خبرگزاری کار ایران

«میهن»؛ دوست تو و من

«میهن»؛ دوست تو و من
کد خبر : ۱۵۳۰۸۲۱

«میهن»، یک شرکت صنایع غذایی ایرانی است که در زمینه تولید بستنی، آب‌میوه و فرآورده‌های لبنی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۵۴ خورشیدی توسط ایوب پایداری در تهران پایه‌گذاری شد.

به گزارش ایلنا، مجموعه میهن از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بستنی و لبنیات در ایران به‌شمار می‌رود که با بیش از ۲۵ هزار نفر اشتغالزایی مشغول فعالیت است.

محصولات

 تولیدات این شرکت شامل پنیر، کره، شیر، خامه، ماست، دوغ، انواع بستنی و آبمیوه است.

خطوط تولید

این مجموعه با داشتن کارخانه تولید بستنی به نام میهن با وسعت ۳/۶  هکتار، کارخانه تولید لبنیات به نام شهر لبنیات میهن با وسعت ۳۷ هکتار و کارخانه تولید بستنی و آبمیوه به نام «پاندا» میهن به وسعت ۱۸ هکتار، از بزرگ‌ترین مجتمع‌های صنایع غذایی کشور ایران محسوب می‌شود.

مجتمع دامداری

همچنین مجموعه میهن، مجتمع کشت و صنعت «سبز غزال» میهن را مشتمل بر دامداری ۴۰ هزار رأسی گاو شیری در زیربنایی به وسعت ۴۰ هکتار برای تولید شیر مورد نیاز کارخانه‌های لبنیات و بستنی میهن، به‌همراه مزرعه‌ای به وسعت ۲۵۰ هکتار در مجاورت دامداری، جهت کشت خوراک‌دام و علوفه دام‌های شیری خود، در استان مرکزی ایجاد کرده‌است.

تاریخچه

شرکت میهن در سال ۱۳۵۰ توسط ایوب پایداری تأسیس شد. او فعالیت خود را از نوجوانی با فروش بستنی به وسیله چرخ دستی آغاز کرد و شرکت میهن را به بزرگ‌ترین تولیدکننده بستنی و لبنیات در کشور تبدیل کرده ‌است که در حال حاضر هزاران نفر را در بخش‌های مختلف به خدمت گرفته و فضاهای تولیدی سرپوشیده آن به ۳۵۰ هزار متر مربع بالغ می‌گردد.

توزیع و فروش

ایجاد زنجیره بزرگ توزیع در کشور با بیش از ۶۰ مرکز توزیع، به میهن کمک کرد تا محصولاتش را در بیش از ۲۰۰ هزار فروشگاه در سراسر کشور عرضه کند و بالغ بر ۶۵٪ سهم بازار بستنی و ۵۰٪ سهم بازار شیر استریلیزه را در اختیار بگیرد. استفاده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی روز دنیا باعث شده محصولات میهن در مقاصد صادراتی مانند عراق، کویت، امارات متحده، پاکستان، عمان، قطر، روسیه، مالزی و افغانستان هم مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

در سال ۱۳۹۹ بخشی از شهرک لبنیات میهن واقع در شهرستان اسلامشهر دچار حریق شد که گفته شده این آتش‌سوزی خسارتی وارد نکرده است و توسط آتش‌نشانی خاموش شد.

برند شرکت میهن

برند شرکت میهن در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.

شرکت میهن در طول سال‌های فعالیت خود، افتخارات و لوح‌های تقدیر بسیاری کسب کرده که برخی از آنها به‌طور خلاصه عبارتند از:

سال ۱۳۹۳دریافت تندیس و کسب عنوان واحد سرآمد صنعت بستنی؛ ۱۳۹۴دریافت تندیس و کسب عنوان واحد سرآمد صنعت بستنی؛ ۱۳۹۴ دریافت تندیس زرین برند محبوب؛ ۱۳۹۵دریافت گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سازمان صنعت و معدن؛ ۱۳۹۵ دریافت تندیس از سازمان توسعه تجارت ایران؛ دریافت تندیس از سازمان صنعت و معدن؛ ۱۳۹۶ دریافت لوح سپاس در حمایت از تولید و اشتغال؛ ۱۳۹۶ دریافت نشان امین‌الضرب؛ ۱۳۹۹ لوح زرین رضایتمند مشتری و ...

زندگینامه بنیانگذار «میهن»

ایوب پایداری، پدر صنعت بستنی ایران و مدیرعامل شرکت فرآورده‌های لبنی میهن متولد سال ۱۳۳۵ شمسی در در روستای کندرود از توابع بخش صوفیان شهرستان شبستر در استان آذربایجان‌شرقی است. ایوب پایداری سال ۱۳۵۴ شرکت میهن را تأسیس کرد.

ایوب پایداری در سن پانزده سالگی ترک تحصیل کرد و به شهر تهران مهاجرت کرد. وی در تهران، به عنوان یک کارگر ساده در مغازه شیرینی فروشی یکی از هم روستایی‌های خود مشغول به کار شد. پایداری فعالیت خود را از دوره نوجوانی با فروش بستنی به وسیله چرخ دستی آغاز کرد.

پایداری در سال ۱۳۵۴ با اجاره مغازه‌ای در منطقه اسلام شهر تصمیم گرفت کار تولید بستنی‌های چوبی را در سطح محدود و به شکل کارگاهی آغاز کند. او پس از مدتی مغازه تولید بستنی یا همان کارگاه کوچک خود را به کارگاه نیمه صنعتی بزرگ‌تری در حوالی همان محل تبدیل کرد. او همچنین با یک دستگاه خاور یخچال دار به شهرستان‌های دور و نزدیک نیز بستنی می‌فرستاد. بستنی‌های ساده چوبی و لیوانی در دو نوع شیری و میوه‌ای و با طعم‌های وانیلی و شکلاتی. وی در ادامه اولین کارخانه تولید صنعتی بستنی را در منطقه اسلام‌شهر راه اندازی کرد.

پایداری برای ایجاد تحول و ارتقاء بیشتر، کیفیت محصولاتش به اروپا سفر کرد و در این سفر با مدل جدیدی از تولید آشنا شد. این مدل تولید به صورت تمام اتوماتیک و با تونل انجماد بستنی را تولید می‌کرد. ایوب در سال ۱۳۷۱ بستنی پریما یا مگنوم به بازار ایران وارد کرد.

پایداری در سال ۱۳۷۵ شمسی و پس از موفقیت‌هایی که در زمینه تولید بستنی به دست آورد، تصمیم گرفت وارد عرصه تولید محصولات لبنی نیز شود. در فاصله سال‌های ۱۳۷۵ و ۱۳۷۶ شمسی تولید شیر استریل را آغاز کرد. شهر لبنیات میهن (با وسعت ۳۷ هکتار) را تأسیس کرد.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز