خبرگزاری کار ایران

اعتراض تشکل صنفی کارگران ساختمانی کرمانشاه به سازمان فنی و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۳۷۹

«نایب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کرمانشاه از اداره فنی و حرفه‌ای این استان بدلیل صدور کارت مهارت برای کارگران ساختمانی بدون نظرخواهی از تشکل متبوعش انتقاد کرد.»

نایب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کرمانشاه از اداره فنی و حرفه‌ای این استان بدلیل صدور کارت مهارت برای کارگران ساختمانی بدون نظرخواهی از تشکل صنفی متبوعش انتقاد کرد.

«علی رشیدی» در این باره به ایلنا گفت: اداره فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از همه متقاضیانی که به عنوان کارگر ساختمانی به این اداره مراجعه می‌کنند آزمون می‌گیرد و در ادامه برایشان کارت مهارت صادر می‌کند.

او با اشاره به اهمیت صدور این کارت به عنوان مبنای بیمه قرار گرفتن کارگران ساختمانی، افزود: این رویه غلط باعثشده است بسیاری از متقاضیان که در واقع مغازه دار، راننده تاکسی یا… هستند و خود را کارگر ساختمانی جا زده‌اند کارت مهارت بگیرند و در آینده با استفاده از این کارت برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی اقدام کنند.

این فعال کارگری تصریح کرد: دولت وظیفه دارد همه اقشار و گروه‌های مختلف جامعه را بیمه کند اما اهمال کاری فنی و حرفه‌ای اجحاف در حق آندسته از کارگران ساختمانی است که هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند.

رشیدی گفت: اگر فنی و حرفه‌ای هنگام ثبت نام از متقاضیان کارت مهارت با ما همکاری کند بعد‌ها به هنگام بیمه دارندگان کارت مهارت، حقی از کارگران ساختمانی تضییع نمی‌شود.

نایب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کرمانشاه در ادامه از قطع همکاری شعب سازمان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه با تشکل متبوعش پیش خبر داد و گفت: حدود شش ماه است که تامین اجتماعی در رابطه با نظارت بر صلاحیت کارگران ساختمانی بیمه شده از ما کمک نمی گیرد.

رشیدی در پایان ضمن هشدار نسبت به بیکاری گسترده کارگران ساختمانی، گفت: فصل سرما و سیاست‌های بانکی دولت موجب کاهش ساخت و ساز شده و به تبع بسیاری از کارگران ساختمانی استان کرمانشاه در این ماه‌ها بیکار مانده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز