خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استانداری مرکزی:

عملیات نقطه‌زنی برای شناسایی محل دقیق مفقودین معدن شازند ادامه دارد

عملیات نقطه‌زنی برای شناسایی محل دقیق مفقودین معدن شازند ادامه دارد
کد خبر : ۱۴۹۵۰۶۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: عملیات نقطه‌زنی و سنداژ برای شناسایی محل دقیق مفقودین معدن شازند که از شب گذشته آغاز شده بود به صورت فنی و تکنیکی با بهره‌گیری از تمام توان دستگاه‌های اجرایی شدت گرفته است.

به گزارش ایلنا، بهنام نظری افزود: در ارتباط با آخرین وضعیت جستجوی 2 تن از مفقودین حادثه ریزش معدن در شهرستان شازند، باید عنوان کرد که حجم بالای آوار و وزن بالای سنگ‌های ریزش کرده که به بیش از 300 تن می‌رسد فرایند جستجو و آواربرداری را سخت و دشوار کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس گمانه‌زنی‌های‌ برخی از کارگران در خصوص محل فعالیت ماشین‌آلات معدن ‌و همچنین با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و جسدیاب برای جستجوی مفقودین و همچنین دستگاه‌های فلزیاب برای ردیابی ماشین‌آلات عملیات آواربرداری و پیداکردن مفقودین با حضور تیم فنی و مهندسی ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: گرچه به‌رغم تاریکی هوا فعالیت تیم امدادی و مهندسی ادامه داشت، اما با روشن شدن هوا از ساعت 4:30 بامداد امروز جلسه مدیریت بحران در نقطه محل وقوع حادثه تشکیل شد و تقسیم وظایف مجدداً مورد تأکید قرار گرفت.

نظری تصریح کرد: چند دستگاه اکیپ فنی در محل مستقر هستند، اما به علت آنکه نیاز به دستگاه‌های ویژه بود، دستگاه‌ها شبانه از شهرستان محلات و برخی شهرهای همجوار به محل حادثه ریزش معدن منتقل شد. بر این اساس اکیپ‌های متعدد امدادی، فنی و مهندسی، امنیتی و انتظامی در محل وقوع حادثه مستقر هستند.

وی بیان داشت: این احتمال وجود دارد که عملیات شبانه جستجو با درصد خطای بالاتری انجام شود. پس از گمانه‌زنی در مورد نقاط محبوس شدن مفقودین و ماشین‌آلات آنها که شب گذشته انجام شد، کار جستجو صبح امروز با روشن شدن هوا شدت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی به وضعیت خطرناک محل حادثه اشاره داشته و تأکید کرد: محل ریزش معدن در وضعیت قرمز قرار دارد و به همین دلیل تحت مراقبت است تا از ورود افراد برای پیشگیری از وقوع حادثه جلوگیری شود.

نظری ابراز داشت: اگر روند عملیات جستجو کند است به این دلیل است که جوانب احتیاط رعایت و ایمن سازی برای پیشگیری از حادثه جدید انجام می‌شود. چنانچه ایمن‌سازی و جوانب احتیاط در حین عملیات انجام نشود احتمال وقوع اتفاق تلخ دیگری وجود دارد که شرایط را نگران کننده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حجم بالای آوار و ریزش سنگ‌ها نشان می‌دهد عملیات آواربرداری زمان‌بر باشد. اما با این حال سعی خواهیم کرد تا فرایند آواربرداری و سنگ‌برداری از محل ریزش معدن با جدیت ادامه پیدا کند و نتیجه هر چه زودتر مشخص شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی به احتمال پیدا شدن مفقودین اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی با حجم بالای آوار نمی‌توان زمان مشخصی برای یافتن مفقودین اعلام کرد. تلاش خواهیم کرد که در سریعترین زمان ممکن عملیات جستجوی مفقودین به اتمام برسد.

نظری افزود: یک اصل مهم در عملیات جستجوی مفقودین حوادث این چنینی این است که در فرایند جستجو، تیم امدادی و فنی مهندسی دچار حادثه جدید نشوند. چرا که سنگ‌ها لرزان بوده و پایه ثابتی ندارند و به محض هرگونه بی‌احتیاطی احتمال وقوع خطر حادثه جدید دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته پیکر 2 تن از مفقودین پیدا شده است، ادامه داد: بعید است مفقودین با این حجم از آوار زنده مانده باشند. تلاش خواهیم کرد که با پیدا کردن مفقودین حادثه ریزش معدن خانواده‌های آنها از دل‌نگرانی خارج شوند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز