خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی پلس فتا:

حضور ۱۱۶ تا ۱۲۰ میلیون نفر در بازی همستر/ ۱۸ پرونده کلاهبرداری تشکیل شده است

حضور ۱۱۶ تا ۱۲۰ میلیون نفر در بازی همستر/ ۱۸ پرونده کلاهبرداری تشکیل شده است
کد خبر : ۱۴۹۲۰۰۵

معاون اجتماعی پلس فتا از ایجاد ۱۸ پرونده کلاهبرداری در باره‌ی بازیِ همستر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص بازی همستر گفت: هیچ کارشناس داخلی و خارجی خوشبینی صد در صد نسبت به این بازی ندارد. خودشان اعلام کرده‌اند که روی بستر بلاک چین، رمز ارز را بالا می‌آوریم و در صرافی‌ها لیست می‌کنیم، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: تفاوت بازی همستر با نات کوین در این است که در نات کوین حدود ۲۵ میلیون نفر در این فعالیت شرکت کردند، اما در حال حاضر حدود ۱۱۶ تا ۱۲۰ میلیون نفر در بازی همستر حضور دارند. این امر خودش یک چالش است. بدین صورت که وقتی تعداد زیادی رمز ارز وجود دارد یعنی فروشنده‌های زیادی نیز وجود دارد. از طرفی هم هر چیزی که فروشنده زیاد داشته باشد، قطعا کاهش قیمت پیدا می‌کند.

پاشایی افزود: اگر بخواهیم از آسیب‌های آن صحبت کنیم باید در نظر داشت که هنوز معلوم نیست چه کسی آن را توسعه می‌دهد و کدام کشور پشت قضیه است، لذا باید به این نکات توجه کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا درخصوص مخاطراتی که این بازی برای هموطنان می‌تواند داشته باشد، توضیح داد: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی، ۱۸ مورد کلاهبرداری و پرونده شکایت گزارش شده است. بدین صورت که از طریق تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام، افرادی مدعی شدند که کارت بازی یا کدهای مخفی بازی را به شما می فروشیم که شما بتوانید روزانه به شش میلیون سکه اضافه برسید. شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ پل ارتباطی ما با هموطنان است. من پیشنهاد می‌کنم که هموطنان وارد این چالش نشوند. اگر به عنوان تفریح یا سرگرمی به آن نگاه می‌کنند، جدا از وقتی که از آن‌ها می‌گیرد باید آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آن را هم در نظر بگیرند.

وی متذکر شد: معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: رمرز ارزها بازار جدیدی‌اند که هنوز در کشور ما قوانین مربوط به آن مشخص نیست. رمز ازرها یا ارز‌های دیجیتال یک کلاس جدیدی از دارایی هستند اما در کشور ما فرایند قانونی خودش را ندارد.

پاشایی گفت: یه عده مجرم سایبری فضای مجازی ما را مانیتورینگ می‌کنند. به طور مثال یک پلتفرم مجرمانه طراحی می‌کنند و با ایجاد یک حساب کاربری خودشان را به عنوان پشتیبان بازی اعلام می‌کنند و با زبان انگلیسی و بعضا با زبان فارسی از افراد پول می‌خواهند که مثلا سکه‌های آن‌ها را افزایش بدهند.

او ادامه داد: هنوز مشخص نیست که چه صرافی این پول را برای ما تبدیل کند. لذا توصیه می‌کنم به عنوان سرگرمی و نه به عنوان منبع درآمد به آن نگاه کنند. چون نات کوین به یکسری از تعهدات خود عمل کرده نمی‌توان با قطعیت در مورد این بازی نیز اطمینان داشت. هیچ کارشناسی هم به صورت رسمی این را اعلام نکرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازی همستر یک مینی اپ است که روی گوشی افراد قرار می‌گیرد و از طریق دسترسی‌هایی که به گوشی افراد پیدا می‌کند احتمال سرقت اطلاعات تلفن همراه نیز وجود دارد. از طرفی اطلاعات حجم وسیعی از هموطنان در یک سرور ذخیره می‌شود که این امر نیز می‌تواند خود یک تهدید باشد. همین طور اگر این رویا محقق نشود پیامد‌هایی مثل افسردگی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز