خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر:

هلال احمر ایران در دنیا با برند علم و فناوری شناخته می‌شود

هلال احمر ایران در دنیا با برند علم و فناوری شناخته می‌شود
کد خبر : ۱۴۲۹۱۸۱

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: نقشه اصلی ما این است که با همکاری روس‌ اتم، هاب استریل تجهیزات پزشکی در کشور و عرصه ملی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا عسگری» مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در نخستین سمینار کاربرد پرتو دهی الکترونیکی که صبح امروز برگزار شد، گفت: ما در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی داریم که ما را از سایر جمعیت هلال احمر در دنیا متمایز می‌کند غالب خدمات جمعیت‌های هلال احمر دنیا امداد و نجات است. اما هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دنیا با برند علم و فناوری شناخته می‌شود. 

وی ادامه داد: ما در حوزه دانش و صنعت در هلال‌احمر تاکید داریم. در دوران جنگ آنقدر در مضیقه بودیم که تصمیم گرفتیم خودمان تولید کننده سرنگ باشیم سرنگ هلال ایران‌ بعد از گذشت دو دهه گام‌های مهمتری را برداشته است. 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تصریح کرد: در حوزه دیالیز اقدامات موثری در هلال احمر صورت گرفته است همچنین فرآورده‌های تزریقی و ست تالاسمی در شرکت تجهیزات هلال تولید می‌شود و گام بزرگی برای اولین بار در کشور قرار است در این شرکت اتفاق بیفتد. 

عسگری تصریح کرد: ما پیوند قوی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و سازمان انرژی اتمی را در اینجا داریم و در این قدم کاملا استوار هستیم و نقشه اصلی ما این است که با همکاری شرکت روس اتم هاب استریل تجهیزات پزشکی درکشور و عرصه ملی باشیم. 

وی ادامه داد: در حال انعقاد تفاهم نامه ای هستیم که همه منافع ملی ما حفظ شود پیش بینی ما این است که تا پایان سال نهایی شود.

عسگری با بیان اینکه این کار از خروج ارز هم جلوگیری می کند، گفت: باتوجه به اینکه تنها یک درصد از تجهیزات پزشکی به شیوه پرتودهی الکترونیک استریل می شود و با این اتفاق افزایش پیدا خواهد کرد به استاندارد دنیا نزدیک خواهیم شد.

«پژمان شیرمردی» معاون سازمان انرژی اتمی نیز گفت:ما در دنیا از کشورهایی هستیم که متاسفانه بیشترین ضایعات محصولات وکشاورزی را داریم و پرتوها می‌تواند این ضایعات را کاهش دهد. 

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی اقدامات خوبی را شروع کردیم ۱۲ منطقه را شناسایی کرده‌ایم که این اقدامات انجام می‌شود. 

شیرمردی با اشاره به نقش پرتوها در صنعت ادامه داد: یکی از مهمترین کاربرد پرتوها برای سبک‌سازی نفت سنگین است. همچنین در حوزه محیط زیست کارهای خوبی انجام داده ایم.

معاون سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در بخش کاربرد پرتوها می‌توان به حوزه بهداشت و سلامت اشاره کرد در حوزه تولید مواد در سازمان انرژی اتمی موادی تولید شده که در بهداشت و درمان موثر است.

وی تصریح کرد: استریل تجهیزات پزشکی یکی از مهمترین موضوعاتی است که از آن در این چهل سال گذشته غافل بودیم که در دولت سیزدهم حمایت جدی از بخش پرتودهی در حوزه غذا و سلامت شده است که یکی از مصداق‌های آن استریل تجهیزات پزشکی است. ۴ سامانه پرتو دهی امروز داریم که در یزد، قزوین، تهران و بناب قرار دارد. امروز تنها یک درصد از کالاهای پزشکی پرتودهی می‌شود که اصلا مناسب نیست و باید آن را افزایش دهیم. امروز بهترین روش برای استریل کالاهای پزشکی پرتودهی است که بسیار سریع است و نیازی به باز کردن بسته نیست چراکه پرتوها قدرت نفوذ به بسته‌ها را دارد. در بلند مدت ارزان‌تر حساب می‌شود و از بعد اقتصادی به صرفه است. از این پرتودهی علاوه بر استریل می‌توانیم مواد جدید دانش بنیانی تولید کرد که در حوزه پزشکی استفاده می‌شود. اهمیت پرتودهی بر کسی پوشیده نیست و دنیا به سرعت به این سمت می‌رود و ما هم باید به این سمت برویم. سند راهبردی سازمان این موضوع را دیده‌ایم و سند راهبردی تجهیزات پزشکی را نهایی کرده ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز