خبرگزاری کار ایران

جنگل‌ها و پهنه‌های زیست محیطی اصفهان در معرض آتش‌سوزی هستند

جنگل‌ها و پهنه‌های زیست محیطی اصفهان در معرض آتش‌سوزی هستند
کد خبر : ۱۴۹۲۱۳۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: ٣/۶ میلیون هکتار از عرصه‌های استان شامل جنگل‌ها و مراتع و پهنه‌های زیست محیطی در روزهای پیش‌رو با توجه به افزایش دمای هوا، بطور جدی با خطر آتش سوزی مواجه است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، منصور شیشه‌فروش در جلسه مدیریت بحران و جلوگیری از آتش سوزی در منابع و پهنه‌های طبیعی استان اصفهان اظهار داشت: حفاظت از این عرصه شامل ٢ میلیون هکتار منابع طبیعی و ۱.۶ میلیون هکتار پهنه‌ زیست محیطی ضروریست.

وی اضافه کرد: با توجه به نزولات آسمانی مناسب در ماه‌های گذشته و افزایش پوشش گیاهی در جنگل‌ها و مراتع و در عین حال افزایش دمای هوا در روزهای آینده، با خطر جدی آتش سوزی در استان مواجهیم، بنابراین آمادگی ۱۰۰ درصدی دستگاه‌های اجرایی مناطق مختلف بویژه با محوریت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان تصریح کرد: اگرچه در ٢ سال اخیر نسبت به دهه گذشته حدود ۹۰ درصد از آتش سوزی‌های منابع طبیعی و پهنای زیست محیطی استان کاهش یافته است اما این به منزله بی‌احتیاطی و بی‌تفاوتی نیست بنابراین باید با تجهیزات کامل و توجیه عوامل مختلف برای هرگونه حوادث احتمالی در مراتع و جنگل‌ها آماده باشیم.

شیشه‌فروش با بیان اینکه اعزام ماشین آلات و تجهیزات امدادی و اطفاء حریق به مناطق مورد نظر باید در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد، گفت: اداره های منابع طبیعی، شهرداری‌ها و فرمانداری و سازمان‌های دیگر موظف‌اند در زمان اعلام نیاز و بدون در نظرگرفتن محدوده مورد نظر خود برای مهار آتش سوزی در نواحی دیگر همکاری کنند و در این پیوند ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز از تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط با مهار حریق در استان و در همه بخش‌ها هم ضروریست.

وی خاطرنشان کرد: آتش سوزی در یک هکتار جنگل دست کم ۱۰ میلیارد و در یک هکتار مرتع حداقل سه میلیارد ریال ضرر بدنبال خواهد داشت و این بدون احتساب مشکلات و ضررهای زیست محیطی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش ملاحظات مربوط به حریق باید بطور مداوم در دستور کار سازمان‌ها و نهادهای مختلف قرار گیرد، اظهار کرد: بویژه گردشگران مسافران، رانندگان، کشاورزان و دامداران و بطورکلی عموم مردم باید توجیه شوند که انداختن ته سیگار، کبریت و بطری در طبیعت و یا رها کردن آتش و خاموش نکردن آن در برخی از شرایط باعث بروز یک فاجعه در یک جنگل یا مرتع می‌شود.

شیشه فروش تاکید کرد: معرفی افراد مخرب جنگل‌ها و مراتع بخصوص با آتش سوزی‌های عمدی به مراجع قضایی و برخورد قاطع با آنان باید بدون هیچ چشم پوشی دنبال شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز