مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس خبرداد؛
بازار فردوس ۲ در ضلع جنوبی حرم شاهچراغ (ع) افتتاح میشود
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس از افتتاح بازار فردوس ۲ به عنوان یکی از زیرساختهای گردشگری زیارتی فارس خبرداد.
به گزارش ایلنا، احمدرضا نقیب زاده در نشست خبری با خبرنگاران افزود: بازار فردوس ۲ در عرصه حرم مطهر شاهچراغ (ع) واقع شده است و با توجه به گستردگی واحدهای تجاری بازار که شامل ۸۲ مغازه است دیگر محصولات از جمله سوغات و صنایع دستی بفروش می رسد و در کل فعالیت های ۲۳ صنف در این بازار ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه بازارهای خرید در صنعت گردشگری از اهمیت زیادی برخوردارند، عنوان کرد: بسیاری از گردشگران سفرهای خود را با هدف خرید از بازارهای خاص برنامه ریزی می کنند. این بازارها میتوانند شامل مراکز، خرید بازارهای محلی صنایع دستی و محصولات خاص باشند که جاذبه های منحصر به فردی برای گردشگران فراهم می کنند.
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس ادامه داد: تقویت اقتصاد محلی بازارهای خرید منبع درآمد مهمی برای جوامع محلی است و فروش محصولات بومی و محلی به گردشگران نه تنها به اقتصاد منطقه کمک میکند بلکه به حفظ فرهنگ و سنت های محلی نیز منجر میشود.
نقیب زاده گفت: تجربه فرهنگی بازدید از بازارهای خرید محلی به گردشگران این امکان را می دهد تا از نزدیک با فرهنگ و سبک زندگی محلی آشنا شوند؛ این نوع تجربه ها بخش مهمی از جاذبه های گردشگری را تشکیل میدهند.
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس با بیان اینکه ایجاد اشتغال بازارهای خرید به ایجاد شغل در جوامع محلی کمک می کند، افزود: از فروشندگان و کارگران بازار گرفته تا صنعتگران و تولیدکنندگان بسیاری از افراد به طور مستقیم یا غیر مستقیم از فعالیت های تجاری در بازارهای خرید بهره مند می شوند در نتیجه بازارهای خرید نه تنها برای بهبود تجربه گردشگری مهم است بلکه به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق گردشگری نیز عمل میکنند.
وی به اهمیت برند در بازارها اشاره کرد و ادامه داد: برند بازار یکی از عوامل کلیدی در جذب گردشگران و تصمیم گیری آنها در انتخاب مقصد گردشگری است.
نقیب زاده گفت: اعتماد و اعتبار برندهای معروف و معتبر می توانند اعتماد گردشگران را جلب کنند وقتی یک مقصد گردشگری یا یک بازار برند قوی داشته باشد، افراد به آن اطمینان بیشتری دارند و احتمال انتخاب آن مقصد بیشتر می شود.
وی با یادآوری اینکه جذب گردشگران هدفمند برند بازار می تواند به جذب نوع خاصی از گردشگران کمک کند، تصریح کرد: مشارکت در تصمیم گیری گردشگران معمولاً وقتی به دنبال خرید یا تجربه چیزی خاص، هستند برندهای بازار در تصمیم گیری های آنها نقش مهمی دارند برندهای قوی می توانند خواسته ها و نیازهای خاص گردشگران را برآورده کنند.
افتتاح بازار برای خدمت رسانی بیشتر به زائران حرم
معاون توسعه و مدیریت منابع آستان شاهچراغ(ع) نیز در این نشست گفت: ایجاد بازار فردوس در جنوب حرم مطهر شاهچراغ (ع) از سال ۶۷ در دستور کار بوده و اکنون همکف و طبقه اول آن در مجاورت باب الرضا واقع در کوچه بین الحرمین آماده افتتاح و بهرهبرداری است.
علیرضا صحرائیان با اشاره به اینکه افتتاح این بازار آرزویی دیرینه برای خدمت رسانی بیشتر به زائران حرم و گردشگران مذهبی شیراز است، افزود: این بازار طی توافق نامهای با شرکت توسعه گردشگری فارس به سرانجام رسیده، قرارداد اجاره و راهاندازی آن منعقد شده و مغازههای این ۲ طبقه آماده واگذاری به فروشندگان و برندهای متقاضی است.
وی ادامه داد: دورنمای گردشگری مذهبی حرم مطهر شاهچراغ (ع) این است که خانواده های که برای زیارت به حرم میآیند، بتوانند یک روز کامل خود را در این آستان مقدس سپری کنند؛ پس از زیارت از موزه غنی حرم بازدید کنند، کودکانشان از بوستان استفاده کنند، برای صرف ناهار به دارالضیافه مراجعه کنند و سپس برای خرید سوغات به بازار فردوس مراجعه کنند.
صحراییان عنوان کرد: طبقه همکف بازار فردوس یکهزار و ۵۶۰ متر مربع و طبقه اول آن یکهزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا دارد.
معاون توسعه و مدیریت منابع آستان شاهچراغ(ع) اعلام کرد: بر اساس سیاستگذاری انجام شده، قرار است بازار فردوس ۲ با محوریت عرضه محصولات فرهنگ و گردشگری مذهبی راهاندازی راهاندازی شود.
وی اضافه کرد: زیرزمین این مجتمع نیز بیش از سه هزار متر مربع زیربنا دارد که اسکلت آن تکمیل است و آماده مشارکت با شرکت توسعه گردشگری یا هر شرکت دارای صلاحیت مشارکت است تا تجهیز و بهرهبرداری شود.