خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کارگروه کیفی آموزش‌های مهارتی با هدف تامین نیازهای مهارتی بازار کار در لرستان تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۲۶۷

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان از تشکیل کارگروه مهارتی تخصصی آموزش در استان خبر داد و گفت: هدف از این طرح کیفیت بخشی و بهینه‌سازی آموزش‌های فنی و مهارتی منطبق با نیازهای شغلی بازار کار و توسعه اشتغال پایدار در استان است .

علی  پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: اشتغالزایی و ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری در کسب و کار نیازمند داشتن تخصص، مهارت و صلاحیت حرفه‌ای است، لذا در این راستا طراحی و توسعه آموزش‌های مهارتی هماهنگ و همسو با نیاز بازار کار و در جهت خلق کسب و کارهای نوین ضرورت دارد، همچنین و به موازات آن، برگزاری دوره‌های بازآموزی و مهارت‌آموزی برای نیروهای شاغل در بنگاه‌های اقتصادی، بهره‌وری در تولید و اشتغال پایدار را در پی خواهد داشت.

وی افزود: بخش اعظمی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به شکل تقاضا محور بوده که بنا به درخواست و بر اساس نیاز شغلی حوزه‌های اقتصادی در بخش‌های خصوصی و دولتی، بصورت تخصصی به دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: بر اساس آمار موجود، آموزش‌های تخصصی فنی و مهارتی برای 19 گروه هدف در بخش خصوصی و دولتی در سال 1402 فراگیری بیش از 50 هزار نفر را شامل شده است.

پاشایی در ترسیم چشم انداز فعالیت‌های این اداره کل اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال ۱۴۰۳ تعهدات آموزشی ما در رسته فنی و مهارتی به گروه‌های هدف و بر اساس تقاضای دستگاه های اجرایی دولتی و بنگاه‌های خصوصی استان،  معادل 25 هزار نفر و برابر با 4 میلیون و 300 نفر ساعت در نظر گرفته شده‌ است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان در بحث اهمیت نقش تجهیزات در کیفیت آموزش‌های مهارت محور گفت: ضمن آموزش تئوری، بخش قابل توجهی از استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت عملی ارائه می‌شود که  اجرایی نمودن آنها نیازمند تجهیزات و مواد مصرفی خاص است، بنابراین پر واضح است که به‌روزرسانی این تجهیزات همپای علم روز می‌تواند پاسخگوی انتظارات بازار کار و توسعه نهضت مهارت آموزی باشد، وی مهمترین محدودیت‌های موجود را اشباع بودن برخی دوره‌های آموزشی و عدم به روز بودن تجهیزات آموزشی متناسب با بازار کار عنوان کرد.

از دیدگاه پاشایی، موازی کاری برخی دستگاه‌های اجرایی در ارائه برخی خدمات آموزشی بی کیفیت، نبود حمایت‌های مالی، عدم ارائه تسهیلات به افراد دارای گواهینامه مهارت و کمبود مربی به دنبال بازنشستگی تعدادی از مربیان، از جمله عواملی است که مقوله اشتغالزایی در استان را با چالش جدی مواجه ساخته است، از این رو رفع و هموار نمودن این مشکلات همکاری و هماهنگی همه نهادهای مرتبط را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شاهراه رشد و توسعه اقتصادی است،‌ درنتیجه می‌توان با تربیت نیروی انسانی ماهر، کارآمد و تاثیرگذار بواسطه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با پیشرفت‌های روز دنیا و با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود، در جهت اشتغال پایدار گام برداشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز