خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانه‌ای صدور گرفت؛

ابراز نگرانی حامیان پزشکیان از فشارهای نمایندگان قزوین در انتخاب استاندار

ابراز نگرانی حامیان پزشکیان از فشارهای نمایندگان قزوین در انتخاب استاندار
کد خبر : ۱۵۳۸۰۲۹

ستاد انتخاباتی و حامیان دکتر مسعود پزشکیان در استان قزوین با صدور بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور و معاون اول او خواستار جلوگیری از دخالت های نمایندگان استان قزوین در انتخاب استاندار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ستاد انتخاباتی و حامیان دکتر مسعود پزشکیان در استان قزوین با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار خبرگزاری قرار گرفته از دخالت‌های نمایندگان استان قزوین ابراز گلایه کرده‌اند.

متن بیانیه به شرح زیر است.

"جناب آقای دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر عارف معاون اول محترم رئیس جمهور

جناب آقای دکتر قائم پناه معاون محترم اجرایی رئیس جمهور

سلام علیکم

پیروزی جنابعالی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تبلور دوباره مردم‌سالاری و احیای گفتمان مبتنی بر ضرورت مشارکت مردم و تکریم نظر و رای آنان اما مهم‌تر از اینها شعله‌ور شدن امیدی بود که همه دلسوزان انقلاب و ایران نگران خاموشی آن بودند.

جناب آقای پزشکیان،به خوبی آگاهید که آنچه مردم را با جنابعالی همدل و همراه کرد چیزی جز منش صادقانه و تاکید مکررتان بر اخلاق و ارجاعات مکررتان بر آموزه‌های دینی نبود. آموزه‌هایی که به مسئولان ضرورت راستگویی و وفای به عهد را یادآوری می‌کرد چنانکه قرآن مجید مى فرماید: «(وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کَانَ مَسْئُولا)؛ به عهد خود وفا کنید که از عهد (در قیامت) سؤال مى شود». رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز مى فرماید: «الْعِدَةُ دَیْنُ وَیْلٌ لِمَنْ وَعَدَ ثُمَّ أخْلَفَ وَیْلٌ لِمَنْ وَعَدَ ثُمَّ أخْلَفَ وَیْلٌ لِمَنْ وَعَدَ ثُمَّ أَخْلَفَ؛ وعده به منزله بدهکارى است. واى به حال کسى که وعده مى دهد و خلاف مى کند، واى به حال کسى که وعده مى دهد وخلاف مى کند، واى به حال کسى که وعده مى دهد و خلاف مى کند».

جناب پزشکیان در ایام رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری هواداری از ایده‌های مطرح شده جنابعالی و تلاش برای موفقیت‌تان ساده و سهل نبود. حامیان شما در استان‌ها با انواع محدودیت‌ها، مرارت‌ها و ملامت‌ها مواجه بودند و برای تحقق پیروزی چه رنج‌ها را بی لطف و عنایت و تنها از سر صدق و اعتماد به جان خریدند. اکنون خرسندیم که تصدی امر قوه مجریه به دست شماست از آن رو که دوست داریم کشتی به گِل نشسته مدیریت راه به دریای کفایت ببرد و امیدهای لرزان، استوار شود اما افسوس که همان جماعتی که تا دیروز کشور را اسیر منویات شخصی خود می‌کردند و امروز نیز آرزوی ناکامی دولت را دارند همچنان در تقلای امیال مذموم خویش‌اند.

جناب پزشکیان استان قزوین در روزهای گذشته منتظر انتصاب استانداری کاردان بود که ترجمان گفتمان جنابعالی برای بهبود اوضاع باشد. استانداری که باعث شود حامیان شما و عموم مردم استان به تحقق عهدی که با آنان بستید، اطمینان کامل پیدا کنند اما دریغ که آنچه امروز می‌شنویم چندان نامبارک است که به جد نگرانیم.

جناب پزشکیان مزید اطلاعتان عرض می‌کنیم چندی پیش اعضای ستاد انتخاباتی جنابعالی و صنوف مختلف مردم فعال در ستادهای حامی‌تان نظر به تلاش‌های صادقانه و‌ مستمر جناب آقای محمد علیخانی ( رییس ستاد انتخاباتی، نماینده ادوار مجلس و عضو سابق شورای شهر تهران) از ایشان درخواست کردند تا با معرفی به دولت به عنوان استاندار قزوین موافقت کنند ایشان اما با بزرگواری و مناعت طبع از قبول آن امتناع کردند زیرا نمی‌خواستند شائبه‌ای پیش آید و آن تلاش‌ها تفسیر به منویات شخصی شود. گزینه‌های دیگر، افرادی کاردان با کارنامه‌هایی درخشان بودند: آقایان "علی باقری" و‌ "رضا عسگری". آقای باقری معاونت استانداری  قزوین( دوره مرحوم امامی در دولت خاتمی) و مدیرکل سیاسی وزارت کشور را در کارنامه دارند و جناب آقای عسگری نیز مراحل مختلف مدیریتی در وزارت کشور( از بخشداری تا معاون فرمانداری و فرمانداری شهرستان های البرز و زنجان) را با موفقیت عهده‌دار بوده‌اند و هر دو شایسته، مورد وثوق و از جمله یاران موافق و همراه با برنامه‌های دولت جدید.

جناب پزشکیان در نهایت تاسف و علیرغم وجود افرادی مدیر، محبوب و معتقد به گفتمان جنابعالی باخبر شده‌ایم که همان جریانی که تا دیروز در جهت تخریب جنابعالی و تضییق حامیانتان می‌کوشیدند با عاملیت چهارنماینده کنونی استان در مجلس افرادی را برای سمت استانداری قزوین معرفی و مورد حمایت قرار داده‌اند و‌ با نهایت تعجب چراغ سبز هم گرفته‌اند.

جناب پزشکیان اکنون روی سخن‌مان با جنابعالی است و به تاسی از شیوه خودتان صریح و بی‌پرده پوشی و البته از سر دلسوزی می‌گوییم: نگذارید که آن سخنانی که از امام علی(ع) بر زبان آوردید تا مردم وفای به عهد و برابری قول و فعل از جنابعالی را باور کنند به ناباوری مبدل گردد و سرمایه اجتماعی اعتماد و اهتمام به بهبود، به‌ثمن بخس،چوب حراج بخورد.

جناب رییس‌جمهور فریاد از سر درد ما برای یک سمت و یک کرسی مدیریت نیست از هراس روزی است که در هجمه بداندیشانی که جز ناکامی‌تان چیزی راضی‌شان نمی‌کند، دیگر اعتماد و ارتباطی میان مردمِ پای‌کار در آن روزهای سخت با جنابعالی برقرار نباشد و میان شما و آنان، دیوار‌ ِحائلِ همان‌هایی باشد که نمی‌خواهند « من و تو، ما شویم!»

آقای رئیس‌جمهور به داد استان قزوین برسید، به داد باور و اعتمادی که در معرض تهدید است برسید، به داد ما برسید که به این جوانان و به این مردم گفتیم:« پزشکیان مصلحت را بر حقیقت و حقانیت و عافیت را بر منفعت ملت و‌مردم استان قزوین ترجیح نمی‌دهد» و حالا عرق شرم در برابر چشمان پرسشگر همان‌ها که برای شما تلاش کردند، بر چهره داریم. آقای رییس‌جمهور به داد حرمت و صداقتی که مردم از روز نامزدی‌تان در شما پیدا کردند و‌ به اعتبار آن رای دادند برسید. آقای رییس‌جمهور به داد وفاقی برسید که اگر میان شما و ما نباشد یقینا میان شما و آنها که می‌کوشند میان ما و شما بایستند، ایجاد نخواهد شد. و لو‌ بلغ ما بلغ.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز