به طرز باورنکردنی و با سرعتی بالا فرار می‌کنند.

علاوه بر این‌ها دیدن جگوار، انواع پرندگان، ماهی‌ها، مارهای عظیم و... نیز در آمازون نصیب‌تان خواهد شد.

به غیر از حیوانات، دیدن پوشش گیاهی آمازون نیز واقعا تماشایی است. اینجا می‌توانید درخت‌های کهنسال، گل‌های غول‌پیکر و مسیرهای جنگلی را ببینید که به‌غایت دیدنی هستند.

دیدار با مسیح در برزیل

«تندیس مسیح نجات‌دهنده» نماد شهر ریو است. مجسمه‌ای بسیار باشکوه که حتما باید با آن عکس بگیرید و بعد به ایران بازگردید. برای دیدن این مجسمه‌ بزرگ، باید به پای کوه «کورکوادو» (Corcovado) رفته و بعد با قطار کابلی به بالای کوه برسید. آسانسور و پله‌برقی هم برای رسیدن به مجسمه قرار داده شده تا هرکسی بتواند به آنجا برسد. این مجسمه به دستور محفل کاتولیک ریو در طی 9 سال ساخته شد. تقریبا تمام گردشگران تور برزیل با این مجسمه عکس دارند.

بهترین مقصد سفر برای عاشقان فوتبال، قهوه و جشن‌های رنگارنگ

فستیوال‌های تور برزیل

و اما رسیدیم به فستیوال‌های برزیل! بزرگ‌ترین فستیوال دنیا، یعنی کارناوال ریو، همه ساله در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار می‌شود. این کارناوال ۵ روزه، در پایان ماه فوریه (اوایل اسفند) و در سمبودرومو (Sambódromo) برگزار می‌شود. اما در این مدت، خارج از ناحیه سمبودرومو، ریو به مدت یک هفته از ریتم روزمره خود خارج شده و خیابان‌های شهر با چندین و چند مهمانی خیابانی به هیجان درمی‌آیند. این مهمانی‌های روزانه، بخشی از کارناوال ریو به حساب می‌آیند. مهمانی‌ها به نوعی مسابقه استقامت هم هستند زیرا هر روز بیشتر از روز قبل باید رقصید و شادی کرد. علاوه بر کارناوال ریو، فستیوال‌های دیگری از قبیل سِماناسانتا، بومبا مِئو بُی، جشن اکتبر و... نیز در برزیل برگزار می‌شود که می‌توانید در تور برزیل سراغ آنها بروید. شرکت در این برنامه‌ها تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های زندگی‌تان خواهد شد و هرگز آنها را فراموش نخواهید کرد.

بهترین مقصد سفر برای عاشقان فوتبال، قهوه و جشن‌های رنگارنگ

چگونه در تور برزیل شرکت کنیم؟

آژانس گردشگری دالاهو با تیم حرفه‌ای و با تجربه خود شما را به برزیل خواهد برد. این آژانس گردشگری علاوه بر برزیل مجری برگزاری تورهای داخلی و خارجی بسیاری از جمله تور ژاپن، تور کوبا، تور تونس، تور قرقیزستان، تور ماداگاسکار، تور ازبکستان و سفرهای جذاب دیگر است. برای ثبت نام در تورهای دالاهو و کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت تور برزیل می‌توانید به سایت دالاهو به آدرس dalahoo.com سر بزنید و یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید. دالاهو تا به امروز 9 بار تور برزیل را اجرا کرده و در زمستان 1402 قرار است یک بار دیگر عازم تور برزیل باشد. از همین حالا برای شرکت در این تور ثبت‌نام کنید تا بتوانید با قیمت مناسب بلیط سفر به تور برزیل را دریافت نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز