خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد مطرح کرد؛

گلایه زوج های یزدی در خصوص دشواری های دریافت وام ازدواج/ لزوم تسریع بانک‌ها در روند پرداخت تسهیلات ازدواج

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۷۶۹

استاندار یزد با اشاره به بررسی میدانی روند پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن با حضور در بانک‌ها، گفت: زوجین در خصوص دشواری های دریافت وام ازدواج در برخی بانک‌ها گلایه دارند که لازم است بانک‌ها سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه خانواده در استان اظهار داشت: به منظور بررسی میدانی روند پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن، در شش بانک استان حاضر شده و دغدغه‌های مردم مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به نارضایتی‌های مردمی مبنی بر مطالبه دو ضامن برای وام ازدواج، اظهارداشت: بنابر اعلام بانک مرکزی ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن تا یک سقف مبلغی مد نظر بانک است و در صورت‌عدم کفایت حقوق دریافتی، دو ضامن درخواست می‌شود.

استاندار یزد عملکرد بانک‌های استان در حوزه پرداخت وام ازدواج را نسبت به سایر استان‌ها مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در جریان حضور در بانک‌های استان، به طور خاص بر تسهیل و تسریع در روند پرداخت وام ازدواج تاکید شد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مشارکت اجتماعی دارای سه ضلع «مردم»، «حاکمیت» و «سمن ها» است، خاطرنشان کرد: با هم افزایی «مردم»، «حاکمیت» و «سمن ها» امور به بهترین نحو ممکن پیش رفته و اتفاقات مثبتی رقم می‌خورد.

وی با اشاره به تصویب موضوع «واگذاری ماموریت‌های قابل واسپاری؛ به مجموعه‌های مردمی» در شورای توسعه مدیریت استان، گفت: در راستای واسپاری کامل امور یا انجام امور به صورت مشارکتی، دفتر امور اجتماعی استانداری و مجموعه ورزش و جوانان استان مدل‌های عملیاتی تهیه و ارائه کنند.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اولویت‌های سیزده‌گانه سند توسعه فرابخشی امور جوانان گفت: نقش و وظیفه ستاد ساماندهی امور جوانان؛ رصد، پایش، حمایت، هدایت و هم افزایی بین دستگاه‌ها جهت تحقق بسته‌های سیاستی هر حوزه است.

وی در ادامه بر تهیه بانک اطلاعاتی مجموعه‌های مردم نهاد در استان و نیز شبکه‌سازی در راستای ایجاد هم افزایی و تخصصی نمودن مجموعه‌ها و تولید جریان‌های فکری و عملیاتی تاثیرگذار بر جامعه تاکید کرد.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و فراهم‌سازی بسترهای آن، تصریح کرد: تمامی فضاهای رفاهی و تفریحی مناسب برای برگزاری مراسم ازدواج آسان جوانان باید احصاء و در اختیار جوانان و مجموعه‌های مردم نهاد قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز