خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های استان تهران:

آزادی ۴۸۰ نفر زندانی نیازمند در نیمه نخست سال/ ستاد دیه تهران رتبه اول کشور را کسب کرد

آزادی ۴۸۰ نفر زندانی نیازمند در نیمه نخست سال/ ستاد دیه تهران رتبه اول کشور را کسب کرد
کد خبر : ۱۵۳۸۲۳۴

طی شش ماه نخست سال جاری، نیکوکاران در میدان رقابت و ایثار، زمینه آزادی ۴۸۰ نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد را فراهم کرده، به کانون خانواده‌هایشان بازگرداندند تا رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان تهران، امسال طی شش ماه نخست، نیکوکاران در میدان رقابت و ایثار مال، بدهی ۴۸۰ نفر زندانی بدهکار را پرداخت کرده‌اند که نسبت زندانیان آزاد شده نسبت به نیمه نخست سال گذشته رشد بیش از ۸۵ درصدی دارد. 

مدیر کل زندان‌های استان تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: کمک به آزادی زندانیان نیازمند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی ناشی از حبس سرپرست خانوار موثر است، علاوه بر این اهدای لبخند شادی به فرزند زندانی صدقه جاریه بوده، آثار و برکات آن در زندگی فرد نیکوکار دیده می‌شود. 

سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، نیکوکاران استان تهران، زمینه آزادی ۴۸۰ نفر شامل ۴۳۸ نفر مرد و ۴۲ نفر زن زندانی نیازمند را فراهم کردند. 

حیات الغیب تصریح کرد: بدهی کلی این تعداد مددجوی نیازمند بیش از هزار میلیارد تومان بود که۸۱ درصد آن با قبولی اعسار از سوی مراجع قضایی کاهش یافت تا مددجویان واجد شرایط بعد از آزادی به صورت اقساط بدهی خود را پرداخت کنند. 

عضو هیأت امنای ستاد دیه استان تهران افزود: شکات این افراد از ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طلب خود گذشت کردند که در این امر خیر سهیم شدند و مابقی از محل کمک‌های واریزی نیکوکاران و نیز آورده خانواده‌های زندانیان تأمین شد تا در این مدت ۴۸۰ نفر آزاد شوند. 

بنا به این خبر، ۱۲۳ نفر هم از طریق مشاوره‌های مددکاران ستاد دیه و زندانها آزاد شده، به کانون خانواده‌هایشان بازگشته‌اند و روند آزادی زندانیان در نیمه دوم سال نیز ادامه دارد. 

شایان ذکر است: خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز