خبرگزاری کار ایران

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

نقش رئیس جمهور در توسعه همه‌جانبه کشور بسیار مؤثر است

نقش رئیس جمهور در توسعه همه‌جانبه کشور بسیار مؤثر است
کد خبر : ۱۴۹۵۰۸۰

فقدان مدیریت و علم، عنصر مفقوده این سرزمین است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: نقش رئیس جمهور در مناسبات بین‌المللی و توسعه همه‌جانبه کشور بسیار مؤثر است و بر همین اساس فردی که می‌خواهد آینده کشور را برای 4 سال در دست بگیرد باید نسبت به تمام امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی اشراف کامل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود صادقی در مراسم گشایش ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی، افزود: فقدان مدیریت و علم، عنصر مفقوده این سرزمین است که رئیس جمهور و دولتی علم‌گرا می‌تواند از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه و آبادانی میهن استفاده کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در سطح خرد با زندگی روزمره مردم سر و کار دارد. زمانی که وزرای مردمی و متخصص در هیئت دولت باشند، تصمیمات مهم و عاقلانه و کاربردی در کشور اتخاذ می‌شود. نیاز است در تحولات حساس احتمالی در سطوح کلان نظام، صدا و زبانی از کف جامعه در تصمیم‌گیری‌های کلان حضور داشته باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران سرزمینی سرشار از منابع‌طبیعی، نیروهای انسانی، استعدادهای سرشار و موقعیت راهبردی است. بر این اساس حضور در انتخابات وظیفه تمام مردم است. طیف‌های سیاسی وظیفه دارند در فرصت باقی‌مانده به جهت حضور پرشور مردم در این فرایند ملی گام‌های بلندی بردارند.

صادقی تصریح کرد: در عصر رسانه و شبکه‌ها باید از تمام لحظه‌ها استفاده کنیم و مملکت را از تصمیمات غیر مدیریتی خارج کرده و طعم زندگی را به مردم بچشانیم. در این راستا می‌توان امید را در دل ایرانیان مقیم در خارج برای بازگشت به وطن زنده کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شورای نگهبان اشاره کرده و بیان داشت: شورای نگهبان انتخابات را فیلتر کرده و قدرت انتخاب مردم را محدود می‌کند. از این جهت اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته به تصمیم مذکور رسیدند و خاتمی هم در انتخابات مشارکت نکرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به فعالیت‌های اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات اشاره داشته و تأکید کرد: جبهه اصلاحات بنا دارد با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حمایت همه‌جانبه از نامزد مورد نظر خود، 8 تیر ماه 1403 را به دوم خردادی دیگر تبدیل کند.

صادقی ابراز داشت: مسعود پزشکیان انسانی با صداقت، توانمند، مردمی، متعهد، تعامل‌گرا، صادق، شجاع، با شعار تخصص‌گرایی است و با توجه به تجربه بسیاری که دارد می‌تواند رئیس جمهور موفقی برای اداره امور کشور باشد. امیدواریم این فرصت را پیدا کند که تفکرات علم گرایی‌اش در ایران حاکم شود.

وی اضافه کرد: تخصص‌گرایی شعار اصلی مسعود پزشکیان است. این رویکرد اساسی می‌تواند هر فردی را در راستای تخصص، توانایی و توانمندی او در لایه‌های مختلف مدیریتی ساماندهی کند و بدون شک با این تفکر فعالیت‌ها به سامان می‌رسد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: بعد از حادثه تلخ سقوط بالگرد شهدای خدمت، مسئولین مملکت و کارگزاران نظام و احزاب سیاسی و مردم غافلگیر شدند. در این راستا همه باید تلاش کنند که این تهدید تبدیل به فرصت شود.

صادقی با تأکید بر اینکه انتخابات فرصت تجلی اراده ملت است، افزود: تمامی مردم ایران در تکاپوی برگزاری یک انتخابات استثنایی هستند که باید ظرف 50 روز دولت جدید تشکیل شود. در این راستا باید توان حداکثری را برای حضور مردم در روز انتخابات به کار بست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در انتخابات‌های اخیر به ویژه انتخابات اسفندماه شاهد ظهور کم‌فروغ رأی‌دهندگان در پای صندوق‌های رأی بودیم. لذا امیدواریم این انتخابات زمینه‌ای برای بازگشت مردم به عرصه اثرگذاری آنها در سرنوشت سیاسی و خروج مردم از بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت خود شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در انتخابات اسفند ماه گذشته نظر عده‌ای بر این بود که ابتدا شورای نگهبان کاندیداها را اعلام کند و سپس جبهه اصلاحات از بین کاندیداهای تأییدشده، کاندیدای مورد نظر خود را معرفی کند.

صادقی تصریح کرد: اما نظر اکثریت جبهه اصلاحات بر این بود که ابتدا کاندیدای مورد نظر اعلام شود. اگر مطابق راهبرد کاندیداهای اصلاح‌طلبان تأیید شدند، اصلاحات در انتخابات حضور پیدا کند. اگر تأیید نشدند اصلاحات هم حضور نداشته باشد. معنا ندارد یک حزب کاندیدا نداشته باشد، اما در انتخابات مشارکت فعال داشته باشد.

وی بیان داشت: در اسفندماه، انتخابات، رقابتی نبود و از همان مرداد ماه مشخص بود قراری بر رقابتی بودن انتخابات نیست. از سویی دیگر پیش‌بینی می‌شد در آن انتخابات به دلیل وقایع اسفبار سال 1401 مشارکت زیادی اتفاق نیفتد و طبق پیش‌بینی‌ها مشارکت پایین بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز