خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

نوسانات ارزی و تورم، صنعت هرمزگان را به چالش کشیده است

نوسانات ارزی و تورم، صنعت هرمزگان را به چالش کشیده است
کد خبر : ۱۵۰۱۱۰۲

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان با اشاره به مشکلات و دغدغه های فعالان اقتصادی گفت: نوسانات ارزی، تورم و بوروکراسی‌های اداری سبب کندی کار در حوزه صنعت است و اقتصاد و ناامیدی صنعتگران را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی زاده همچنین به اصلاح و بازنگری قوانین در حوزه صنعت اشاره کرد و افزود: در اصلاح قوانین باید ظرفیت های داخلی و تلاش برای ورود تکنولوژی نوین به این بخش مد نظر قرار گیرد.  

وی همچنین بررفع  چالش کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص در استان تاکید کرد و ابراز داشت: با پیوند بین صنایع و دانشگاه مشکل تأمین نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز صنایع برطرف خواهد شد.  

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات زیست محیطی حاصل از تمرکز و استقرار صنایع در یک نقطه استان بر لزوم توجه به توزیع متوازن صنعت در سواحل شرق و غرب استان تأکید کرد و افزود: یکی از دل‌نگرانی‌ها ما بحث‌های زیست محیطی صنایع است و باید برای تمرکز زدایی از صنایع در حاشیه شهر بندرعباس فکری کرد چرا که ما سواحل عریض و طویلی در استان هرمزگان داریم و می‌طلبد که در استقرار صنایع به مباحث زیست محیطی و توزیع متوازن صنعت در شرق و غرب استان توجه شود. 

حجت الاسلام عبادی زاده در ادامه خواستار توجه به بازاریابی و تجارت و همچنین احداث صنایع پایین دستی در راستای اشتغال آفرینی بیشتر در استان شد.  

گفتنی است، در پایان این مراسم از 27 واحد نمونه صنعتی و معدنی استان ( واحدهای نمونه صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی، پیشکسوت نمونه صنعتی، طرح های نمونه صنعتی، واحدهای نمونه معدنی، واحد نمونه مکتشف معدنی، واحدهای برتر در صنعت طراحی و مونتاژ آسانسور استان هرمزگان) با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز