خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

تلاش بر رفع نقاط حادثه‌خیز از مصادیق پیشگیری از تصادفات رانندگی است

تلاش بر رفع نقاط حادثه‌خیز از مصادیق پیشگیری از تصادفات رانندگی است
کد خبر : ۱۴۲۷۰۳۴

وزیر کشور گفت: تلاش بر رفع نقاط حادثه‌خیز و تشدید کنترل‌های جاده‌ای با عزیمت دستگاه‌های مختلف برای مراقبت از ترددها از مصادیق پیشگیری از تصادفات رانندگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر) در رزمایش طرح ترافیکی زمستانه ۱۴۰۲ و مراسم رونمایی از پهپادهای پلیس راهور فراجا گفت: زندگی انسان‌ها در حمل‌ونقل می‌گذرد و تحرک و حرکت بخش مهمی از عمر افراد را شامل می‌شود. این تحرک ضمن همه نقاط مثبتی که دارد و در واقع یک نوع از پیشران برای حرکت رو به جلو است و توسعه‌ها، تحول‌ها و پیشرفت‌ها در مسیر این حرکت‌ها انجام می‌شود، در جای خود مشکلاتی دارد که اگر به اندازه کافی به آنها پرداخته و توجه نشود، می‌تواند آثار زیان‌باری داشته باشد.

وی افزود: عزیزان زیادی در دستگاه‌های مختلف اعم از پلیس راهور، هلال احمر، اورژانس، راهداری، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و سایر یگان‌های خدمت‌رسان به این دستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند تا مردم سفرهای ایمن و امنی را داشته باشند.

وزیر کشور با تاکید بر این که تلاش بر رفع نقاط حادثه‌خیز و تشدید کنترل‌های جاده‌ای با عزیمت دستگاه‌های مختلف برای مراقبت از ترددها از مصادیق پیشگیری از تصادفات رانندگی است، عنوان کرد: مردم باید پیش از شروع سفرهای خود به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و در مواقعی که وضعیت هوا نامطلوب است، از رفتن به ارتفاعات و تردد در جاده‌ها پرهیز کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن حوادث ترافیکی در سطح کشور گفت: این هدف با رسیدن به‌موقع نیروهای امدادرسان به صحنه، انتقال سریع مصدومان به مراکز درمانی و کمک گرفتن از تجهیزات، دانش‌ها و فناوری‌های جدید حاصل می‌شود.

وحیدی تاکید کرد: بار دیگر باید یادآور شویم که در اربعین امسال شاهد کاهش آمار جان‌باختگان حوادث جاده‌ای بودیم که این امر با همکاری مردم و هماهنگی کامل پلیس و دستگاه‌های امدادرسان میسر شد.

وی در پایان گفت: لازم است از همه عزیزانی که در دستگاه‌های امدادی فعالیت می‌کنند، تشکر و یادآوری کنم که در کنار پلیس و این دستگاه‌ها، آتش‌نشانی هم جایگاه بسیار مهمی در امدادرسانی در حوادث دارد.

گفتنی است، رزمایش طرح ترافیکی زمستانه ۱۴۰۲ و مراسم رونمایی از پهپادهای پلیس راهنمایی و رانندگی ویژه رصد جاده‌های کشور، صبح امروز با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور فراجا و جمعی از مسئولان و فرماندهان پلیس، وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) (دانشگاه علوم انتظامی امین سابق) برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز