خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

دستگاه‌هایی که مسئولیت ایمنی کارگران را برعهده دارند، نباید از قبول مسئولیت شانه خالی کنند

دستگاه‌هایی که مسئولیت ایمنی کارگران را برعهده دارند، نباید از قبول مسئولیت شانه خالی کنند
کد خبر : ۱۵۳۸۵۸۵

دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز ضمن گرامیداشت یاد کارگران جان باخته حادثه معدن طبس گفت: دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که مسئولیت ایمنی کارگران را برعهده دارند، نباید از قبول مسئولیت شانه خالی کند.

به گزارش ایلنا، علی راستگو در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی تأمین اجتماعی فارس ضمن گرامیداشت یاد کارگران جانباخته حادثه معدن طبس، گفت: از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که مسئولیت ایمنی کارگران را برعهده دارند، گلایه‌مند هستیم و امیدواریم با رعایت ضوابط و قوانین شاهد تکرار چنین رویدادهای تلخی نباشیم.

وی خواستار توجه جدی مسئولان به معیشت کارگران شد و بیان کرد: کارگران در افزایش تولید، ارتقای بهره‌وری و مهم‌تر از همه تحقق شعار سال نقش اساسی دارند و ارج نهادن به تلاش‌های آن‌ها می‌توان به عزت و بالندگی کشور امید بست.

وی بیان کرد: رعایت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حفاظتی و ایمنی مصوب شورای عالی حفاظت فنی برای کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار، کارفرمایان، کارگران و کارآموزان الزامی است.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش از بازنشستگان درخواست کرد تا اهتمام بیشتری نسبت به آگاهی از اطلاعیه‌ها و رویدادها داشته و مطالبه‌گر حقوق قانونی خود باشند.

راستگو همچنین گفت: از بازنشستگان درخواست داریم پیوند و ارتباطات خود را با تامین اجتماعی تقویت کرده و در آیین‌هایی که برگزار می‌شود، مشارکت پررنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کانون بازنشستگان برنامه‌های متعددی را درجهت بهبود وضعیت بازنشستگان در دست انجام دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه ما رساندن بازنشستگان به حق و حقوق قانونی آن‌ها است که شایسته دستیابی به آن هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی مدیون جانفشانی شهدا است و همه ما وظیفه داریم خدمت به جامعه و تکریم ارباب رجوع نهضت مقدس آنان را ادامه دهیم و به وصایای ارزشمند آن‌ها عمل کنیم.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان فارس با عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله و شهدای نهضت مقاومت اظهار کرد: خون مطهر شهدا زمینه‌ساز نابودی همیشگی رژیم کودک‌کش صهیونیستی خواهد شد و چهره منفور آن‌ها را به جهانیان نشان داد.

دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز خواستار برگزاری بیشتر محافل قرآنی در سطح جامعه شد و گفت: عمل به فرمایشات پروردگار متعال و قرائت قرآن انسان را در مسیر صحیح قرار می‌دهد.

راستگو، حضور طیف‌های متنوع سنی در مسابقات قرآنی را ارزشمند توصیف کرد و افزود: فراگیری ارزش‌های دینی در جامعه به استحکام بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد و باید با برگزاری محفل‌های قرآنی به استقبال این موضوع رفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز