خبرگزاری کار ایران

در گفت ,گو با ایلنا مطرح شد؛

در انتظار تحولات گسترده در عرصه کارگری و بازنشستگی هستیم/ انتصاب مدیرعامل کارآمد، شرط پایان دادن به بحران سازمان تأمین اجتماعی

در انتظار تحولات گسترده در عرصه کارگری و بازنشستگی هستیم/ انتصاب مدیرعامل کارآمد، شرط پایان دادن به بحران سازمان تأمین اجتماعی
کد خبر : ۱۵۲۸۵۹۹

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: اکنون که آقای میدری با تجربه معاونت در وزارتخانه به‌عنوان وزیر منصوب شد، در انتظار تحولات گسترده در عرصه کارگری و بازنشستگی هستیم.

حمید رضا امینی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در اصفهان اظهار کرد: دکتر پزشکیان همواره بر دولت وفاق تأکید کرده است، معنی دولت وفاق این است که متخصصان از هر گروهی با هدف بهبود شرایط کشور در دولت حضور یابند و با عملکرد درست خود، امید به آینده و آرامش را رقم بزنند و استمرار دهند؛ لذا اکنون که آقای میدری با تجربه معاونت در این وزارتخانه به‌عنوان وزیر منصوب شد، در انتظار تحولات گسترده در عرصه کارگری و بازنشستگی هستیم.

 وی ادامه داد: وزیری با تفکرات کارفرمایی، نمی‌تواند وزارتخانه‌ای را اداره کند که وظیفه اصلی آن خدمت‌رسانی به کارگران، بازنشستگان و دهک‌های پایین جامعه است و از آنجاکه مهم‌ترین چالش کارگران و بازنشستگان، حقوق و دستمزد است، آقای میدری باید تکلیف این چالش را برای همیشه روشن کند و برای همیشه برداشت سلیقه‌ای از ماده ۴۱ قانون کار را پایان داده و دستمزد بر اساس واقعیت‌های اقتصادی یعنی تورم واقعی یا سبد معیشت افزایش یابد.

 دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان افزود: سازمان تأمین اجتماعی ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در بخش شاغلان، بازنشستگان و خانواده آنان تحت پوشش دارد که در زمینه‌های گوناگون به‌ویژه درمان، به آنان خدمات می‌دهد و مستمری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته را پرداخت می‌کند. شرکت شستا بیش از ۲۰۰ شرکت بزرگ در عرصه‌های گوناگون از نفت تا دارو، صنعت و … در اختیار دارد که هر کدام در تأمین نیازهای کشور جایگاه ویژه و تأثیرگذاری دارند.

سهم تامین اجتماعی در بودجه سالانه گنجانده شود

وی تصریح کرد: انتخاب مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یکی از تصمیمات حیاتی وزیر کار است و ازآنجاکه تأمین اجتماعی در حوزه‌های درمان، اقتصادی، بیمه‌ای و رفاهی فعالیت گسترده‌ای دارد، باید فردی برگزیده شود که نسبت به همه آنها تسلط داشته باشد.

امینی بیان کرد: باتوجه‌به شعار عدالت‌محوری رئیس‌جمهور دولت‌ها در تمامی ادوار گذشته دست در جیب سازمان تأمین اجتماعی کرده‌اند و کار بجایی رسیده که بدهی دولت به سازمان از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان گذشته که این بدهی بزرگ‌ترین چالش اقتصادی و اجتماعی کشور است و این دسته‌گل دولت‌های گذشته است؛ لذا ازآنجاکه امکان پرداخت یک‌باره این بدهی نیست، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی باید اقتدار، احساس مسئولیت و توان لازم را داشته باشد تا در دوره ۴ ساله اول دولت پزشکیان، بخشی از مطالبات سازمان را از دولت بگیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تاکید کرد: موضوع دیگر ۲۶ قانون تحمیلی به سازمان تأمین اجتماعی است، دولت‌ها هرگاه که کم آورده‌اند، دست در جیب سازمان تأمین اجتماعی کرده و حجم بزرگی از بدهی را قطار کرده‌اند. در دولت مدعی عدالت، باید واگن‌های حمایتی که دولت‌های گذشته به لوکوموتیو تأمین اجتماعی قلاب کرده‌اند، باز کند تا نقش تأمین اجتماعی به‌عنوان سازمان بیمه‌ای به ظهور برسد. دولت‌ها در بودجه و اسناد بالادستی، سهمی برای سازمان تأمین اجتماعی قائل نشده‌اند؛ بنابراین وزیر کار باید مدیرعاملی برای تأمین اجتماعی برگزیند که مطالبات سازمان را تا دریافت ریال آخر پیگیری کند و برای تحقق این مهم، سهم سازمان در بودجه سالانه گنجانده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز